Budapest teherforgalmi és parkolási stratégiája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Advertisements

Somogy megyei projektek
Közbeszerzési tudnivalók.  A évi CXXIX tv. szerint kell eljárni a közbeszerzési eljárásokban, amelyeket az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek.
Beruházási projektek dokumentációja
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Várpalota elkerülő építése
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
1 AZ „EGER, FELNÉMET VÁROSRÉSZ REHABILITÁCIÓJA” közbeszerzési eljárások ismertetése 2009.Szeptember 29.
Önkormányzat építésügyi feladatai 1.településfejlesztés 2.Településrendezés (területek felhasználásának meghatározása és módja) 3.Helyi építészeti értékvédelem.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
BGE SZAKMAI FÓRUM 2012 DECEMBER 5. TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK Keszthelyi Péter.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
A környezeti hatástanulmányok készítése vállalkozói szemmel
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Stratégiai javaslatok a nehézségeinek megoldására
LEADER nemzetközi együttműködés „A projekt útja” Parizán Anna Tanácsos Vidékfejlesztési Minisztérium Szeptember 26.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Átalakítások körében mértékében – Vonatkozó tűzvédelmi jogszabályok előadó: Csuba Bendegúz tű. ezredes II. Rockwool Építészeti Tűzvédelmi Konferencia 2011.
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
Változások a hazai zaj- és rezgésvédelmi védelmi szabályozásban
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Központi Közlekedési Felügyelet Közúti Jármű Felügyelet Köszöntöm a GÉMOSZ Közgyűlés résztvevőit! Mihalek Miklós.
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
Behajtási díj Budapesten? Közlekedésszabályozás az élhetőbb városért
Közbeszerzési tudnivalók
Miskolc belváros rekonstrukció Káli Sándor polgármester.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 13.
Forgalomkorlátozások Budapesten. A Vasfüggöny átvágásának 20. évfordulója alkalmából megrendezésre kerülő központi állami megemlékezés miatt az alábbi.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
A hágai ítélet végrehajtásával kapcsolatos tárgyalások jelenlegi helyzete Dr. Kovács György, CSc, főtanácsadó, a Bős-Nagymarosi Tárcaközi Bizottság titkára.
Önkormányzati fejlesztések Sárospatakon Közoktatási infrastruktúra fejlesztése (II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola főépületének bővítése,
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika december 8.
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
A Z ÖSSZEVONT TELEPÍTÉSI ELJÁRÁS. Sajátos jogintézmény alkalmas több önálló – építési engedélyezést megelőző – hatósági engedélyezés kiváltására és.
copyright © P2P Money Europe Inc.
Járműhely igény, parkolás, rakodás
A TAXI SZOLGÁLTATÁS FELTÉTELEI BUDAPESTEN
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Közbeszerzési tudnivalók
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
Projekt ismertető Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
FRAGMENTS of NATURE / TERMÉSZETI TÖREDÉKEK
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Főutca program PILISVÖRÖSVÁRON
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

Budapest teherforgalmi és parkolási stratégiája 2007. december 04

Behajtási engedélyek kiadását ellátó társaságokról 1990-ben a BFFH Közlekedési Ügyosztálya az Fővárosi Szállítási Tanácsadó Kft-t bízta meg Budapest kért behajtási engedélyek kiadásával. Előzmények: A Fővárosi Szállítási Tanácsot (FSZT) a Fővárosi Tanács 1972-ben hozta létre. A Tanács a budapesti közúti forgalommal leginkább érintett személy- és árfuvarozással foglalkozó vállalatok delegáltjaiból (VOLÁN, BKV, FŐSPED, FŐTAXI, stb.) állt össze. 1989-ben a résztvevő vállalatok az FSZT-ből kivonultak, támogatásukat megszüntették. Az FSZT által végzett feladatok továbbvitelére a korábbi dolgozók gazdasági társaságot (először BT-t, majd Kft-t) alakítottak és felajánlották a korábbi tevékenységének ellátását. A hatósági feladatot - közszolgáltatási szerződés értelmében - a Parking Kft. látja el 2007. év közepétől az év végégig alvállalkozó bevonásával. 2008. január 1-től saját állománnyal végzi a feladat ellátását.

Behajtási kérelmek Ez év augusztus havában 1.000 db behajtási engedély kérelem érkezett, melyből 800 db került ténylegesen átadásra a pénzügyi teljesítés tükrében.

Jogosultság szerinti megoszlás augusztusban Mint azt az ábra is jól mutatja, a behajtási engedélyeket elsősorban az építőipari cégek kérik (betonszállítás 38%; sitt szállítás 6%; építőipari egyéb tevékenység 34%), melyet követnek a rendezvény szervezők (7%) és a szolgáltatást nyújtó társaságok (4%)

Augusztus havi bevétel megoszlás százalékokban Az ábrán jól láthatjuk, hogy a kérelmezők igen nagy aránya, 27% kért behajtási hozzájárulást a Belvárosi védett övezetbe, melyet követ a Pesti 12t övezet (17%), illetve a Budai 3,5t övezet (14%).

Kérelmek övezet szerinti megoszlása Összességében megállapíthatjuk, hogy bár övezet típus szerinti bontásban a Belvárosi védett övezetbe kértek a legtöbben hozzájárulást augusztusban, addig a kérelmek 64,5%-a az össztömegkorlátozott területekre vonatkozik, melyet alátámasztanak korábbi kimutatásaink, miszerint magas arányú a nehézgépjárművek bebocsátási kérelme, illetve leginkább építőipari társaságok folyamodnak hozzájáruláshoz.

Behajtási hozzájárulások tarifarendszerének megváltozása A 2007. áprilisában módosított 19/2005. Fővárosi Közgyűlési rendelet 3. számú mellékletében meghatározott behajtási díjak növelésével megalkotásra kerül a forgalomkorlátozott utak és területek tekintetében egy díjtarifa rendszer, mely várhatóan 2008. január 1-vel lép hatályba. Az intézkedéssel reményeink szerint lecsökken a forgalomkorlátozott és védett területekre vonatkozó behajtási engedélyek száma és ezzel nagy mértékben csökken a személy- és tehergépkocsi forgalom

Forgalomkorlátozott területek bővítése I. Napjainkra megvalósuló közúti beruházásokra való tekintettel – különösen az M0-s körgyűrű megépülésére – a Parking Kft. felkérte a FŐMTERV Zrt–t, hogy dolgozza ki a behajtási övezetek bővítésének struktúráját figyelemmel a korábbi évek jogszabályaira, terveire, szakmai tapasztalataira. A FŐMTERV Zrt. szakmai –munkaközi – anyagai alapján 2008. március 1-től bevezetésre kerülő rendszernek köszönhetően létre jön egy olyan forgalomkorlátozott főváros, amelyen a tranzit útvonalakon kívül minden esetben díjfizetés ellenében lehetne áthajtani. A védett övezetekben minden jármű vezetőt díj terheli majd – úgy mint napjainkban is – , míg az össztömeg korlátozott területeken a súlykorlátozás feletti tehergépjárművekre vonatkozna a díjfizetési kötelezettség.

Forgalomkorlátozott területek bővítése II. A FŐMTERV Zrt. elkészített tanulmánya, az érdekképviseleti- és szakmai szervezetekkel való egyeztetések alapján az M0 körgyűrű keleti-szektorának forgalomba helyezése – várhatóan 2008. harmadik negyedéve – után Budapest teljes területe forgalomkorlátozottá válna, és az átmenő tehergépjármű forgalom teljesen kiszorulna az elkerülő útra.

Intézkedések környezeti hatásai Budapest városvezetése a jövő évi intézkedésekkel kívánja még „élhetőbbé” tenni a fővárost. Budapest légszennyezettségét 31%-ban kitevő tehergépjárművek kiszorításával a levegő minősége nagy mértékben javulni fog. behajtási díjak megfizetésénél környezetvédelmi szempontokat is figyelembe veszünk. Az Euro 3-as motorral szerelt gépjárművek esetén 10%, az Euro 4-es esetén 30%, az Euro 5-ös esetén pedig 50% a behajtási díj kedvezmény. Az utak állagmegóvására kisebb mértékű ráfordítás is elegendő lesz A város zajterheltsége is lényegesen csökkeni fog. A belvárosi házak elszennyeződését csökkenteni tudjuk Az agglomerációba való tömeges kiköltözések csökkennek

Korszerűsítés A Parking Kft. több céggel is felvette a kapcsolatot, hogy részletesen megvizsgálja annak a lehetőségét, hogyan lehetne korszerű, hatékony mégis – a beruházás mértékéhez képest – költség kímélő rendszer kiépítését bevezetni a behajtási engedélyek ellenőrzésének területén.

Parking Kft parkolás koncepciója az „élhetőbb” Budapestért A Parking Kft, mint közérdekű feladatok végzésére létrehozott társaság, a Fővárosi Önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés alapján célul tűzte ki a már meglévő közterületi és közterületen kívüli parkolókapacitásokkal való következetes egységesen szabályozott, végiggondolt gazdálkodást, ehhez kapcsolódóan olyan intézkedéscsomagok bevezetését, mely a belvárosi célforgalom csökkenését, a közterületen kívüli parkolás preferálását, a közterületi parkolás forgási sebességének növelését, a parkolóhely kereső forgalom csökkentését segítik elő. A rendszer alapvető eleme a fejlesztés, amely érinti mind a közterületen kívüli, a P+R parkoló, a Parking Kft saját forrásával, illetve a magántőke bevonásával megvalósuló parkolóhelyek kialakítását. A Parking Kft a védett és össztömegkorlátozott övezetekbe való behajtás után szedett hatósági díjaiból származó bevételeit parkolóházak, mélygarázsok megvalósítására, illetve ezek előkészítésének költségeire fordítja Társaságunk a a fejlesztések megvalósítása során közvetlenül elősegíti a környezet védelmét, a zaj- és légszennyezettség csökkentését, a zöldfelület növelését, hiszen ez mindannyiunk közös érdeke.

Budapest Szíve Program mélygarázs fejlesztés A Budapest Szíve Programban és a Fővárosi Önkormányzat határozataiban rögzített fejlesztési célokkal összhangban a Parking Kft által előkészítendő mélygarázs és parkolóház fejlesztések a közterületen kívüli parkoló szám bővítésre helyezik a hangsúlyt. V. kerület Március 15. tér területén kialakítandó mélygarázs előkészítését is a Parking Kft végzi. Előtanulmányt rendeltünk meg a Team Pannon Kft-től a Budapest Szíve Program tervező cégétől, mely megvalósíthatósági előtanulmány 2007. december 15-ig kerül átadásra. A vizsgálati munkarész alapján körvonalazódott, hogy 600 férőhelyes mélygarázs elhelyezése lehetséges. A felszíni személygépkocsi és busz parkolók a területen megszűntetésre kerülnek. A személygépkocsik parkolása csak a felszín alatt lesz biztosítva. A Budapest Szíve Programban foglaltakkal összhangban a Váci utcai gyalogos tengely megvalósíthatóvá válik. Lehetővé válik az Irányi utca forgalomcsillapítása az Erzsébet Híd pesti hídfőjének forgalomtechnikai átalakításával. Ettől a beruházástól függetlenül, de ehhez kapcsolódóan, illetve a Budapest Szíve Programmal összhangban a Kecskeméti utca, illetve Petőfi Sándor utca alatti Y aluljáró megszüntetése a távolabbi elképzelés részét képezi.

Március 15. tér mélygarázs

Március 15. tér mélygarázs

Budapest Szíve Program további fejlesztési lehetőségek VII. kerület Madách téren tervezendő beruházás tekintetében folynak a kerülettel való egyeztetések, előtanulmány megrendelése szükséges. A főváros főépítészének kérésére a Parking Kft szerepet vállal a Kossuth téren létesítendő mélygarázs létesítésében, a fejlesztés nyílt tervpályázat kiírásával, a nyertes tervnek megfelelően valósul meg. A Roosevelt téren a Magyar Tudományos Akadémia parkolója alá tervezendő mélygarázs kialakításában, megvalósításában ugyancsak részt vesz Társaságunk. Megvizsgáljuk a Közlekedés Kft közreműködésével, hogy a tér Dorottya utca felőli oldalán is létesüljön mélygarázs.

A közterületen kívüli parkolószám bővítését célzó mélygarázs fejlesztések Az Állatkerti körút alatt létesítendő mélygarázs fejlesztési koncepciók elkészítése a Team Pannon Kft által már megtörtént, mely tanulmányban több hasznosítási lehetőséget is felvázolnak. A Team Pannon vizsgálja annak a lehetőségét, hogy a „Felső tó” alatt, vagy a Cirkusz és a Széchenyi fürdő közötti terület alatt létesüljön mélygarázs 5 szinten. Abban az esetben ha mindkét terület alatt megvalósulna a mélygarázs, az összesen mintegy 600-700 db férőhelyet 3 szinten is ki lehetne alakítani. A jelenlegi parkolási rendszer vizsgálata alapján megállapítható, hogy a körúton a parkolókereső forgalom az ott található intézmények miatt nagy mértékű. Összesen 400 db férőhelyről beszélhetünk jelen pillanatban a felszínen. Csúcsidőszakban ennél jóval többen próbálnak parkolni a járdákon, a fasorok között a zöldfelületeken. A teljes forgalomcsillapítás mellett, csak a garázsba be- és kihajtó, illetve a trolibusz forgalom marad a körúton. A 400 db felszíni parkoló megszűnik a körúton. Az Állatkerti körúton lévő platánsor védelmében a mélygarázs építése során kiemelt figyelemmel járunk el, a már menthetlen fák tekintetében újraültetést tervezünk.

Állatkerti körút – mélygarázs fejlesztés

Állatkerti körút – mélygarázs fejlesztés

Közterületen kívüli parkolószám bővítését célzó mélygarázs fejlesztések A Felvonulási téren megvalósuló 1300 férőhelyes mélygarázs tekintetében a Főmterv Zrt. már korábban elhelyezési és megvalósítási koncepciókat dolgozott ki. Nyílt építészeti tervpályázat kerül kiírásra a felszíni rendezés tekintetében is. Az már eldöntött tény, hogy a tervpályázat során a mélygarázs felszínére egészen a Dózsa György útig zöldfelületet kell tervezni. Az 56-os emlékmű környezetében váltja ezt fel a díszburkolat. A Gellért téren 800 férőhelyes garázs megvalósítását tervezzük, a felszíni parkolóhelyek megszűnnek.

Felvonulási tér- mélygarázs fejlesztés