KÓRHÁZAK JELENE ÉS JÖVŐJE? DR. RÁCZ JENŐ XVIII. EGÉSZSÉGÜGYI NAPOK BALATONFÜRED 2011.OKTÓBER 6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Advertisements

A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
EGÉSZSÉGÜGY AZ „ÉDENTŐL KELETRE” AZ EGÉSZSÉGÜGY ÁTALAKÍTÁSÁNAK MENETÉRŐL ÉS ÜTEMTERVÉRŐL DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, JANUÁR 17. ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI.
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Az egészségügy átalakítása közgazdász szemmel A tervezett reformok hatásai Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft.
Egészségvédelem Egészség, vagy használható állapot, együttélés a természettel, vagy önérdekű pusztítás? Veled Európa, de nélküled EU!
Egészségügyi finanszírozás
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Nyugdíj.
Gondolatok a jubileumi XX. Magyarországi Egészségügyi Napokról
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
A TELJESÍTMÉNYVOLUMEN-KORLÁT ELTÖRLÉSÉNEK KÖVETKEZMÉNYEI AZ INTÉZMÉNYEKBEN DR. RÁCZ JENŐ NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA BUDAPEST NOVEMBER 10.
Egészségügyben kialakult gazdasági helyzet. Problémák • 1. Előző évhez képest - 44,6 milliárd ft • 2. Első félévben időarányost jóval meghaladó pénzkiáramlás.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Semmelweis terv - Értékek, alapelvek, célok és megvalósíthatóságuk feltételei Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva tanszékvezető.
LEHETŐSÉGEK A V1-ES PONTON TÚL DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, december 1.
Reset, azaz Format C Dr. Sinkó Eszter, Dr. Szócska Miklós Semmelweis Egyetem Egészségügyi Menedzserképző Központ.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
Egészségpolitika.
Az egészségügy ma és a távlatok
Mit ér a forint az egészségügyben ?
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
EGÉSZSÉGÜGY-EGÉSZSÉGIPAR TÉNYEK ÉS TERVEK DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, 2OO3.O5.29.
1 Az egészségipar az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek tükrében Prof. Dr. Báger Gusztáv Az ÁSZ Fejlesztési és Módszertani Intézetének főigazgatója.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Controlling a gyakorlatban
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
A számok nem hazudnak - kormányzati kommunikáció vs. OEP- adatok 2009-ben Mottó: „A féligazság nem az igazság fele….” (Konrád György) EGVE Konferencia,
AUTOMATIZÁLT BETEGSZINTŰ GYÓGYSZERELÉS (Ötlettől a megvalósulásig)
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
2013. október 4. pszichiátriai betegellátásról és a kórházak működéséről Számvevőszéki tapasztalatok a pszichiátriai betegellátásról és a kórházak működéséről.
Kormányszóvivői tájékoztató Az egészséges egészségügyért!
Költségvetési kockázatok Domokos László az Állami Számvevőszék elnöke Adóegyetem, nov. 29.
A GYEMSZI közbeszerzési feladatai 1.GYEMSZI saját közbeszerzései 2.GYEMSZI irányítása alatt lévő intézmények közbeszerzéseinek ellenőrzése, felügyelete.
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
? Államadósság Jól állunk-e vagy sem? Nagy a jólét, vagy éppen ellenkezőleg, romlik az élet minősége? Dübörög-e a gazdaság, vagy éppen ellenkezőleg, válság.
Humánerő krízis az egészségügyben „Zavar nincs, csak zavarkeltés”
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
AZ ELMÚLT ÉVEK EREDMÉNYEIRŐL dr. Rácz Jenő Budapest szeptember 2. ÖEN EGÉSZSÉGÜGY 5 DIMENZIÓBAN.
MILYEN MÉLY A GÖDÖR? A KÓRHÁZAK GAZDASÁGI HELYZETÉNEK FELMÉRÉSE DR. RÁCZ JENŐ-DEMES ISTVÁNÉ-TOMJANOVICS GÉZA BALATONFÜRED OKTÓBER 17.
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
Megszorítások, reformok, versenyképesség – Magyarország 2006.
Áttekintés a gazdaság állapotáról Prof. Bod Péter Ákos Budapest, március 27.
21 a 100-ból: egészségügy Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Hova jutunk 100 lépéssel? GKI Rt. Ützleti konferencia Június 24.
A MEGYEI MEGÁLLAPODÁSOK MARGÓJÁRA MOLNÁR ATTILA ELNÖK EGÉSZSÉGÜGYI GAZDASÁGI VEZETŐK EGYESÜLETE.
Dr. Rácz Jenő ÖNKORMÁNYZATI EGÉSZSÉGÜGYI NAPOK BUDAPEST FEBRUÁR 24.
Magyarország egészségügyi ellátórendszere
Hibák és tévedések a forrásteremtésben A szűkösség anatómiája A Magyar Kórházszövetség XVII. Kongresszusa Debrecen Dr. Szepesi András.
Magyar Kórházszövetség XXVII. Kongresszusa Debrecen – április 22. A SÜRGŐSSÉGI ELLÁTÁS SZERVEZÉSE BERÉNYI TAMÁS DR.
Dr. Rácz Jenő Debrecen Április 23.. A FORRÁSTEREMTÉS LEHETŐSÉGEI.
Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – április 23. WWW. ETOSZ. ORG.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Új egyensúly Tervezettnél jobban csökken az államháztartás hiánya.
Dr. Stubnya Gusztáv. Egészségpolitika Az egészségpolitika azon szabályok és szervezett cselekedetek összessége, amelyek az egészség (gyógyításon kívüli)
Migráció, bérek és a humán erőforrás helyzete az egészségügyben. DR
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
Szakmai és politikai kérdések, megoldások kommunikációja az egészségügyben Márton péter vezérigazgató
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
BESZÁMOLÓ A BTK Kari Tanácsának részére
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva
Előadás másolata:

KÓRHÁZAK JELENE ÉS JÖVŐJE? DR. RÁCZ JENŐ XVIII. EGÉSZSÉGÜGYI NAPOK BALATONFÜRED 2011.OKTÓBER 6.

A JELEN Az ágazat politraumatizált állapotban van Az ágazat politraumatizált állapotban van Népegészségügyi krízishelyzet, Népegészségügyi krízishelyzet, Összeomlás határán levő ellátórendszer Összeomlás határán levő ellátórendszer Mindent átszövő informális érdekeltségi rendszer Mindent átszövő informális érdekeltségi rendszer Rosszul felhasznált uniós források Rosszul felhasznált uniós források Az emberi erőforrás krízishelyzete Az emberi erőforrás krízishelyzete Totális egészségpolitikai paradigmaváltás kell Totális egészségpolitikai paradigmaváltás kell Gyors és erőteljes dereguláció szükséges Gyors és erőteljes dereguláció szükséges

A JELEN A Magyar Kórházszövetség XXIII. Kongresszusának állásfoglalása (2011) A Magyar Kórházszövetség változatlanul fenntartja véleményét, hogy a jelenlegi egészségügyi ellátórendszert a rendelkezésre álló erőforrásokból a szakmai előírásoknak megfelelően, az érvényes szolgáltatási csomaggal működtetni nem lehet. Ezt támasztották alá a NEFMI-vel közösen végzett felmérések adatai is. Üdvözöljük, hogy a Semmelweis terv a mi helyzetértékelésünkkel teljesen megegyező képet vázolt fel, amikor megállapította, hogy „a nettó költségvetési pozíciót tekintve az egészségügyi közkiadások aránya a GDP-n belül 2,1% ponttal (azaz több, mint 500 milliárd forinttal) alacsonyabb, mint a másik három visegrádi ország átlaga.” Támogatandónak tartjuk a Semmelweis terv célkitűzéseit, mely az ellátórendszer indokolt mértékű integrációját és erőforrás koncentrációját kívánja megvalósítani, míg módszerként a konzultatív előkészítést és a szakmai adatokon nyugvó kollektív döntéselőkészítést választotta. Ugyanakkor a cél elérése érdekében az egészségügyi kormányzat számára a jelenleginél nagyobb mértékű politikai támogatást tartunk indokoltnak. A problémák súlyosságára tekintettel szükségesnek tartjuk a jelzett folyamat felgyorsítását és a változtatásokhoz szükséges források biztosítását. Jelezni kívánjuk, hogy a 27,5 milliárd forintnyi többletforrás csak a szakellátási rendszer évi túléléséhez volt elegendő, az idei év során a biztonságos betegellátás garantálására, valamint a növekvő kórházi eladósodás megakadályozására az elégséges finanszírozás nem áll rendelkezésre. A nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően elhanyagolt emberi erőforrás helyzet (pl. orvosok, nővérek kivándorlása, a szakorvos- és szakdolgozó képzés tarthatatlan állapota) már eddig is irreverzibilis károsodást okozott a rendszerben és a betegellátásban egyaránt. Ezen már a halaszthatatlanul szükséges humánerőforrás stratégia és gyors béremelés sem képes maradéktalanul segíteni, ugyanakkor ennek elodázása tovább rontja a kritikus szituációt, s ez már hónapokon belül is az ellátórendszer, kettészakadásához vezet. A jelenlegi instabil helyzetben a széleskörűen megindított vezetőváltás tovább fokozza a bizonytalanságot, mely véleményünk szerint lassítja a válságkezelési folyamatok kibontakozását is. Az Új Széchenyi Terv kellő reményt adott arra, hogy az egészségipar - és ezen belül a gyógyszeripar - a magyar gazdaság húzó ágazatává váljon. A Széll Kálmán Tervben megfogalmazott gyógyszerkasszát érintő elvonások ezzel éppen ellentétes tendenciát mutatnak, melynek a tervek szerinti maradéktalan érvényesülése az egész ágazatra nézve katasztrofális hatást generálhat. Változatlanul szükségesnek és elodázhatatlannak tartjuk, hogy a lakosság egészsége és az egészségügy valódi prioritássá váljon, mert e nélkül a gazdaság fellendülését és a társadalom stabilizálódását sem tartjuk elképzelhetőnek. Az ezt célzó tervezésben és a szükséges változtatások kivitelezésében a Magyar Kórházszövetség kezdeményező és konstruktív partner kíván lenni.

A JELEN SEMMELWEIS TERV EÜ. KIADÁSOK ARÁNYA 2,1%-KAL (AZAZ TÖBB, MINT 500 MRD Ft-TAL) ALACSONYABBAK, MINT A MÁSIK 3 VISEGRÁDI ORSZÁG ÁTLAGA EÜ. KIADÁSOK ARÁNYA 2,1%-KAL (AZAZ TÖBB, MINT 500 MRD Ft-TAL) ALACSONYABBAK, MINT A MÁSIK 3 VISEGRÁDI ORSZÁG ÁTLAGA AZ E-ALAP GYÓGYÍTÓ MEGELŐZŐ ELLÁTÁSOKRA FORDÍTOTT KIADÁSAI REÁL ÉRTÉKEN 250 MRD Ft-TAL MARADNAK EL AZ 20 ÉVVEL EZELŐTTITŐL AZ E-ALAP GYÓGYÍTÓ MEGELŐZŐ ELLÁTÁSOKRA FORDÍTOTT KIADÁSAI REÁL ÉRTÉKEN 250 MRD Ft-TAL MARADNAK EL AZ 20 ÉVVEL EZELŐTTITŐL AZ ELMÚLT ÉVEKBEN NEM FORGATTÁK VISSZA A HATÉKONYSÁG JAVULÁSBÓL SZÁRMAZÓ MEGTAKARÍTÁSOKAT AZ ELMÚLT ÉVEKBEN NEM FORGATTÁK VISSZA A HATÉKONYSÁG JAVULÁSBÓL SZÁRMAZÓ MEGTAKARÍTÁSOKAT TELJESÍTHETETLEN CÉLOK A REFORMOK SORÁN TELJESÍTHETETLEN CÉLOK A REFORMOK SORÁN ÖRÖKÖLT INADEKVÁT STRUKTÚRA ÖRÖKÖLT INADEKVÁT STRUKTÚRA NEM KÍVÁNATOS ÖSZTÖNZŐK, TORZ JÖVEDELEM VISZONYOK NEM KÍVÁNATOS ÖSZTÖNZŐK, TORZ JÖVEDELEM VISZONYOK MORÁLIS VÁLSÁG, TELJES BIZALOMVESZTÉS MORÁLIS VÁLSÁG, TELJES BIZALOMVESZTÉS A CENTRALIZÁLT IRÁNYÍTÁS TÖBB SZEMPONTBÓL IS CSŐDÖT MONDOTT A CENTRALIZÁLT IRÁNYÍTÁS TÖBB SZEMPONTBÓL IS CSŐDÖT MONDOTT MINŐSÉGI PROBLÉMÁK, HATÉKONYSÁGI DEFICIT MINŐSÉGI PROBLÉMÁK, HATÉKONYSÁGI DEFICIT IGAZSÁGTALANSÁG ÉS KISZOLGÁLTATOTTSÁG A RENDSZER MINDEN PONTJÁN IGAZSÁGTALANSÁG ÉS KISZOLGÁLTATOTTSÁG A RENDSZER MINDEN PONTJÁN SZÉTZILÁLT BETEGUTAK SZÉTZILÁLT BETEGUTAK ÖNKÉNYES EGÉSZSÉGPOLITIKAI DÖNTÉSEK ÖNKÉNYES EGÉSZSÉGPOLITIKAI DÖNTÉSEK

A JELEN 3 TERV SEMMELWEIS TERV SEMMELWEIS TERV ERŐFORRÁS KONCENTRÁCIÓ CENTRALIZÁCIÓINTEGRÁCIÓ TÉRSÉGI ELLÁTÁSSZERVEZÉS EŰ SZAKELLÁTÁS ÁLLAMI KÉZBE VÉTELE ÚJ SZÉCHENYI TERV ÚJ SZÉCHENYI TERV GYÓGYÍTÓ MAGYARORSZÁG PARADIGMA VÁLTÁS EGÉSZSÉGIPAR HÚZÓ ÁGAZAT SZÉLL KÁLMÁN TERV SZÉLL KÁLMÁN TERV GYÓGYSZER KASSZA RADIKÁLIS CSÖKKENTÉSE

A JELEN ÉVENTE 1000-NÉL TÖBB ORVOS HAGYJA EL AZ ORSZÁGOT ÉVENTE 1000-NÉL TÖBB ORVOS HAGYJA EL AZ ORSZÁGOT 2011-BEN A VÉGZŐS HALLGATÓK 39%-A KÖTÖTT SZERZŐDÉST 2011-BEN A VÉGZŐS HALLGATÓK 39%-A KÖTÖTT SZERZŐDÉST DIPLOMÁK LETÉTBE HELYEZÉSE DIPLOMÁK LETÉTBE HELYEZÉSE TOBORZÓ TÚRA ÉS ELLENLEVÉL TOBORZÓ TÚRA ÉS ELLENLEVÉL MARKUSOVSZKY PROGRAMOK MARKUSOVSZKY PROGRAMOK

A JELEN: ORVOSBÉREK EURÓPÁBAN A FEMS ADATAI ALAPJÁN MÁJUS

A JELEN A KÓRHÁZAK ADÓSSÁGA

A JELEN ÖSSZEFOGLALVA MINDENKI TUDJA, HOGY EZT AZ ELLÁTÓRENDSZERT EZZEL A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAGGAL AZ ELŐÍRT PROTOKOLLOK SZERINT AZ ELVÁRT MINŐSÉGBEN A RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ ERŐFORRÁSOKBÓL NEM LEHET MŰKÖDTETNI!

POLITIKAI LEHETŐSÉGEK – I. MÁR JÖVŐRE BELETESSZÜK A RENDSZERBE A MINIMÁLISAN SZÜKSÉGES TÖBBLET FORRÁSOKAT 60 MRD Ft ADÓSSÁG SZANÁLÁS 60 MRD Ft ADÓSSÁG SZANÁLÁS 30 MRD Ft JÖVŐ ÉVI KASSZA NÖVEKMÉNY A DOLOGI KIADÁSOK FEDEZETÉRE 30 MRD Ft JÖVŐ ÉVI KASSZA NÖVEKMÉNY A DOLOGI KIADÁSOK FEDEZETÉRE 20 MRD Ft KASSZA NÖVEKMÉNY A KÖTELEZŐ BÉREMELÉSRE 20 MRD Ft KASSZA NÖVEKMÉNY A KÖTELEZŐ BÉREMELÉSRE 30 MRD Ft NÖVEKMÉNY AZ INFLÁCIÓ MIATT 30 MRD Ft NÖVEKMÉNY AZ INFLÁCIÓ MIATT 20 MRD Ft NÖVEKMÉNY AZ ALAPELLÁTÁSRA 20 MRD Ft NÖVEKMÉNY AZ ALAPELLÁTÁSRA 40 MRD ELENGEDÉS A GYÓGYSZERKASSZA CSÖKKENTÉSÉBŐL 40 MRD ELENGEDÉS A GYÓGYSZERKASSZA CSÖKKENTÉSÉBŐL ENNYI PÉNZ A MÉSÉBEN SINCS ÉS JÖVŐRE SEM LESZ!

POLITIKAI LEHETŐSÉGEK – II. VÁLTOZATLANUL NEM VESZEM FIGYELEMBE A REALITÁSOKAT SPONTÁN SZŰKÜL A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAG SPONTÁN SZŰKÜL A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAG SPONTÁN ROMLIK A MINŐSÉG SPONTÁN ROMLIK A MINŐSÉG ROMLIK A HATÉKONYSÁG ROMLIK A HATÉKONYSÁG INTÉZMÉNYI ELADÓSODÁS INTÉZMÉNYI ELADÓSODÁS EGYMÁST RONTÓ LOKÁLIS VÁLSÁGKEZELÉSEK EGYMÁST RONTÓ LOKÁLIS VÁLSÁGKEZELÉSEK NŐ A BIZONYTALANSÁG NŐ A BIZONYTALANSÁG TELJES BIZALOMVESZTÉS (SZAKMAI, GAZDASÁGI ÉS POLITIKAI) TELJES BIZALOMVESZTÉS (SZAKMAI, GAZDASÁGI ÉS POLITIKAI)

POLITIKAI LEHETŐSÉGEK – III. SZEMBE NÉZÜNK A TÉNYEKKEL ÉS AZONNAL CSELEKSZÜNK HA NINCS TÖBB PÉNZ, AKKOR: SZŰKÍTENI KELL A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAGOT SZŰKÍTENI KELL A SZOLGÁLTATÁSI CSOMAGOT SZŰKÍTENI KELL A KAPACITÁSOKAT SZŰKÍTENI KELL A KAPACITÁSOKAT MÓDOSÍTANI KELL A SZAKMAI ELJÁRÁSRENDEKET MÓDOSÍTANI KELL A SZAKMAI ELJÁRÁSRENDEKET KONCENTRÁLNI ÉS INTEGRÁLNI AZ ERŐFORRÁSOKAT KONCENTRÁLNI ÉS INTEGRÁLNI AZ ERŐFORRÁSOKAT CENTRALIZÁLNI AZ IRÁNYÍTÁST ÉS AZ ELLÁTÁS SZERVEZÉST CENTRALIZÁLNI AZ IRÁNYÍTÁST ÉS AZ ELLÁTÁS SZERVEZÉST

MI KELL A VÁLTOZTATÁSHOZ? TERV - OK TERV - OK POLITIKAI AKARAT- OK POLITIKAI AKARAT- OK ERŐ AZ AKARAT VÉGREHAJTÁSÁHOZ – OK ERŐ AZ AKARAT VÉGREHAJTÁSÁHOZ – OK ERŐFORRÁS A TERV MEGVALÓSÍTÁSHOZ - ? ERŐFORRÁS A TERV MEGVALÓSÍTÁSHOZ - ? IDŐ A TERV VÉGREHAJTÁSÁHOZ - ? IDŐ A TERV VÉGREHAJTÁSÁHOZ - ? SZAKMA TÁMOGATÁSA – OK - ? SZAKMA TÁMOGATÁSA – OK - ? LAKOSSÁGI ELFOGADÁS - ? LAKOSSÁGI ELFOGADÁS - ?

EZ MIRE LESZ ELÉG? ÉS MI VAN A SZÁMOK MÖGÖTT? KIADÁSOK Egészségbiztosítási ellátások kiadásai , ,1 Rokkantsági és rehabilitációs ellátások ,2 Gyógyító-megelőző ellátás , ,4 Háziorvosi, háziorvosi ügyeleti ellátás ,9 Mentés , ,7 Laboratóriumi ellátás ,0 Összevont szakellátás , ,6 Gyógyszertámogatás , ,0 Természetbeni ellátások céltartaléka , ,0

A V1 SEBESSÉGI PONTON TÚL A V1 PONTON MÁR RÉG TÚL VAGYUNK, AKI NEM VETTE VOLNA MÉG ÉSZRE - FELSZÁLLTUNK A V1 PONTON MÁR RÉG TÚL VAGYUNK, AKI NEM VETTE VOLNA MÉG ÉSZRE - FELSZÁLLTUNK A FÉKEZÉS BIZTOS KATASZTRÓFA A FÉKEZÉS BIZTOS KATASZTRÓFA A NEM CSELEKVÉS ÚGYSZINTÉN A NEM CSELEKVÉS ÚGYSZINTÉN DE ÜZEMANYAG NÉLKÜL ÉS SZEMÉLYZET NÉLKÜL SEM FOG REPÜLNI A GÉP! DE ÜZEMANYAG NÉLKÜL ÉS SZEMÉLYZET NÉLKÜL SEM FOG REPÜLNI A GÉP!

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET