A tudástársadalom jövője

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Központi Statisztikai Hivatal
Advertisements

Átma-Véda-Vishwa-Bráhm
„A Honlapod a Holnapod” online marketingkommunikációs workshop december 3. Varga István
A globlokál világ kultúrája (tér – társadalom – kultúra)
Matematika a filozófiában
Miért érdemes sok kultúrában kutatni a Williams szindrómát?
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Az aszály és a szárazodás Magyarországon Konferencia Kecskemét, október 7. Prof. Dr. Bukovics István DSc, ny. tű. mk. vezérőrnagy Az erdőtűzvédelem.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
A Stratégiakutató Intézet (Hungary) bemutatása Varga Csaba szociológus, c. egyetemi docens Stratégiakutató Intézet elnöke
1 A négy kvadráns: Az emberi valóságok integrált térképe.
A METAELMÉLET- METAFILOZÓFIA KÖNYV
Szabó Miklós Az oktatás szerepe a társadalomban. Az oktatás filozófiai alapja „A helyes cselekvéshez és megértéshez szükség van a jó tudására.” (Platón)
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Mi lenne, ha a szellemi tőkének valóban lenne szerepe?
Készítette: Tóth Enikő 11.A
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
A munka világával kapcsolatos tudás
TUDÁS és TANULÁS a szervezetben
Kognitív megközelítések
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A társadalmi változások elmélete
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
A társadalomtudományi kutatás módszerei
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Átadása - közvetítése - kialakítása - fejlesztése - kialakulásának segítése.
Tudástranszfer egyetemi városokban
SZOCIALIZÁCIÓ A KORTÁRSCSOPORTBAN
A gyermek erkölcsi fejlődése
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Bekő Éva Eötvös Loránd Tudományegyetem Elérhetőségem:
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A színészleletet jobban közelítő színrendszer megalkotásának lehetőségei Schanda János Pannon Egyetem.
A KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ, MINT KONFLIKTUSKEZELÉS
„Korszakváltás a büntetés-végrehajtásban”
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Genfi Egyetem, Európai Tanulmányok Intézete FÖDERALIZMUS ÉS DECENTRALIZÁCIÓ Kézikönyv a svájci struktúrákról és.
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Az iskolai csoportok sajátosságai
EGYETEMES ÉS MAGYAR AGRÁRFEJLŐDÉS DR KOVÁCS JÁNOS.
1 A geometriai modell és struktúrája Budapesti Műszaki Főiskola A CAD/CAM modellezés alapjai 2000/2001 tanév, II. félév 2. előadás A geometriai modell.
Dienes István kutató Stratégiakutató Intézet
A tudat és a metaelmélet kapcsolata
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
A civil társadalom fejlesztése az információs társadalom korában
Varga Csaba: A tudástársadalom Varga Csaba: A Stratégiakutató Intézet első évtizede Elhangzott az intézet alapításának 10 éves évfordulója alkalmából rendezett.
Stratégiakutató Intézet MAGYARORSZÁG A 21. SZÁZAD ELSŐ FELÉBEN, különös tekintettel az intelligens civil társadalomra Varga Csaba Stratégiakutató Intézet.
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Pszichológiai Ismeretek
Új technológiák elterjedésének modellezése
7.Az elméleti redukció 1.A mechanizmus-vitalizmus vita –Szélesebb értelemben: redukálható-e a biológia a fizikára és a kémiára, vagy beszélhetünk-e autonóm.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Tudás- és tudategyetem Varga Csaba Stratégiakutató Intézet, Magyarország.
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
Információelmélet 7. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
Kvíz, bor, kávé Agyunk és a nagy hármas. Mit szeret az agyunk? Aludni és melatonint termelni Omega 3-6 zsírsavakat (pl.halolaj, ligetszépe, olíva) Tanulni.
ADAT – Információ – Tudás
TÁRSADALMI HATÁSOK.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Regionális és vidékfejlesztési ismeretek
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
Bevezetés a pszichológiába motiváció, emóció
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
Egy topologikus térbeli adatstruktúra a topo-logix modell
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
Előadás másolata:

A tudástársadalom jövője Dienes István kutató Stratégiakutató Intézet Tudatkutatási és elméleti fizika csoport

A tudástársadalom valójában tudattársadalom!!! A tudás a tudatban szerveződik! A tudat szerveződinamikája felelős a tudás szerkezetének kialakulásáért!! A tudástársadalom valójában tudattársadalom!!!

A tudástársadalom minőségi függvénye A tudást felfogó, értelmező és létrehozó egyének és azok tudatállapota. Az észlelés és a megértés az éberséggel nő! Észlelt-e már mélyalvásban valaki is valamit?? Egyénekből szerveződő csoportok, akárcsak az agymodulok

Agy: kvantált elméletgépezet Az agy folyamatosan elméletek logikai szerveződését kelti és szünteti meg. Az új logikai struktúra egyben az agy neuron-rendeződésében is változást okoz (topológia). A gondolatok a rendszerben, mint topológiai defektusok – csomókként – jelentkeznek Topologikus tudat és a geometriai agy, mint duálisan szimmetrikus kategóriák N-dimenziós logikai bránok, mint kiterjedt objektumok a topologikus mátrixlogika elmeterében. Ezek kölcsönhatása, vagy kompozíciója mint „wedge” v. ékszorzat kiterjedt kollektív logikai bránokhoz, vagyis a kollektív elme és tudat modelljéhez vezet. Megfelelő kategorizálással tehát felállítható a tudástársadalom dinamikai viselkedése és fejlődése adott tudástérben.

Ezért válik idővel a tudástársadalom tudattársadalommá!! A tudástársadalom valójában a kollektív tudatba ágyazott és létrejött tudásszerveződés és dinamika, melynek időbeli alakulását a társadalmat létrehozó egyének és az általuk alkotott csoportok, mint kategóriák tudást felfogó és létrehozó kölcsönhatási folyamata vezéreli. Ezért válik idővel a tudástársadalom tudattársadalommá!!

Köszönöm megtisztelő figyelmüket További írások a témában, valamint egyéb elérhetőségeink: www.inco.hu, www.metaelmelet.hu E-mail:dienesistvan@yahoo.com; istvan.dienes@metaelmelet.hu