A zenei könyvtárosok képzési lehetőségei Angol – magyar szeminárium 2010. május 6. Eger, Bródy Sándor Megyei Könyvtár AIBM Magyar Nemzeti Csoport Ex-musicis.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Windows Azure egy skálázható számításifelhő-platform, amelyet a Microsoft hosztol a világ több pontján lévő adatközpontjaiban. Az Azure egyszerű,
Advertisements

KEVESEBB FELÜGYELET ÚJ ÜZLETI MODELLEK NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG.
... manapság BizSpark WebsiteSpark Empower for ISVs MAPS (Web Solutions Toolkit ) Microsoft Partner Network Regisztrált szintCertified és Gold Certified.
Winnie the pooh & friends
LDV Project  Szeretettel köszönjük Önöket Egerben a Leonardo Projekt Workshopján  We welcome - with much love - our dear guests!
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
ALLIANCE FRANCAISE DE SZEGED A divat franciául Les éléments en italiques doivent rester en français et être expliqués en hongrois Présentation Octobre.
Elektronikus szolgáltatások mindenkinek Electronic services for everybody Moldován István OSZK Budapest, november 24.
Számold meg a fekete pontokat!
1 KÖZÖSSÉG AZ ÚJ TESTAMENTUMBAN Romans 12:10 figyelem egymásra, gyengédség, tisztelet, szolgálatkészség, buzgóság, empátia, az Úr szolgálataRomans 12:10.
A Windows 7 automatizált telepítése Windows AIK használatával
május 6. A zenei könyvtáros képzés lehetőségei az egri Eszterházy Károly Főiskolán Tóvári Judit.
Alexandre Dumas. Biography Alexandre Dumas est né le 24 juillet 1802 à Viller-Cotterêts, dans l'Aisne. Son père est un général durant la Révolution, et.
Kliensoldali Programozás
Majdnem a teljes tér leképezése körlemezekre
MATARKA Brüsszelben MATARKA Jubileumi Rendezvény Budapest Főváros Levéltára október 5. Vizvári Dóra, könyvtáros GYEMSZI IRF.
Kurt Wenner, a világ kevés utcafestőinek egyike eredeti festményeit élőben, közönség előtt készíti. Gazdagon díszített, kézzel festett pasztellképein klasszikus.
Iskolai internetbiztonsági prevenciós programok – a rendőrség szerepe a felvilágosításban Internet safety preventions at schools – the role of Police in.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
SEVEN DONT'S AFTER A MEAL Hét dolog amit nemszabad tenni, étkezés után.
Imagine there’s no heaven, it’s easy if you try, Imagina que no hay Cielo, es fácil si lo intentas Képzeld el, hogy nincs menyország, menni fog, ha.
Agreement number: FR1-LEO ARIADNE Project ARIADNE, vezérfonal a szociális gazdaságban tevékenykedő menedzsereknek.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
Web 2.0 Budapest – San Francisco Only the Web 2.0 Conference brings the intelligence, innovation, and leadership of the internet industry together in one.
Gyenese Tamás, Kovács Csaba, Lux Zoltán
Innovatív elemek a SKA végrehajtásban Innovative elements in SCF implementation.
Az eredményesség kulcsa egy önkormányzati gazdaságfejlesztési projekt esetében The keys of success in case of an economic development project implemented.
Az emelt szintű idegen nyelvi érettségi feladattípusai.
Rugalmas, moduláris felépítés Rugalmas telepítés Jól tervezhető szerepkörök Folyamatos rendelkezésre állás Egyszerű felügyelet Elérés bárhonnan Postafiók.
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
A varázslat világába lépsz be... Enter the world of magic …
Továbbítás kattintással Pánsíp (Georghe Zamfir & Dana Dragomir) El tudnál aludni éjszaka anélkül, hogy ne gondolkoznál el azon, hogy a ház a helyén lesz-e,
Csak olvasd el… Angol szöveg, magyar fordítással.
PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás GY. – 02.
BUDAPESTI SZKEPTIKUS KONFERENCIA Az ORTT állásfoglalása: „A Panaszbizottság egyhangú megítélése szerint a tudomány kontra ezotéria kérdéskörének.
Winnie the pooh & friends
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, 5. esettanulmány: Dunacenter csomópontja Assignment, case study 5: Dunacenter intersection Közúti Biztonsági.
TÁJÉKOZTATÁS: módszerek és eszközök
1 From building roads to building society Federation for the Development of Community Participation 2012.
ZooGuide – az ismeretterjesztés és az oktatás eszköze  Érdekes és részletes leírások a park állatairól  „Audioguide” funkcióval kiegészített virtuális.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
Alapítva: 1870 ORSZÁGOS METEOROLÓGIAI SZOLGÁLAT Hungarian Meteorological Service Györgyi Baranka Training Workshop for National Meteorological and Hydrological.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Maven és Ant Build eszközök bemutatása
Simon Péter főtitkár Bolyai János Matematikai Társulat
Mariko Ouchi ILO-Budapest Office
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
International Olympiad in Informatics
Survey on competitiveness
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Somogyiné Molnár Judit
Farkas Bálint | Technical Evangelist | Microsoft
Blockchain…de mi hajtja?
FELSŐNYÉK, MAGYARORSZÁG
Equality and solidarity in school practice
Pairwise object comparison based on Likert-scales and time series – the idea of human-oriented science in light of artificial intelligence and value.
Magnetic Miskolc Gergely Virág
The new waves of modernisation of the Hungarian PES
„Agilis-e vagy?” – egy váltókezelő naplója
HWSW Meetup – Felhő és ami mögötte van
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Csurgalékvíz tisztítás
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
IMAGINE John Lennon.
Számold meg a fekete pontokat!
Public relation at our school
Social Renewal Operational Programme
A sas törénete… A bemutatót készítette: Mike
Volunteering in Hollókő
Előadás másolata:

A zenei könyvtárosok képzési lehetőségei Angol – magyar szeminárium május 6. Eger, Bródy Sándor Megyei Könyvtár AIBM Magyar Nemzeti Csoport Ex-musicis Pajor Enikő: Zenei könyvtáros képzési tapasztalataim Zenei könyvtáros képzési tapasztalataim Magyar-és Franciaországban 2010

 1) A fonotéka, mint a könyvtári rendszer része, gyűjteményszervezés/  1) A fonotéka, mint a könyvtári rendszer része, gyűjteményszervezés/ The phonoteka, as the part of the library system, collection organization  2) Zenei információfeldolgozás és visszakeresés (formai és tartalmi feltárás)/  2) Zenei információfeldolgozás és visszakeresés (formai és tartalmi feltárás)/ Musical data processing: bibliographical description and cataloging  3) Olvasószolgálati tevékenységek a zenei könyvtárban/  3) Olvasószolgálati tevékenységek a zenei könyvtárban/ Reader service activities in the musical library  4) A zenei tájékoztatás eszközei/ – Information retrieval  4) A zenei tájékoztatás eszközei/ Forms of information giving in the music library – Information retrieval  5) Számítógépes zenei hardver- és szoftverkezelés/  5) Számítógépes zenei hardver- és szoftverkezelés/ Computerised musical hardware and software treatment  6) Zenei könyvtári gyakorlat/  6) Zenei könyvtári gyakorlat/ Musical library practice SZEGED A zenei könyvtáros szakirány hat alapvető ismeretköre a 2006/2007-es tanévtől (50 kredit/50 credit) Titles of modules

Könyvtárak/zeneműtárak régen és ma Public libraries/music collections formerly and today Bibliothèque publique/music autrefois et aujourd’hui  Mindenki számára hozzáférés a minőségi klasszikus zenéhez és ízlésfejlesztés  „Mettre la grande music à la portée de tous et d’avirer le goût public par ses oeuvres musicales de qualité.” ( Discothèque Marigny, première réalisation de la Discothèque de France, a été inaugurée le 10 mars )  A könyvtár/zeneműtér szerepének változása – szociális, nevelési, közösségi csomópont  „La bibliothèque est le carrefour d’un ensemble de politique d’insertion, éducation, formation, sociale qui est sortie de la politique culturelle pour aller vers le social…” „ To give access to everybody to the wide range of classical and high quality music ” (1960) „Role changing of the library, which is a social and educational crossroad” (2010)

Érvek – ellene és mellette… Contre et pour…. Érvek – ellene és mellette… Arguments – pros and cos Contre et pour….  „People will not come, to listen if there are no other events, some kinds of animation, personalized advice…” (Gilles Rettel)  „Az emberek nem jönnek a zeneműtárba zenét hallgatni, ha nincs valami más is, valami kiegészítő, kísérő rendezvény, személyes tanács…” (Gilles Rettel)  „Les gens ne viendront pas, pour écouter s’il n’y a pas d’accompagnement, d’animations, du conseil personnalisé (Gilles Rettel)”  „I think the media library must know all sort of activities and give the opportunity to the users to meet them” (Pierre Tribalier, media library of Hyères)  „Úgy gondolom, a médiatárnak mindenfajta tevékenységet ismerni kell és megadni a lehetőséget is, hogy azzal találkozzon a felhasználó…”  Je pense la mediathèque doit voir un rôle de tester tous les usages et de les faire se rencontrer (Pierre Tribalier, mediathèque de Hyères)

Villa Rothschild - curently médiathèque de Cannes  Electro-zenei strand Cannes-ban  Pour les sièges, recours aux transats concédés par la ville aux plagistes, pour optimiser le look de la garden party électro. Mise à disposition d’un gamelan au public avec possibilité d’initiation par les artistes, et intervention d’une troupe théâtrale pour animation dans la foule du public présent.  But : toucher les ans sous la forme d’un « bal des lecteurs » en clôture des « plages électro » qui attirent chaque année personnes. Programmation assurée par des DJ associatifs de 20h30 à 24h. Succès relatif car public présent dans le jardin de la médiathèque : 600 personnes. 

Different solutions: web 2.0./Catalogues 2.0 [20/04/2010] [03/05/ 2010]

Versatility and transvestality/Polyvalence et transvestalité Sokoldalúság és átjárhatóság  Probléma:  A médiatáros/zenei könyvtáros feladata minden (rendelés, leltározás, tartalmi-formai feltárás…) és az új olvasók megszólítása, a régiek megtartása  Ehhez legalább ötven órás nyitva tartás kellene  Sürgős feladat: a zenei könyvtárosok beszerzési politikáján és gyakorlatán változtatni Megoldás:  1) a hangzó anyagok, kották feldolgozott, felszerelt állapotban jönnek (Béziers)  2) A CNFPT belső átképzéseket kínál – egy csoport tagjai mást is tudjanak a szakterületükön belül  Problem: the music librarians tasks are: ordering, storing,formal and contents describing, inviting new readers and keeping the previous ones.  There must be 50 hours opening time.  Urgent task is: to change the orderind processand practice.  Solution:1. To get the suonding materials and notes in processed state.  2.The CNFPT offers inside trainings so that the members of the team improve their knowledge.  CN proposes formations of equip in will intra, compatible with the individuals.  Goal: to break the insulation of the individuals within the teams

„Service public” „Service au public” public service with the service with the public  Egyéni vagy kollektív kérdésre és kérésre adjunk választ?  Should we answer to the individual or collective requests?  Répondre à la demande individuelle ou collective? Blondeau, Nicolas: Le bibliothécaire musical est-il un animal social? (Aix-en Provence –Atelier -01/04/2010)

Szociális szoftverek, közösségi oldalak Szociális szoftverek, közösségi oldalak Panorama of the social media and public websites/Panorama des medias sociaux pour travailler ensemble

El tudunk képzelni bármilyen mesterséget speciális képzés nélkül? Pedig ez a jelenlegi zeneműtárosok helyzete…  Peut-on imaginer un métier sans une formation spécifique? Elle est pourtant la situation des mediathecaires, discothècaires actuels. Depuis deja fort longtemps, depuis la disparition de l’option musique du défunt C.A.F.B.  [20/04/2010] Can we imagine any proffesions without a specific training? However, it is the situation of the current librarians, discothècaires It has already been a long time, since the music option of the A.C.F.B. education disappeared.

Some of the few possibilities Néhány, a kevés lehetőség közül  Within the framework of „Trades of the Book” option music - 1 quarter: history of the music, the jazz of the rock'n'roll and the traditional musics of the world, cataloguing, indexing of CDs and the printed music.(Denis Chauderlier )  Dans le cadre de „Metiers du Livre” option musique – 1 trimestre: histoire de la musique, du jazz du rock et des musiques traditionelles du monde, catalogage, indexation des CDs et de la musique imprimée. (Denis Chauderlier)  Paris: Cité de la Musique (city of the Music): series annual of weekly conferences around the history of the classical music (over two years) jazz and music of the world also.  Paris: Cité de la Musique (city of the Music): série annuelles de conférences hebdomadaires autour de la histoire de la musique classique (sur deux ans) le jazz et la musique du monde également.

„Akkor is meg kell őriznünk speciális tudásunkat és szakmai kompetenciáinkat, ha a hivatalos szakképzés hiányzik”  „We must keep our specificities and our competences even if the absence of official formation.”  „Nous devons garder nos spécificités et nos compétences même si l’absence de formation officielle (depuis déjà fort longtemps, depuis la disparition de l’option musique du défunt C.A.F.B) se fait fortement sentir je crois que c’est à nous d’exiger une formation digne de ce nom. (Moutot, Pierre)”  De hogyan?

Annexe

Hallgatóink véleménye a képzésről  „A gyakorlati órák igen későn kerülnek sorra, ami nagyon jó, mert az addigra megszerzett elméleti tudásunkat nagyon jól tudjuk alkalmazni”  „A képzést feltétlenül szükségesnek tartom, mivel a felhasználók, amikor belépnek… arra számítanak, hogy magas tudással és szakmailag felkészülten várják őket…”  „Nehézsége a képzésnek, hogy rövid idő alatt kell teljesíteni a viszonylag sok tárgyat és nincs idő az alaposságra és részletességre.”  „Biztosítani kellene a könyvtárban a gyakorlási lehetőséget.”  „Nincs lehetőség a könyvtárban megfigyelni, elsajátítani a gyakorlatot.”

Tetszik? Nem tetszik? Like? Dislike?

Kód ENE SZEGED -A zenei könyvtáros szakirány 50 kredites ismeretkörei a 2006/2007-es tanévtől -ZK Kredit: 50 TantárgyakHeti óraszám KreditStát usz K/V Tantárgyfelelős Oktató Javasolt szemeszter ZK0101) A fonotéka, mint a könyvtári rendszer része, gyűjteményszervezés 8KDr. Pajor Enikő3-4. ZK011A fonotéka, mint a könyvtári rendszer része 2 koll2KPatkósné Hanesz Andrea 3. ZK012Zenei gyűjtemények Magyarországon 2 koll2KPatkósné Hanesz Andrea 3. ZK013Zenei gyűjtemények szervezése, fejlesztése 2 koll2KPatkósné Hanesz Andrea 4. ZK014Zenei gyűjtemények szervezése, fejlesztése 2 gyj2KPatkósné Hanesz Andrea 4.

ZK020/0302) Zenei információfeldolgozás és visszakeresés14Barátné dr. Hajdu Ágnes 3-5. Zenei gyűjtemények formai feltárása6K3-5. ZK021Dokumentumleírás2 gyj2KPatkósné Hanesz Andrea 3. ZK022Dokumentumleírás2 gyj2KPatkósné Hanesz Andrea 4. ZK023Számítógépes dokumentumleírás2 gyj2KPatkósné Hanesz Andrea 5. ZK030Zenei gyűjtemények tartalmi feltárása8K3-5. ZK031Osztályozási rendszerek, információkereső nyelvek 2 koll 2KBarátné dr. Hajdu Ágnes 3. ZK032Osztályozási rendszerek, információkereső nyelvek 2 gyj2KBarátné dr. Hajdu Ágnes 3. ZK033Számítógépes tartalomfeltárás2 koll 2KBarátné dr. Hajdu Ágnes 4. ZK034Számítógépes tartalomfeltárás2 gyj2KBarátné dr. Hajdu Ágnes 5.

ZK0403) Olvasószolgálati tevékenységek a zenei könyvtárban 6KBarátné dr. Hajdu Ágnes 5-6. ZK041Az olvasószolgálati munka menedzsmentje 2 koll 2KBarátné dr. Hajdu Ágnes 5. ZK042Az olvasószolgálati munka menedzsmentje 2 gyj 2KBarátné dr. Hajdu Ágnes 5. ZK043A tartalomszolgáltatás jogi keretei2 koll 2KBarátné dr. Hajdu Ágnes 6. ZK0504) A zenei tájékoztatás eszközei8KDr. Pajor Enikő 4-6. ZK051Zenei tájékoztatás2 koll 2KDr. Pajor Enikő 4. ZK052Zenei tájékoztatás2 koll 2KDr. Pajor Enikő 5. ZK053Zenei tájékoztatás2 koll 2KDr. Pajor Enikő 6. ZK054Zenei tájékoztatás2 gyj 2KDr. Pajor Enikő 6.

ZK0605) Számítógépes zenei hardver- és szoftverkezelés 8KBarátné dr. Hajdu Ágnes 5-6. ZK061Zenei adatbázisok2 gyj2KDr. Pajor Enikő 5-6. ZK062Stúdióberendezések használata2 gyj2KTiszai László - Fügedi József 6. ZK063A zenei szoftverek2 koll 2KBarátné dr. Hajdu Ágnes 6. ZK064A zenei szoftverek2 gyj2KBarátné dr. Hajdu Ágnes 6. ZK0706) Zenei könyvtári gyakorlat6KBarátné dr. Hajdu Ágnes 4-6. ZK071Zenei könyvtári gyakorlat2 gyj2KDr. Pajor Enikő 4. ZK072Zenei könyvtári gyakorlat2 gyj2KDr. Pajor Enikő 5. ZK073Zenei könyvtári gyakorlat2 gyj2KDr. Pajor Enikő 6.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Thank you for your attention!