MV- Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. 2012. évi marketing kommunikációja 2012. június 15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. és a JEREMIE Program Garamvölgyi Balázs vezérigazgató-helyettes Budapest, június 15.
Advertisements

Az MFB Zrt. finanszírozási programjai
Kedvezményes források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
© SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány Vállalkozónők Magyarországon: hátrányok és működő megoldások április 28. Horváth Anna (SEED Alapítvány,
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
Az MFB Zrt. finanszírozási programjai.. Témakörök •MFB Zrt. bemutatása •Finanszírozási programjaink –MFB Önkormányzati Infrastruktúrafejlesztési Program.
KKV fejlesztés új pénzügyi eszközök bevonásával
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Az MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. és a JEREMIE Program Garamvölgyi Balázs üzleti vezérigazgató-helyettes Budapest, augusztus 29.
Tartalom Gazdasági környezet, a hitelezés feltételeinek változása
PÁTOSZ nap Február 23.. Székesfehérvári Regionális Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 20 éve a vállalkozásokért Célunk: a Közép-dunántúli régióban.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Hogyan támogatják a bankok a kkv-k beruházási elképzeléseit? Budapest, november 30. dr. Tamás Gábor.
Az MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Kommunikációs Főosztály
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Mikrohitelezés Magyarországon Mikrohitelezési gyakorlat- segítség a kezdéshez Mikrohitelezés Magyarországon Mikrohitelezési gyakorlat- segítség a kezdéshez.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
MV- Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt őszi marketing kommunikációs kampánya Kovács Eszter Kommunikációs koordinátor augusztus 29.
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Amikor nem kell biztosíték: tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, március 21.
Amikor nem kell biztosíték: tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Pécs, február 28.
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Székesfehérvár, január 30. Tőkefinanszírozás.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Török József Üzletfejlesztési igazgató Szombathely, április 10. Tőkefinanszírozás.
Tőkefinanszírozás Török József Üzletfejlesztési igazgató Kecskemét, november 28.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, május 15. Tőkefinanszírozás.
DPR kommunikáció lehetőségei
Kormányszóvivői tájékoztató. Lendületbe hozzuk a vállalkozásokat Dr. Kóka János Gazdasági és Közlekedési Miniszter.
Vingelman József vezérigazgató MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Budapest, február 16. Mikrofinanszírozói Szakmai Nap.
KKV fejlesztés új pénzügyi eszközök bevonásával Bátora László vezérigazgató-helyettes Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Eger, szeptember 17.
KKV fejlesztés új pénzügyi eszközök bevonásával Benke Ákos vezérigazgató, Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. Eger, 2008.április 23. Az Új Magyarország.
JEREMIE Programok módosulásai
MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
MFB Rt. a hazai bankszektorban – A tulajdonos, a tulajdonjog gyakorló – A Bank társadalmi szerepvállalása – A Bank tevékenysége 2.
MGV Zrt. – „Több mint egy bank”
Vállalkozói mikrohitelek
9. Partnerség, érdekérvényesítés, kormányzati-közösségi kapcsolatok.
MFB Rt. a hazai bankszektorban 100 %-ban állami tulajdonú Szakosított hitelintézet Az EU fejlesztési bankjaival megegyező tevékenység Forrásbevonás külföldről.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
Corvinus Nemzetközi Befektetési Rt. Határon átnyúló tőkeprogramok kis- és középvállalkozások számára Márk Péter Igazgató.
Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. A szervezet a 68/2011 (IV.28) Korm. rendelet alapján, az európai uniós források hatékony felhasználását segítő térítésmentes.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
A gazdaságfejlesztés finanszírozási lehetőségei Dr. Szegvári Péter Stratégiai Igazgató.
BEPTRA „ Legjobb gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Záró konferencia HURO0901/138/2.1.2.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
A hitelgarancia szerepe a kkv-k finanszírozásában 2010 Garantiqa Hitelgarancia Zrt.
1 Magyar Fejlesztési Bank Zrt. Postapartner Program.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Dr. Terták Elemér vezérigazgató Budapest, május 12.
Bankreklám vagy szappanopera?
Előadás másolata:

MV- Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt évi marketing kommunikációja június 15.

I. Helyzetelemzés Az MV Zrt. által meghirdetett és működtetett, a marketing kommunikáció fókuszába helyezendő programok összefoglalása, jellemzőinek meghatározása Hitelprogramok Új Széchenyi Hitel Program Új Széchenyi Kombinált Mikrohitel Program Garanciaprogramok Új Széchenyi Hitelgarancia Program (Portfóliógarancia Program) Új Széchenyi Viszontgarancia Program Kockázati Tőkeprogram JEREMIE I. ill. nemrég meghirdetett JEREMIE II. Jövőbeni új programok II. Marketing kommunikációs célok meghatározása III. Marketing kommunikáció célcsoportjainak meghatározása és jellemzése, sajátosságaik elemzése IV. Marketing kommunikáció kulcs üzeneteinek definiálása, küldetésmeghatározás V.Marketing kommunikáció üzeneteinek hozzárendelése az egyes célcsoportokhoz iletve az egyes termékekhez (programok)rendelt kommunikációs eszközök meghatározása VI. Részletes tervek kidolgozása a folyamat monitoringozása, eredményesség mérése évi marketing kommunikációs stratégialakotás módszertana

Marketing kommunikációs célok Az MV. Zrt. marketing kommunikációs tevékenységével az alábbi, stratégia célok elérését kívánja elősegíteni. A magyarországi KKV szektor finanszírozási lehetőségeinek és versenyképességének javítása. Az MV Zrt. által működtetett programokra allokált források (jelenleg: 230 milliárd Ft.) teljes mértékű kihasználása és a végső felhasználókhoz (a magyarországi KKV-k) való eljuttatása. „Best Practice” minta felmutatása az Európai uniós források KKV-khoz való eljuttatásának módszerében. Az MV Zrt. pénzügyi közvetítő hálózatának bővítése, a közvetítő partnerekkel való hatékony együttműködés elősegítése. Az Új Széchenyi Terv, MV Zrt. által működtetett és kezelt, vállalkozásélénkítő programjainak megismertetése, népszerűsítése.

A marketing kommunikáció üzenetei Az MV Zrt. marketing kommunikációs tevékenységével az alábbi fő üzeneteket kívánja közvetíteni a célcsoportok felé. Az MV Zrt. stabil, megbízható és rugalmas partner a vele szerződésben álló közvetítőkkel szemben. BIZALOM Az MV Zrt. által működtetett programok rendkívül előnyösek a vállalkozásoknak. VÁLLALKOZÓBARÁT Az MV Zrt. által működtetett programok és azok kínálta hitel típusú termékek kedvezőbb feltételekkel igényelhetők, mint egy normál banki hitel. KEDVEZŐ Az MV Zrt. és programjai mögött kidolgozott és hosszútávú kormányzati stratégia áll. KOMOLY Az MV Zrt. folyamatosan megújítja és finomítja programjait a piaci igényeknek megfelelően. RUGALMAS Az MV Zrt. által kidolgozott és működtetett programok korszerű/újszerű megközelítésekkel segítik elő a vállalkozások finanszírozási helyzetének javítását. MODERN Az MV Zrt. által működtetett programokon keresztül a magyar kisvállalkozások részesülhetnek Európai uniós forrásokból. EURÓPAI Az MV Zrt. programjaival egyszerre jól jár mind az azt közvetítő pénzügyi szektor, mind pedig az igénybevevő végfelhasználó KKV szektor. KÖLCSÖNÖSEN ELŐNYÖS A magyar gazdasági fejlődés nagy mértékben a kisvállalkozások élteképességén (innovatív szemléletén és kockázatvállalási hajlandóságán) múlik. ÉRTÉKTEREMTŐ

Az MV Zrt. programjaival és működésével kiforrott, megbízható partnerként, naprakészen kínál kölcsönösen előnyös és vállalkozóbarát, modern, európai pénzügyi megoldásokat a tevékenységével lefedett piaci szegmensekben. A küldetés megfogalmazása Az MV Zrt. marketing kommunikációs céljai és üzenetei alapján az alábbi küldetést fogalmazza meg.

A marketing kommunikáció célcsoportjainak meghatározása Az MV Zrt. marketing kommunikációja az alábbi, fő célcsoportokra irányul. 1.Pénzügyi közvetítők a. Vállalkozásfejlesztési alapítványok b. Takarékszövetkezetek c. Pénzügyi vállalkozások d. Kereskedelmi bankok 2. Kockázati tőke társaságok 3. Garanciavállaló intézménye k 4. Lízing – és faktoringcégek 5. Magyarországi mikro- kis- és középvállalkozások 6. Pályázatíró cégek

Magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások A hazai vállalkozások szinte kizárólag a mikrovállalati kategóriába esnek ben közel mikrovállalkozás működött az országban, számuk az időben viszonylag állandó. (Forrás: KSH) Mikrovállalkozásról beszélünk, ha a vállalkozás összesen 10 főnél kevesebb munkavállalót foglalkoztat, profitorientált gazdálkodó szervezet, éves nettó árbevétele vagy mérlegfőösszege legfeljebb 2 millió eurónak megfelelő forintösszeg. Az állam vagy az önkormányzat közvetlen vagy közvetett tulajdoni részesedése, külön- külön vagy együttesen nem haladja meg a 25%-ot. Jellemzőik:  Közel 40%-a a Közép-Magyarországi régióban helyezkedik el;  Hitelfelvételi döntéseiknél óvatosság jellemzi őket; pesszimista gazdasági szemléletmód jellmző rájuk;  Leginkább támogatott hiteleket keresnek (Kombinált mikrohitel, kamattámogatott hitel);  Hitelfelvételi döntéseiknél leginkább a kamat mértékét és az egyéb költségeket mérlegelik;  Hitelezésükben a bankok és a szövetkezeti hitelintézetek játsszák a főszerepet; a magyar tulajdonú bankokat és a takarékszövetkezeteket jelölik meg, mint „legszimpatikusabb” pénzügyi partner hitelfelvétel esetén;  Elsődleges információforrásuk az internet!  Másodlagosan a hitel termékekről pályázatíróktól, könyvelőktől szerzik információikat valamint személyes információforrásokból  Az MV Zrt. termékei közül az Új Széchenyi Hitel ismertsége a legnagyobb körükben, (ám ez is igen alacsony százalékú, ezt követi az Kombinált Mikrohitel ismertsége a többi termékről egyáltalán nem vagy hiányosan rendelkeznek ismeretekkel. ) A marketing kommunikáció célcsoportjainak jellemzése x A magyarországi mikro-, kis és középvállalkozások jellemzői az MV Zrt- nek a Kutatópont Kft. által, novemberben elvégzett piackutatás eredményeire támaszkodva kerülnek összefoglalásra.

1.ATL eszözök Ide tartoznak a televízióban, rádióban, nyomtatott sajtóban, interneten, közterületen, kültéren és beltéren, járművökön elhelyezett reklámok, hirdetések. Az MV Zrt. az előzőekben ismertetett célokat az alábbi marketing kommunikációs eszközök segítségével éri el. A marketing kommunikáció eszközei I.

2.BTL eszközök, ezen belül  Online marketing – pl. az MV Zrt. honlapjának ( kommunikációs célokra való felhasználása (reklám bannerek, információk elhelyezése); online hírlevelek kiküldése a közvetítő hálózatnak ; az MV Zrt. marketing stratégiájában nem használja a web2 marketing megoldásokat, mint a különböző közösségi oldalakat(FB, Twitter, IWIW stb. és a blogokat);  Direkt marketing – A termékmenedzserek rendszeres információközlése a szerződött pénzügyi partnerekkel; rendszeres körtelefonos kapcsolattartás a szerződött közvetítő partneri hálózat tagjaival  Szórólapok, szóróanyagok (POS reklámanyagok) nyomtatása és elhelyezése a közvetítői hálózat ügyfélterében;  Eseménymarketing – szakmai találkozók, szakmai napok, konferenciák, roadshow-k szervezése a közvetítői hálózat tagjainak (aktivitásuk és infomáltságuk növelése céljából);  Szponzoráció – MV Zrt. szponzorál a programjaival kapcsolatos szakmai eseményeket, rendezvényeket;  PR – sajtóközlemények, sajtókapcsolatok, az MV Zrt. vezetőinek jelenléte a szakmai sajtóban (tudatos és előre tervezett kommunikáció a sajtóban, nyilatkozatok, interjúk, előre tervezett tematikájú közlemények, publikus elemzések eljuttatása a sajtónak; az MV Zrt. hírnevének menedzselése; az MV. Zrt által működtetett progamok említése a különböző online médiákban; az MV Zrt. menedzsmentjének részvétele külső szakmai konferenciákon, és a társintézmények (MFB, NFÜ) által szervezett rendezvényeken A marketing kommunikáció eszközei II. Az MV Zrt. az előzőekben ismertetett célokat az alábbi marketing kommunikációs eszközök segítségével éri el.

Az MV Zrt. programjainak kommunikálásához javasolt termékspecifikus marketing kommunikációs eszközök, a különböző célcsoportokhoz hozzárendelten Új Széchenyi HitelÚj Széchenyi Kombinált Mikrohitel Új Széchenyi Hitelgarancia Kockázati Tőke Takarékszövet- kezetek POS szórólapok, havi hírlevelek, direkt marketing eszközök, honlap átalakítása, felhasználóbaráttá tétele; közterületi ATL eszközök, szakmai napok, roadshow-k, PR eszközök egyedileg kiválasztott eszközök - Magyarországi KKV-k A TL – kommunikációs hirdetési kampányok, billboardok, city-light poszterek; sajtóhirdetések, rádió/TV; Internet – MV Zrt. honlapja, mint tájékoztató felület BTL – részvétel az MFB által szervezett szakmai roadsow-n PR – sajtóközlemények, riportok, elemző cikkek, elsősorban az online médiában A TL – kommunikációs hirdetési kampányok, billboardok, city-light poszterek;sajtóhirdetések, rádió/TV; Internet – MV Zrt. honlapja, mint tájékoztató felület BTL – részvétel az MFB által szervezett szakmai roadsow-n PR – sajtóközlemények, riportok, elemző cikkek, elsősorban az online médiában Figyelem felkeltés céljából: közvetítők ügyfélterében elhelyezett POS szóróanyagok, PR (pl. elemző cikkekben, interjúkban portfóliógarancia említése) BTL és PR eszközök, szakmai konferenciákon való részvétel, csatlakozás a kockázati tőketársaságok által kifejtett kommunikációs tevékenységekhez

Reprezentatív kvantitatív kutatás decemberében és visszmérés áprilisában Minta: 1000 fő  A válaszadók 33 %-a találkozott a „Büszkeség Forrása” kampány nyomtatott reklámanyagaival, ami igen jó eredménynek számít, és jelzi, hogy a kampány sikeresen elérte a célul meghatározott mikró-, kis- és középvállalkozásokat.  A kampánnyal való legtipikusabb találkozási felület az utcai óriásplakát (71%).  A hirdetéssel újságban találkozók 15 százaléka kötötte meghatározott sajtóorgánumhoz a hirdetést  A Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.-t hallomásból ismerő vállalkozások közül minden tizedik felkereste már annak című honlapját, ami a pénzügyi lehetőségekről való internetes tájékoztatás fontossága miatt kiemelkedően jó aránynak tekinthető, és a kampány két hullámának sikerét tükrözi.  A rádiós kampányt az MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.-t ismerő vállalkozások 5%-a tudta felidézni a kampány befejezése után 1 hónappal, ami összességében elfogadható eredmények számít.  A vállalkozások körében nőtt a hitelfelvétel iránti igény: mind államilag támogatott, mind piaci alapú hitelt többen terveznek felvenni, mint félévvel ezelőtt.  A pénzintézetek iránti szimpátiában a magyar bankok számítanak a legszimpatikusabbnak, és nemzetközi tulajdonú bankok mellé felzárkoznak a Takarékszövetkezetek is ebben a népszerűségi rangsorban „Ha pénzügyi segítségért kellene folyamodnia, a felsoroltak közül milyen típusú pénzügyi szolgáltatókat részesítene előnyben? Kérem, nevezze meg a felsoroltak közül mindegyiket, amelyik szimpatikus az Ön számára! „ kérdésre a válaszadók 53% -a nevezi meg a takarékszövetkezeteket! (magyar tulajdonú bankok után a 2. legtöbbször megnevezett csoport) A 2011 /2012. I. né. kampány hatékonyságmérésének eredményei

Köszönöm figyelmüket! MV-Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.