Seat – Car Track 2006 II. negyedév.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Advertisements

MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.

Kamarai prezentáció sablon
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Folie 1 C-QUADRAT ARTS Best Momentum >> Értékfejlödés 1 éven keresztül Termékinformáció >> C-QUADRAT ARTS Best Momentum Összhozam Maximális veszteség Best.
NYÍREGYHÁZI VASVÁRI PÁL GIMNÁZIUM
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
2010. November Universal Music A zene, ahogyan még nem gondoltál rá Avagy zeneáruház áruház nélkül November 25. Benda Gergely – Ügyvezető igazgató,
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Trade Marketing Klub Kozák Ákos GfK Hungária Piackutató Intézet 2009
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
M AGYAR É DESSÉGGYÁRTÓK S ZÖVETSÉGE H ÚSVÉTI SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ április 7.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary What do we see? Szonda Ipsos.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
A lakosság megtakarítási, ingatlan- és autóvásárlási szándékának változásai az elmúlt két évtizedben Mérők Klubja február 27. Horváth Gábor Kutatásvezető.
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Játék és reklám TNS Hoffmann.
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
ATL - mit hirdessünk és hol?
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
szakmérnök hallgatók számára
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Zväz polygrafie na Slovensku Szlovákia nyomdaipara 2007 Nemzetközi gazdasági konferencia Szeged, május 22.
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
? Államadósság Jól állunk-e vagy sem? Nagy a jólét, vagy éppen ellenkezőleg, romlik az élet minősége? Dübörög-e a gazdaság, vagy éppen ellenkezőleg, válság.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Kvantitatív módszerek
Az elektromos autó, jövő a jelenben
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Hőmérséklet változás A hőmérséklet az anyagok egyik fizikai jellemzője, állapothatározó. Változása szorosan összefügg az anyag más makroszkopikus tulajdonságainak.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Hőmérséklet változás A hőmérséklet az anyagok egyik fizikai jellemzője, állapothatározó. Változása szorosan összefügg az anyag más makroszkopikus tulajdonságainak.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
A kutatási program leírása
Bankreklám vagy szappanopera?
Előadás másolata:

Seat – Car Track 2006 II. negyedév

Háttérinformációk Elemzett időszak: 2005. január – 2006 június Car Track módszertan: Média adatok: listaáras (!) reklámköltési adatok Vizsgált mutatók Spontán ismertség: „Milyen autómárkákat ismer?” Támogatott ismertség: „Ismeri a Seat márkát/ Seat Leon modellt?” Vásárlási szándék Márka és modell image Bázis Ismertség mutatóknál: 25-49 AB Image mutatóknál: autóhasználók Vásárlási szándéknál: autóvásárlók Alapminta (18-60) N=180 válaszadó hetente a 18-60 évesek köréből N=720 négy heti gördített mintán (rolled sample) N=9360 interjú összesen (2006. 1-52. hét) Autóvásárlók N=60 válaszadó hetente – a következő két évben autóvásárlást tervez) N=240 négy heti gördített mintán (rolled sample) N=3120 interjú összesen (2006. 1-52. hét) Autóhasználók N=180 válaszadó hetente, 10 évesnél fiatalabb autója van, leggyakoribb használója az autónak

Car track 2006 minta Mozaikszavak N=30/hét Autóvásárló (N=60/hét) Alapminta, 18-60 évesek (N=180/hét) Autóhasználó (N=180/hét) Mozaikszavak SBA – (Spontaneous Brand Awareness) Spontán Márkaismeret SMA – (Spontaneous Model Awereness) Spontán Modellismeret TBA – (Total Brand Awereness) Teljes Márkaismeret (spontán + támogatott) TMA – (Total Model Awareness) Teljes Modellismeret (spontán + támogatott) SAA – (Spontaneous Ad Awareness) Spontán Reklámismeret SMAA – (Sontaneous Model Ad Awareness) Spontán Modell Reklámismeret TAA – (Total Ad Awareness) Teljes Reklámismeret (spontán + támogatott) TMAA – (Total Model Ad Awareness) Teljes Modell Reklámismert (spontán + támogatott) AdEx – Listaáras reklámköltési adatok (TV illetve Non-TV)

Médiamix

Média adatok: TNS Media Intelligence Reklámköltések I. 2005 január - május vs 2006 január – május (1.- 22. hét) Seat Renault Citroen Média adatok: TNS Media Intelligence

Média adatok: TNS Media Intelligence Reklámköltések II. 2005 január - május vs 2006 január – május (1.- 22. hét) Mazda Peugeot Honda Az elemzett időszakban nem volt TV költés. A költések összege: 2005 január-május: 162M HUF 2006 január-május: 156M HUF Alfa Romeo Az elemzett időszakban nem volt TV költés. A költések összege: 2005 január-május: 26M HUF 2006 január-május: 42M HUF Média adatok: TNS Media Intelligence

Márkaismeret, modellismeret toplisták

Spontán márkaismeret toplista 2006 I. félév % Csak a 20% felett említett márkák vannak ábrázolva Bázis: autóhasználók

Teljes modellismeret TOP 100 2006 I. félév 63. 15. 69. 23. 26. 34. 88. 92. % % Bázis: autóhasználók, 15+

Márka- & modellismeret

TV AdEx Non-TV AdEx

TV AdEx Non-TV AdEx

‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] Márka szint Modell TV NonTV Altea+Ibiza Print [2.5M] Főleg közterek [42M] Rádió, Print [42M] ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] Közterek, Print [2M] Rádió, Print [43M] TV-teszt7vége [34M]

‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] Márka szint Modell TV NonTV ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] TV-teszt7vége [34M]

‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] Márka szint Modell TV NonTV Print [5M] Köztér [1.7M] Web, radio print, Köztér [30M] ‘Árny’ [191M] Print [4M] Főleg köztér [57M] ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] TV-teszt7vége [34M]

‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] Márka szint Modell TV NonTV Köztér [38M] Print, radio [28M] Altea+Toledo Net, print, radio indoor [20+32M] ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] ‘Sumo Surfer’ [194M] ‘Fenevad’[106M] TV-teszt7vége [34M]

‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] Márka szint Modell TV NonTV Főleg köztér [43M] Net, Print [7M] Radio, Print [32M] Altea+Ibiza Print [2.5M] Altea+Toledo Net, print, radio indoor [20+32M] ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] ‘Fenevad’[106M] TV-teszt7vége [34M]

‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] Márka szint Modell TV NonTV ‘Fékezhetetlen vágy’ Web, radio, print [60M] TV-teszt7vége [34M]

Márka Image: autóhasználók körében (!)

Márka Image 2005 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Márka Image 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Márka Image - Seat 2005 I. félév vs 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Relatív profil – Márka szinten I. Seat vs versenytársak Seat Renault Alfa Romeo Citroen Honda Peugeot Mazda Biztonságos Innovatív Élmény vezetni Megbízható Stílusos Kedvező ár-érték arány Barátságos Merész Haladó gondolkodású Seat ‘05 Renault ‘05 Alfa ‘05 Citroen ‘05 Honda ‘05 Peugeot ‘05 Mazda ‘05 Seat ‘06 Renault ‘06 Alfa ‘06 Citroen ‘06 Honda ‘06 Peugeot ‘06 Mazda ‘06 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

Relatív profil – Márka szinten II. Seat vs versenytársak Seat Renault Alfa Romeo Citroen Honda Peugeot Mazda Érdekes új modellek Fejlett a technológiája Kényelmes Értékálló Kitűnő minőségű Ismert márka Egyedi, karakteres Elegáns, impozáns Kedvező árú Seat ‘05 Renault ‘05 Alfa ‘05 Citroen ‘05 Honda ‘05 Peugeot ‘05 Mazda ‘05 Seat ‘06 Renault ‘06 Alfa ‘06 Citroen ‘06 Honda ‘06 Peugeot ‘06 Mazda ‘06 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

Korrespondencia térkép – Márka szint 14% 78%

Model Image – Kiskategória

Modell Image – Kiskategória 2005 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Modell Image – Kiskategória 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Modell Image – Seat Ibiza 2005 I. félév vs 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Relatív profil – Kiskategória Ibiza vs versenytársak I. Ibiza Clio Polo Corsa Fiesta Kedvező ár-érték arány Kitűnő minőség Jó választás egy családnak Nőies Jól felszerelt Megbízható Kedvező árú Gazdaságos üzemeltetésű Eredeti, divatos Fiatalos Biztonságos Seat ‘05 Renault ‘05 VW ‘05 Opel ‘05 Ford ‘05 Seat ‘06 Renault ‘06 VW ‘06 Opel ‘06 Ford ‘06 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

Relatív profil – Kiskategória Ibiza vs versenytársak II. Ibiza Yaris C3 206 Kedvező ár-érték arány Kitűnő minőség Jó választás egy családnak Nőies Jól felszerelt Megbízható Kedvező árú Gazdaságos üzemeltetésű Eredeti, divatos Fiatalos Biztonságos Opel ‘05 Toyota ‘05 Citroen ‘05 Peugeot ‘05 Opel ‘06 Toyota ‘06 Citroen ‘06 Peugeot ‘06 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

Korrespondencia térkép – Kiskategória 31% 58%

Model Image – Alsó-középkategória

Modell Image – Alsó-középkategória 2005 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Modell Image – Alsó-középkategória 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Modell Image – Seat Cordoba 2005 I. félév vs 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Modell Image – Seat Leon 2005 I. félév vs 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Relatív profil – Alsó-középkategória Cordoba & Leon vs versenytársak I. Cordoba Leon Golf Astra Focus Kitűnő minőség Sok extra - alapáron Megbízható Stílusos Biztonságos Családi autó Kedvező ár-érték arány Kényelmes Élmény vezetni Seat ‘05 Seat ‘05 VW ‘05 Őpel ‘05 Ford ‘05 Seat ‘06 Seat ‘06 VW ‘06 Opel ‘06 Ford ‘06 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

Relatív profil – Alsó-középkategória Cordoba & Leon vs versenytársak II. Cordoba Leon Corolla Mégane 307 Kitűnő minőség Sok extra - alapáron Megbízható Stílusos Biztonságos Családi autó Kedvező ár-érték arány Kényelmes Élmény vezetni Seat ‘05 Seat ‘05 Toyota ‘05 Renault ‘05 Peugeot ‘05 Seat ‘06 Seat ‘06 Toyotat ‘06 Renault ‘06 Peugeot ‘06 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

Korrespondencia térkép – Alsó-középkategória 34% 48%

Model Image – Középkategória

Model Image – Középkategória 2005 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Model Image – Középkategória 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Modell Image – Seat Toledo 2005 I. félév vs 2006 I. félév Bázis: autóhasználók, 15+

Relatív profil – Középkategória Toledo vs versenytársak I. Vectra Toledo Mazda 6 Avensis Accord Egyedi, stílusos Kitűnő minőség Jól felszerelt Értékálló Presztízse van Sportos Biztonságos Kényelmes Széles motorválaszték Élmény vezetni - dinamikus Seat ‘05 Mazda ‘05 Opel ‘05 Toyota ‘05 Honda ‘05 Seat ‘06 Mazda ‘06 Opel ‘06 Toyota ‘06 Honda ‘06 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

Relatív profil – Középkategória Toledo vs versenytársak II. Toledo Laguna C5 407 Egyedi, stílusos Kitűnő minőség Jól felszerelt Értékálló Presztízse van Sportos Biztonságos Kényelmes Széles motorválaszték Élmény vezetni - dinamikus Seat ‘05 Renault ‘05 Citroen ‘05 Peugeot ‘05 Seat ‘06 Renault ‘06 Citroen ‘06 Peugeot ‘06 Bázis: autóhasználók, 15+; Elemzési periódusok: 2005 I. félév vs 2006 I. félév

Korrespondencia térkép – Középkategória 36% 48%

Összefoglaló Média-invesztíció A listaáras reklámköltési adatok alapján a Seatnál az év első 5 hónapjában a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva mérséklődött a média-befektetés. A nem-TV költés aránya magasabb a tavalyinál, mintegy a felét teszi ki az összes költésnek. A mixben – a Renault-hoz hasonlóan - nagyon kiegyensúlyozott a különböző médiumoknál jelentkező reklámbefektetések aránya. A stratégiai versenytársak közül a vizsgált időszakban csak a Mazdának volt Tv hirdetése; 2006-ban azonban - a Honda és az Alfa Romeo költéseivel párhuzamosan – már csak non-Tv reklámokra költött. Operatív versenytársakat vizsgálva látható, hogy azok költései körülbelül megegyeznek a tavalyi hasonló időszakéval. A Peugeot idén budget-je jóval nagyobb hányadát fordította TV kampányra, mint tavaly. A két PSA márka alkalmazott médiamixe nagyon hasonló. Márka és modellismertség A Seat a tizennegyedik a spontán márkaismereti sorrendben az autóhasználók körében. A modellek ismertségi versenyében az Ibiza bizonyul a legismertebb Seat modellnek: az autóhasználók 80%-a ismeri. A Cordobát, a Toledot és a Leont az autóhasználók több, mint fele ismerte. Az Altea – a kampányok ellenére is – alacsony ismertségű modell.

Összefoglaló (2) A márka trendjei A Seat a stratégiai versenytársak szintjénél magasabb ismertséget mutat, ez a trend 2006-ban a mozgások ellenére inkább emelkedő. A reklámismertség 2006-ban 10%-os szinten stabilizálódni látszik. A Seat iránti vásárlási szándék az elmúlt másfél évben emelkedő trendet mutat. A versenytársak közül a Citroen felé növekvő érdeklődést mutat a piac. A nagy veszetesek az autóvásárlók körében: Peugeot, Renault, Alfa A modellek trendjei Az év elejei Leon kampány megindította a márkaismeret növekedését. Legnagyobb hatással természetesen a Leon ismertségére volt, de támogatta az Ibiza, a Toledo és a Cordoba trendjeit is. Az április-májusi Ibiza (facelift) kampány jótékony hatással volt a modell ismertségére: a reklámismertség egyértelműen emelkedik, a modellismertség pedig hosszú idő után újra 80% körül stabilizálódik. A Cordoba adatai a más modellek kommunikációjának hatására általában elmozdul (márka-hatás), különösen a februári Leon kampány támogatta az ingadozó ismertséget.

Összefoglaló (3) A modellek trendjei (folyt.) A Leon TV kampány egyértelmű és kiemelkedő hatással volt a modell adataira: gyors és nagy arányú reklámismertség növekedést eredményezett, a modellismertség pedig stabilan 50%-ra állt be, és azóta is alig mozog. Ebben a tekintetben gyakorlatilag egy hosszútávú hatás figyelhető meg. A Toledo ismertsége kommunikáció hiányában csökkenő trendet mutat. A tavaly őszi non-TV kommunikáció (rádió+sajtó) emelte a modell ismertségi trendjét. Jelenleg ez 20 és 25% között mozog, alig ingadozó. Image A Seat márka image-e nem mutat jelentős változást 2005-höz viszonyítva. Legérdekesebb elmozdulás a Peugeot-nál látható: az „érdekes új modellje vannak” attribútuma növekedett – az új modellek hatására. A „fejlett technológia” mutatója viszont csökkent. A Mazda fejlődött az „elegáns, impozáns” attribútumban. Az Ibiza image-e a jó választás egy családnak attribútumnál mozdult el. A kategóriában a Polo image-nél látható komolyabb elmozdulás. A Cordoba-nál és a Leonnál a minőség percepciónál és a vezetési élmény attribútumnál látunk visszaesést 2005-höz képest.

Köszönjük megtisztelő figyelmét!