Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár - 2006. május 8.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MATARKA használata a Nyíregyházi Főiskolán Pillanatképek egy tájékoztató könyvtáros életéből. Nyíregyházi Főiskola Központi KönyvtárHatvani István.
Advertisements

Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Modern múzeum = modern könyvtár? május 14. Dr. Bereczki Ibolya Szabadtéri Néprajzi Múzeum
2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
E.ON – Versenyben Önökért!
Digitalizálandó értékek könyvtáraink gyűjteményében Mit? Miért? Hogyan? május 25. Bánkeszi Katalin szakmai igazgató Neumann János Digitális Könyvtár.
Könyvtárhasználati verseny
A lokális szint és a könyvtári hálózat összjátéka, kulturális találkozási lehetőségek Németh Márton MKE Baja 2010 július 16. Hálózati Könyvtári Szolgáltatások.
Az iskolai könyvtár állománya
Könyvtári és Informatikai Szövetség
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
SZTE TTIK Kari Nyílt Nap december 17. SZTE Bolyai Intézet = Matematika Tanszékcsoport = { Matematika BSc (3 év), Matematikus, Alkalmazott matematikus.
Stratégiai tervezés.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Teljesítménymérés és értékelés
Könyvtári teljesítménymérés
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Titokzatos vásárlók.
Digitalizálás a könyvtárban Békés Megyei Könyvtár Szakmai nap február 7. Moldován István OSZK MEK osztály.
Felhasználói kérdőíves felmérés a MEK-ben Moldován István OSZK MEK.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Minőségbiztosítás az oktatásban - minőségértékelési eljárás
A könyvtár, mint közösségi tér. Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :
A könyvtár, mint közösségi tér. Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Dippold Péter A könyvtárak változó szerepe az információs társadalmakban.
STRATÉGIAI TERVEZÉS Szellőné Fábián Mária. Definíció Olyan folyamat, mely a szervezetet a kör- nyezeti változásokhoz és a piaci feltételek- hez próbálja.
Teljesítménymérés és értékelés
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
EKSZ statisztika 2012 Zsámboki Mónika ELTE Egyetemi könyvtár Gyűjteménykezelői Osztály február 13. S ZAKMAI N AP AZ E GYETEMI K ÖNYVTÁRBAN 2013.
Használói elégedettség vizsgálata és eredményei egy gazdasági szakkönyvtárban Könyvtári minőségfejlesztés 21 workshop december. 8. ELTE Egyetemi.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
1 KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A MEK2.0 magyar digitális könyvtári alkalmazása - eleMEK Moldován István OSZK MEK osztály ”Networkshop” Pécs, április
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Hátralévő fejlesztések a Mentor(h)áló projektben Jagodics Balázs Programvezető Qualitas T&G Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
Skaliczki Judit: Nemzetiségi könyvtári ellátás 1 A nemzetiségi könyvtári ellátás stratégiája minősége fejlesztése Skaliczki Judit Országos Idegennyelvű.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Gyűjtemény mint rendszer
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Előadás másolata:

Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.

A KSZK=szakkönyvtár A szakkönyvtár feladata valamely tudomány- terület vagy ismeretág tartalmának (ismereteinek) reprezentálása, és ennek alapján egy körülhatárolható felhasználói kör adott tudományhoz köthető szakmai információs igényének teljes, azonnali és pontos kielégítése. (Varga Katalin def., KKK, 3. köt o.)

A KI (benne a KSZK) projektje: minőségügyi ("kreatív”) team

A KSZK SWOT-elemzése állomány és szolgáltatások személyi feltételek működési feltételek informatikai háttér

A KSZK külső partnerei egyéni: hallgatók, oktatók, gyakorló könyvtárosok, kutatók, szerzők, tanácsadók, gyakornokok, VIP intézményi: könyvtárak, tanszékek, társadalmi szervezetek, szaksajtó, NKÖM, OSZK, Könyvtári Intézet, szolgáltató cégek helyi és távoli magyar és külföldi

Vizsgálati módszerek dilemma: mit mérjünk, milyen gyakran és hogyan... folyamatos és eseti meglévő és új szolgáltatások esetén közvetlen (személyes) és közvetett egzakt és kevésbé egzakt gyakoriság pl.: olvasói visszajelzések, javaslatok, olvasótermi statisztika, éves statisztikai, webes mérés - számlálók, „lábbal szavazás”, referenszkérdések gyűjtése több kategóriában, kérdőíves felmérés, teljesítménymutatók

Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.

Könyvtári stratégia

“…hogy a könyvtárakban elégedett könyvtárhasználók legyenek… [annak az a] feltétele, hogy a könyvtárhasználó minden könyvtárban garantáltan azonos szintű szolgáltatással találkozzon. Ez a cél mennyiségi és minőségi kritériumok számbavételét, betartását és folyamatos értékelését teszi szükségessé.” Skaliczki Judit: Esélyteremtés, hozzáférés, minőségi szolgáltatások: félidőben a hazai könyvtárügy stratégiája. TMT 2006/1

IME ! 

Könyvtárhasználati felmérés (konyvtarhasznalati.pdf 470 KB)

Néhány olvasói vélemény: "Igaz, hogy csak szükség esetén jövök tanulmányaim kapcsán, de ekkor ezeket a dokumentumokat máshonnan nem lehet megszerezni. A könyvtárosok mindig pozitívan, segítőkészen álltak a kéréseimhez, segítséget adtak, ajánlottak irodalmat. Tanulmányaim befejezése után is látogatni fogom az intézményt. Köszönöm a segítőkész munkát!" “Saját olvasói tapasztalataim alapján bármikor, bárkihez fordultam eddig, mindenki készséggel, azonnal és láthatólag a legjobb tudása szerint állt rendelkezésemre.”

"A vizsgaidőszak hosszabbított nyitva tartása nagyban segített nekem a felkészülésben, akárcsak a könyvtárosok segítőkészsége, mert igazán elkényeztetik az olvasókat, és zokszó nélkül mutatják meg, ha valamit nem látok meg, vagy rossz helyen keresem… Remélem a felújítás után helyreállt a régi rend, s a könyvtárosok zavartalanul láthatják el munkájukat, melyhez kívánok minden jót." "Nagyon kedvesek és segítőkészek és tájékozottak a könyvtárosok." "Ez egy remek könyvtár, elégedett vagyok."

Az on-line szolgáltatások vizsgálata: (onlineszolgaltatasok.pdf 405 KB)

 EZ ITT !!!

„Egy komoly gátló tényezővel azonban meg kellett küzdenünk, a finanszírozási források csökkenésével. Ez egyaránt jellemezte a kulturális területet, a felső- és közoktatást, és az informatikai fejlesztési lehetőségeket. A stratégiai gondolkodás és a tervezés azonban arra is eszközként szolgál, hogy amit most a finanszírozási megkötöttségek miatt nem lehetett teljesíteni, azt jobb anyagi helyzetben folytathassuk.” Skaliczki Judit: Esélyteremtés, hozzáférés, minőségi szolgáltatások: félidőben a hazai könyvtárügy stratégiája. TMT 2006/1

Köszönjük a figyelmet! Állunk rendelkezésükre szolgáltatásainkkal!