Fedezzük fel a geometria szépségeit

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Advertisements

Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Matematika és módszertana
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
A matematikatanítási kutatások néhány kutatás-módszertani kérdése Mennyire zavarja az oktatási folyamatot az oktatási kísérlet? Dr. Munkácsy Katalin ELTE.
MS Paint 4-es szekció Lehetőségek tárháza InfoSavaria 2006
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Ábrázoló geometria Lukács Imre.
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Szimmetrikus Programozás, AZ ALAPOK
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
2. előadás GÉPRAJZ, GÉPELEMEK I..
Nevezetes tételek GeoGebrában
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Gazdasági ismeretek.
TERVEZET.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Szögek és háromszögek.
Az emberi agy és a szem.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24..
Sims-1 A Simson-egyenes.
A háromszög Napoleon- háromszögei
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Célok 1. Az elemi matematika órák mindegyikében alkalmazható feladatanyag megoldásokkal; 2. Módszertani szempontú összeállítás, kidolgozás; 3. Eligazítás.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetensek lettünk? június 27..
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
de français BEMUTATÁS Csűry István DE Francia Tanszék.
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Harmadik matematikakönyvem
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Csimag.hu Bemutatkozó.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24..
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Személyiségfejlesztő blogok
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
Idősek és ifjak a jövőért
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
LEGO Dacta program.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Geomatech digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
TÁMOP /1-2F Hulladékanalízis és –kezelés 14. évfolyam Hulladékanalízis és -kezelés – a gyakorlat szerkezete, általános tudnivalók (elméleti.
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Tervezési folyamat.
folytatott bibliográfia elemzéséről
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Az online tárlatvezetés módszere
Hatékony és pontos munkavégzés
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Az önfejlesztő terület bemutatása
Flip-It! A módszer alkalmazása
Hatékony és pontos munkavégzés
Velünk élő középkor Forrás:
Előadás másolata:

Fedezzük fel a geometria szépségeit

A következő oktatócsomag elsősorban közép- és felsőoktatási intézményekben elemi geometriát tanuló diákoknak, illetve matematika tanároknak készült. Matematika tanárok körében köztudott, hogy a gondolkodási műveletek fejlesztésében, de legfőképpen a kreativitás fejlesztésében a matematikán belül az elemi geometria játssza a legfontosabb szerepet, hiszen e téma nem algoritmizálható, könnyebb-nehezebb kreatív ötletek kellenek az egyes problémák megoldásához, vagy újabb problémák felvetéséhez. Mivel Európa országainak nagy részében a geometria-oktatása erősen háttérbe szorult, ezért indokoltnak látszik minél több olyan oktatási segédlet, oktatócsomag elkészítése, mely az érdeklődő tanulókat, tanárokat, s a felsőoktatásban elemi geometriával foglalkozó diákokat hozzásegíti azokhoz az ismeretekhez, melyek érdeklődésüket kielégíthetik e téren. Mindezt újfajta módszertani megoldásokkal tartalmazza e csomag (elsősorban a PowerPoint program használatával).

A csomagban olyan geometriai témakörök találhatók, melyek Európa legtöbb országában nem törzsanyagok. Elsősorban az elemi geometria legszebb, legérdekesebb területeiről választottunk bemutatásra néhányat. Mindezek tudománytörténeti szempontból is megközelíthetők, ami azért fontos, mert tapasztalatunk szerint bármely természettudományos terület oktatása során a tudománytörténeti megközelítés igen nagy motiváló erővel bír a diákok számára. A csomag 5 egységből áll. Az egyikben Ptolemaiosz tételét és annak alkalmazásait találjuk meg. Egy másik egységben a háromszög talpponti háromszögének egy érdekes tulajdonságát, majd a talpponti háromszög általánosítását követhetjük nyomon. Egy egység a Simson-egyenes származtatását és egy-egy érdekes tulajdonságát tárgyalja, végül egy egység foglalkozik Bonaparte Napoleon tételével, a Napoleon-féle háromszögekkel. A csomag teljes anyaga letölthető, kinyomtatható.