2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI STÍLUSOK 6.IDŐMENEDZSMENT - ZH 7.VEZETŐI KÉSZSÉGEK, KÉPESSÉGEK
VEZETÉSI STÍLUSOK A VEZETŐ MILYEN MÓDON ÉRI EL A SZERVEZETI CÉLOK ÉRVÉNYESÜLÉSÉT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK a vezető személyisége a vezető személyisége a csoport tagjainak személyisége, egyedi célok a csoport tagjainak személyisége, egyedi célok szervezeti célok szervezeti célok külső környezeti tényezők külső környezeti tényezők VEZETŐI ESZKÖZÖK A CÉLOK ELÉRÉSÉHEZ VEZETŐI ESZKÖZÖK A CÉLOK ELÉRÉSÉHEZ UTASÍTÁS JOGA (DELEGÁLT HATALMÁNÁL FOGVA) UTASÍTÁS JOGA (DELEGÁLT HATALMÁNÁL FOGVA) JUTALMAZÁS/ BÜNTETÉS JOGA JUTALMAZÁS/ BÜNTETÉS JOGA MOTIVÁCIÓ ESZKÖZEI MOTIVÁCIÓ ESZKÖZEI
VEZETÉSI STÍLUSOK CSOPORTOSÍTÁS A VEZETŐI MGATARTÁS ALAPJÁN DÖNTÉSKÖZPONTÚ AUTOKRATIKUS AUTOKRATIKUS fegyelmező, egyeduralkodó minden lényeges kérdésben maga határoz DEMOKRATIKUS DEMOKRATIKUS erősíti a csoport részvételét a döntési folyamatban LASSIEZ FAIRE/ RÁHAGYÓ LASSIEZ FAIRE/ RÁHAGYÓ tanácsadó, „passzív” vezetés SZEMÉLYISÉGKÖZPONTÚ Blake-Moulton féle vezetési rács termelésorientáció beosztottakra irányuló figyelem erőtlen vezető teljesítményorientált emberközpontú középutas csapatépítő