Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

MINŐSÉGMENEDZSMENT 11. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Minőségbiztosítási ismeretek
MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Általános áruismeret A minőség
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
Kereskedelem Szakmacsoport
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Majó Zoltán, egyetemi adjunktus SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete Minőségbiztosítás és PR „Vajon befér-e egy elefánt a hűtőbe?”
Fontosabb fogalmak Képesség :
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Ugrás a sötétbe! Büntetésből én lettem a projektmenedzser Mi a különbség a jó és a nyertes pályázat között? dr. Gajda Tibor Budapesti Kommunikációs és.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
TÁRSADALMI IGAZSÁGOSSÁG INDEX: Pénzosztók és Adományozók figyelmébe Előadó: Dr. Hegyesi Gábor.
Felszíni vizek minősége
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Minőségmenedzsment 7. előadás
Műszaki Tervezés 3. előadás
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK AUDITÁLÁSA
HACCP az élelmiszer-higiéniában
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária.
Az információs társadalom jogi alapkérdései, alapfogalmai
Jogviszony és jogi felelősség
MINŐSÉGMENEDZSMENT 7. előadás
Gyógyszerész t.képzés okt. 28. A validálással kapcsolatos új fogalom a PAT PAT (Process Analytical Technology) egy új típusú munkaelv (koncepció),
Gyógyszerek minőségbiztosítása GMP alapelvek
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
Demerite módszer. Összehasonlításos módszer T ia az elemzett termék technikai paraméterei Q ia az elemzett termék minőségi paraméterei T ic az etalon.
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária. A minőség fogalma, értelmezése 1. Az értelmező kéziszótár szerint a minőség filozófiai értelemben a dolgok lényegét je-
Térfigyelő rendszer Baján
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Ami a Közös Európai Referenciakeretből (KER) és az Akkreditációs Kézikönyvből (AK) kimaradt.
OKJ A szakmai vizsgák. Szakmai vizsga I. Fogalmak II. A szakmai vizsga időtartama és keretei III. A szakmai vizsga feladatai, tevékenységei, és.
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Információelméleti alapok Adat és információ. Szemléletmód Fogalomalkotás Kommunikáció - konvenciók Az ismeret rokonai - adat, információ Az adatkezelés.
A deviancia értelmezési kerete
Nemzeti minőségfejlesztési rendszer és akkreditációs elképzelések
6. előadás.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Minőségbiztosítási ismeretek
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Készítette: Májer Dávid
Halmazok Érettségi követelmények:
A biztonság általános értelmezése A biztonság nem termék, hanem egy kedvező állapot. A biztonság állapot, melynek megváltozása nem valószinű,
MINŐSÉGMENEDZSMENT 6/2. előadás
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
20. Mutassa be a minőségbiztosítás szerepét a laboratóriumi munkában! Ismertesse a szabványok fajtáit, jelentőségét, használatát a laboratóriumi munkában!
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
Biztonsági követelmények a beszállítókkal szemben
Desztináció-marketing
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
A MINISZTERELNÖKSÉG ELLENŐRZÉSI TAPASZTALATAI MÁTÉ GERGŐ (KFF)
Az informatikai biztonság irányításának követelményrendszere (IBIK)
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
A csomagolással összefüggő hazai és nemzetközi szabályozások
Előadás másolata:

Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás Minőségmenedzsment

A minőség fogalma "a minőség (quality) egy termék (vagy szolgáltatás) olyan tulajdonságainak összessége, amelyek meghatározott vagy elvárható igényeket elégítenek ki. Ezek lehetnek objektív (szerződésben, előírásban vagy egy elfogadott mintadarabbal meghatározott) követelmények, de lehetnek szubjektív alapon nyugvó követelmények is, mint például a >>használatra való alkalmasság<<. Az ár után a második legfontosabb jellemző, egyes piaci csoportoknál a legelső helyet foglalja el.

Minőség megközelítései 1 D. A. Garvin : a minőség öt megközelítésmódját sorolja fel: Transzcendens megközelítés Termék alapú megközelítés Termelés alapú megközelítés Felhasználói alapú megközelítés Érték alapú megközelítés

A minőség menedzsment fejlődése 1. 1920-30-as évek: Futószalagon történő gyártás – független ellenőrök (MEO részleg) A Taylorizmus és a minőség: elválasztotta a tervezést a munka javításától, és ily módon elszigetelte a munkást a munka javításának felelősségétől. Ugyanis a kézműves, a céhes munka elválaszthatatlan sajátossága volt a minőség létrejött a produktum minőségét ellenőrző felügyelők külön osztálya, és így valójában a minőségért való felelősség mintegy szétszóródott a szervezeten belül.

A minőség menedzsment fejlődése 2. Tömeggyártás – nem lehet minden darabos ellenőrzést végezni  mintavételes ellenőrzés Shewart: Megállapította: a gyártás minden területén léteznek eltérések a tervezettől, ezeket a statisztika eszközeivel értelmezni lehet, és le lehet írni. Meghatározta a mintavétel szabályait is.

A minőség menedzsment fejlődése 3. A mintavételezés nem megfelelő abban az esetben, ha: Csak alacsony hibaráta engedhető meg Nagyfokú biztonsági elvárások merülnek fel (űrhajózás, orvosi műszergyártás, hadiipar)  minden darabos ellenőrzés Költséges Hosszú időt vesz igénybe

A minőség menedzsment fejlődése 4. A termék ellenőrzése helyett a gyártási folyamat ellenőrzése a gyártásközi ellenőrzés, amelynek eredményeként a hibás termékek nem jutnak tovább, és nem növelik a gyártási veszteség költségeit. Szabályozási kör létrehozása (PDCA)

A minőség menedzsment fejlődése 5. Szabályozási körök összekapcsolása minőségszabályozás Ennek a gyártáson kívülre történő kiterjesztésekor beszélünk terjeskörű minőségszabályozásnak: Gyártást megelőző tevékenységek (fejlesztés, marketing, beszerzés) Gyártást követő műveletek (csomagolás, vevőszolgálat) Kapcsolódó műveletek (raktározás, dokumentáció) A dokumentált minőségszabályozást pedig minőségirányítási rendszernek nevezzük

A minőség rendszereinek jellemzői Minőség ellenőrzés Minőségszabályozás Minőségügyi rendszerek Cél A hibák felfedezése, a hibás egységek elkülönítése A hibák megismétlődésének elkerülése A hibák előfordulásának megelőzése Célzott Gép/dolgozó A folyamat A rendszer: A szervezet Eljárások Erőforrások Módszer Az előírásokkal való összehasonlítás A folyamat módosítása a képességmutatók alapján Az auditokon alapuló működésjavítás Eredmény Megelőzi a selejt kibocsátását Megelőzi a hiba ismétlődését A vevői elvárásokra optimalizálja a terméket és a működést

A minőségügyi rendszerek 3 eltérő megvalósulása Japán: Teljes körű minőség szabályozás (Total Qulaity Control), Európa: Minőségbiztosítás (QA- Quality Assurance), Minőségbiztosítási rendszer (ISO 9001) Amerika: Teljeskörű Minőség Menedzsment (TQM-Total Quality Management), ISO 9001: a rendszer bevezetésével tudatosulnak a minőséggel kapcsolatos tevékenységek, de míg ez egy vállalati alrendszer, amely a szervezeti egységek munkájának összehangolásával garantálja a stabil minőséget, addig a TQM egy irányítási vezetési filozófia, amely támogatja és elősegíti a folyamatos fejlődést.

Köszönöm a figyelmet