A könyvtár, mint közösségi tér. www.company.com Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: 22 000 dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai Könyvtári Világnap
Advertisements

Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése „Tudásdepó-Expressz” BÁCSALMÁS.
Az akadálymentesítés szakmai háttere, indokoltsága Horváth Péter SZMM Országos Fogyatékosügyi Tanács titkára Budapest, június 7.
1 TIOP – 1.2.3/09/1 Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra fejlesztése – „Tudásdepó Expressz”
Baczkamadarasi-Kis Gergely Református Gimnázium
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Központi és közösségi szolgáltatások olvasóknak, könyvtáraknak.
Az állatmenhely népszerűsítése
A közérdekű munkavégzés eredményei Kistokajban Budapest, TÁMOP / KIEMELT PROJEKT.
Parkfelújítási program középiskolánkban Készítette a Meglepetés nevű csapat: Pintér Petra Albrecht Armand Fischer Kristóf Róna Bence.
Bagolyvár Étterem Készítette: Fenyvesi Krisztina Sánta Roberta Bálizs Renáta.
TÁMOP A projekt: Segítség a sikerhez.
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
Tan-tér program Felső-Kiskunsági Közösségi Munkások Egyesülete.
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
Hatékony diáktanács – minőségi diákélet – felelős állampolgárok "Bartók Béla " Elméleti Líceum diákönkormányzata.
Könyvtárhasználati verseny
Shop-koncepció: sokkal kevesebb könyv, sokkal nagyobb használat Mikulás Gábor márc.
Az iskolai könyvtár állománya
Parkfelújítási program középiskolánkban Készítette a Meglepetés nevű csapat:Készítette a Meglepetés nevű csapat: Pintér PetraPintér Petra Albrecht ArmandAlbrecht.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
A Miskolci Egyetem TÁMOP projektjének záró rendezvénye Országos Széchényi Könyvtár Budapest, június 21.
Információs szupersztráda Gyalogolj át a könyvtárba! A szolnoki Damjanich János Múzeum Szakkönyvtárának kihívásai a XXI. században Budapest, május.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
KÖNYVTÁR ÉPÜLETE ÉS BERENDEZÉSEI. Az épület feladatai ÁLLOMÁNY –MEGŐRZÉSE –VÉDELME –HASZNÁLATA REPREZENTÁCIÓ SZELLEM TISZTELETE.
„A finnugor örökség digitalizálása és automatizált feltárása” szeptember 14. Hungarológia és a Magyar Elektronikus Könyvtár Moldován István Országos.
A Magyar Elektronikus Könyvtárról Kaposvár, november 5. Moldován István MEK könyvtáros
A könyvtárak szerepe az információs társadalomban
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Bozsik József mb. főosztályvezető e-Gazdaság Főosztály.
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Civil Kezdeményezések Programja
A könyvtár, mint közösségi tér. Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :
ELŐZETES FELADAT KOCKA POLGÁR AZ EURÓPAI DEMOKRÁCIÁBAN OTV.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Könyvtári informatika II.
A "Tanulás-fejlődés-életesély a Sajó-völgyében" (TÁMOP /2) projekt helye Sajószentpéter kulturális városfejlesztésének rendszerében Sajó.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
9.B Jellemezze a magyar iskolai könyvtárak helyzetét a nemzetközi elvárások (IFLA- UNESCO) és a jogszabályi követelmények tükrében. Ismertesse saját.
A zalaegerszegi Kölcsey Ferenc Gimnázium könyvtára
Protestáns Teológiai Intézet Kolozsvár Juhász Péter alapítás éve 1622.
Internetoktatás a József Attila Városi Könyvtárban (Élmények, tapasztalatok)
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Zrínyi Miklós Általános Iskola
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Könyvtár a „Széchenyiben”. Könyvtárunk dokumentumai: hagyományos és elektronikus dokumentum. A könyvtárban több mint könyv található.
Tanévnyitó szeptember 5. Felnőttoktatási tagozat Budapest IX
Légrádi László (NHL4JL), Informatikus – könyvtáros szak, Második évfolyam A Public Relations elmélete és gyakorlata Beküldendő feladat: Egy arculatértékelési.
Gersekaráti IKSZT – esély és lehetőség a közösség szolgálatára IKSZT Szakmai nap, Bak,
Tendenciák a felsőoktatási könyvtári szolgáltatások területén március 10. Batiz Judit szolgáltatásvezető 1.
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
Az Orvosi Könyvtártól az Egészségügyi Szakkönyvtárig A nyilvános könyvtárrá válás útja.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Orvosi Könyvtártól az Egészségügyi Szakkönyvtárig
Előadás másolata:

A könyvtár, mint közösségi tér

Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák : 28 féle Multimédiás dokumentumok : CD- ROM-ok (52 db) Katalógus : számítógépes, Szirén 9.1 könyvtári rendszer Internetes hozzáférés: 5 számítógépen Személyi feltételek: 1 főállású könyvtáros + heti 10 órás segítség Nyitva tartás : heti 40 óra

Diákönkormányzati terem A könyvtár alaprajza és a 21-es terem

Információgyűjtés

Információgyűjtés Kérdőíves adatgyűjtés 70 fő részvételével, kérdezés helyszíne a könyvtár

Információgyűjtés

Információgyűjtés

A probléma bemutatása

A probléma bemutatása A diákönkormányzati terem és olvasó terem nem megfelelő kihasználása évfolyamnak nincs közösségi tere Helyhiány Számítógépek miatt nincs lehetőség csendes tanulásra Információs pult Kevés munkaerő Rövid nyitvatartási idő Könyvtárhasználati szabályzat be nem tartása

Jogszabályi háttér 19/2002. (V. 8. ) OM rendelet Világításról, padlóburkolatról, fűtésről, berendezésről, alapterületről 11/1994. (VI. 8. ) MKM rendelet Bútorzat, világítás MSZ /1-81. Általános iskolák tervezési előírásai MSZ /2-81 Gimnáziumok tervezési előírásai

Megoldási javaslatok Órarend átszervezése Olvasóterem könyvtárrésszé alakítása Információs pult és számítógépek áthelyezése Új alkalmazott felvétele Diákönkormányzati terem közösségi szobává alakítása Berendezés felújítása

Akcióterv

Akcióterv Órák áthelyezése az üres tantermekbe az olvasó és a diákönkormányzati teremből Padok és székek helyett fotelek és polcok elhelyezése az olvasóteremben Információs pult bejárat mellé a számítógépek pedig vele szembeni helyezése Teljes állású könyvtáros felvétele Diákönkormányzati terem átrendezése és új bútorok vásárlása a könyvtárba is Akcióterv

Akcióterv A diákság bevonása a munkálatokba

Költségvetési tervezet Bevétel: Támogatás az IDT-től 15 ezer Diákok segítsége Pályázat TÁMOP /1 ~2 millió Ft Kiadás: Fotel~100 ezer Huzat~45 ezer Munkások~200 ezer+ önkéntes munka Kamerák Tűzjelző Padlószőnyeg Információs pult Új könyvespolcok

A megvalósítás útján

A megvalósítás útján Lehetőségek felmérése Órák áthelyezése Olvasó ~ csendes tanulásra Anyagi támogatás keresése Iskolánk igazgatója Pályázatok Diákönkormányzat Polgármestertől

A megvalósítás útján Konzultáció a könyvtárossal Terepfelmérés ~ munkások Anyagi támogatás a polgármestertől Információs pult Padlóburkolat Székek, asztalok, fotelek

Régi alaprajz Új alaprajz

Hosszútávú tervek Új iskolarész iskolánk építési engedélye meg lett hosszabbítva új tantermek pályázatok útján valósul meg Olvasóterem könyvtárrésszé alakítása Diákönkormányzati terem közösségi térré alakítása

KÖSZÖNJÜK FIGYELMÜKET! Készítette a Veritas csapat: Szaszkó Judit Herbály Dorottya Keresztury Bence Martos Máté