2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Völgyesi Zsolt főigazgató
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton”
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
műszaki osztályvezető
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
EKOP Elektronikus levéltár
Pályázati lehetőségek
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
KÖZOP – célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Az oktatási segédanyagokhoz szükséges ismeretanyag összeállítását a megyei rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztálya gerontológiai szakemberek bevonásával.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Az M0 Érdekvédelmi Egyesület az M0 Megyeri-híd és a hozzá kapcsolódó környezeti és közlekedési problémák, megoldásuk érdekében tett javaslatok Előadó:
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Óberling József r. ezredes
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
A közúti infrastruktúra finanszírozása
Előadás másolata:

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 2 Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium KHEM szakállamtitkár Közúti és Vasúti Infrastruktúra Főosztály Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ Magyar Közút NZRt. M6 Duna Koncessziós Autópálya ZRt. Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő ZRt. Nemzeti Közlekedési Hatóság Alföld Koncessziós Autópálya ZRt. Állami Autópályakezelő ZRt. Az országos közúthálózat szakmai intézményrendszere

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 3 TARTALOM KHEM Útpénztár előirányzat Közlekedésbiztonsági beavatkozások Lakott területen belül – kívül Kisköltségű – csomóponti beavatkozások Közúti Biztonsági Infrastruktúra Menedzsment EU Irányelv Hazai bevezetése Jelenlegi gyakorlat

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 4 A évi Útpénztár alakulása ∑ ,1∑ ,9∑ ,2 Az úthasználati díjból és pótdíjból származó bevételek ugyan csökkentek, de az egyéb bevételek növekedése elősegítette a felhasználható összeg emelkedését

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 5 Futó közlekedésbiztonsági beavatkozások – összesítés (MFt)

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 6 Közlekedésbiztonsági pályázatok – lakott területen A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ - a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium megbízása alapján – elindított egy programot, amelynek keretében az országos közúthálózat balesetveszélyes és nagy forgalmú kül- és belterületi szakaszainak megtervezése, majd átépítése valósulhat meg. E program keretében szeretnénk minél több helyszín átépítését megoldani, ezért a lakott területen belüli csomópontok, útszakaszok finanszírozásába bevonjuk a helyi önkormányzatokat is. A pályázatok elbírásának főbb szempontjai: a baleseti helyzet, a forgalmi adatok, a tervezett beavatkozás megvalósíthatósága, az önkormányzati önrész mértéke

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK évi kisköltségű pályázat 156 önkormányzat összesen 349 projekttel pályázott 83 önkormányzat, 153 nyertes projekt Megvalósítás: 2008 (2009) Közlekedésbiztonsági pályázatok – lakott területen

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 8 Közlekedésbiztonsági pályázatok – lakott területen

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 9 68 érvényes pályázatból 38 önkormányzat nyert támogatást Megvalósítás: Közlekedésbiztonsági pályázatok – lakott területen A évi „Balesetveszélyes csomópontok átépítésének társfinanszírozására” kiírt pályázat

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK érvényes pályázatból 58 önkormányzat 94 projektje (36 SFB) nyert támogatást Megvalósítás: 2010 Közlekedésbiztonsági pályázatok – lakott területen 2008

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 11 Tervezett közlekedésbiztonsági pályázat 2010-ben – lakott területen „Az országos közutak átkelési szakaszain a forgalom csillapítására, a gyalogosok védelmének növelésére, a járművek sebességének csökkentésére alkalmas beavatkozások” pályázat Pályázat megjelenése: március Beadási határidő: október Megvalósítás: 2011 Pályázható biztonságos gyalogátkelőhely kiépítése középszigettel és sávelhúzással, szükség esetén sárga villogóval, nyomógombos jelzőlámpával; a település belépési pontján kapuzat létesítése sávelhúzással; buszöböl létesítése, áthelyezése; KRESZ jelzést felvillantó sebességkorlátra figyelmeztető berendezés

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 12 Közlekedésbiztonsági beavatkozások – lakott területen kívül 2008-ban Lakott területen kívüli kisköltségű forgalomtechnikai beavatkozások 2008 Célja: külterületi balesetveszélyes helyszínek közlekedés- biztonságának javítása kisköltségű forgalomtechnikai beavatkozásokkal Összesen 77 helyszínen történt forgalombiztonsági beavatkozás (aktív burkolatprizmák, változtatható jelzésképű táblák, esőbiztos útburkolati jelek, sávbővítések, FNS táblák, stb.) A beavatkozások összértéke mintegy 467 millió Ft

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 13 Közlekedésbiztonsági beavatkozások – lakott területen kívül ben Szakállamtitkári jóváhagyás alapján 25 helyszínen építési jellegű közlekedésbiztonsági beavatkozás

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 14 Megyeri híd átadása miatt szükséges beavatkozások A szeptember 23-án megjelent „Az M0 autópályához és a Megyeri hídhoz kapcsolódó egyedi intézkedésekről szóló 1062/2008 (IX.23) Kormányhatározat”-ban szereplő feladatokhoz kapcsolódóan, a KHEM Szakállamtitkár felkérte a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot egy felmérés elvégzésére. A cél azon kisköltségű forgalombiztonsági javaslatok összegyűjtése volt, amelyekkel a Megyeri híd átadását követően bekövetkező forgalomnövekedést ellensúlyozni lehet. A megadott határidőre 12 önkormányzat 90 projekttel jelentkezett

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 15 Megyeri híd átadása miatt szükséges beavatkozásokban érintett önkormányzatok

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 16 EU Irányelv 3 éves előkészítő munka után őszén elfogadta az EU Parlament Jelentős eltérések az egyes EU tagországok gyakorlatában 2 év a hazai bevezetésre Közúti Biztonsági Infrastruktúra Menedzsment

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 17 EU Irányelv - hazai gyakorlat Közúti Biztonsági Hatásvizsgálat ( - ) Közúti Biztonsági Audit (megoldandó: auditorok továbbképzése, szervezeti keretek megteremtése, auditori jelentés figyelembe vétele) Közúti Biztonsági Felülvizsgálat (megoldandó: képzés, szervezeti feltételek biztosítása, szükséges beavatkozásokhoz forrás biztosítása) Közúthálózat közlekedésbiztonsági besorolása és kezelése (megoldandó: balesetek pontos helyazonosítása, szükséges beavatkozásokhoz forrás biztosítása) Közúti Biztonsági Infrastruktúra Menedzsment

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 18 Közúti Biztonsági Infrastruktúra Menedzsment 5. PILLÉR: BALESETMEGELŐZÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÁMOGATÁSA 64. Balesetek GPS alapú helyazonosításának kidolgozása, bevezetése A rendőrségi helyszínelők számára 2 megyében (Komárom-Esztergom és Fejér) biztosítottunk GPS berendezéseket.

2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 19 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!