Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
Nemes Nagy R. Wallenberg Bókay Semmelweis Fodor Kanizsay
A projekt indulása: december 1.
TÁMOP /1-2F A projekt címe: A Humán TISZK rendszerének továbbfejlesztése a humán szakmák moduláris képzésével, a humán értékrend és az esélyegyenlőség megvalósításával
TÁMOP /1-2F
Munkacsoportok Szakképzés koordinációs Irányítás fejlesztési Oktatásfejlesztési Szolgáltatás szervezési Közösségi funkciók PR, marketing Nyomon követési Informatikai
Családpedagógiai szolgáltatások össz tanuló létszám: 3485 fő össz tanuló létszám: 3485 fő mentorálás: 300 tanuló, 140 mentortanár, 2 pszichológus, szupervízor mentorálás: 300 tanuló, 140 mentortanár, 2 pszichológus, szupervízor pályaorientáció: órai keretekben, tanórán kívül, szoftver segítségével pályaorientáció: órai keretekben, tanórán kívül, szoftver segítségével szakmai kompetencia mérés 332 fő szakmai kompetencia mérés 332 fő karriertanácsadás – információs nap 125 diák karriertanácsadás – információs nap 125 diák nyitott kapuk - szakmai nyitott kapuk - szakmai Az esélyegyenlőség megteremtése.
Közösségi funkciók 8 tábor tanuló ( 8 tábor tanuló (Tiszafüred, Agostyán, Balatonfüred, Bogács, Debrecen, Horány és Pálkő) 7 közös vetélkedőn több mint 2000 tanuló 7 közös vetélkedőn több mint 2000 tanuló Felzárkóztató oktatás diák Felzárkóztató oktatás diák Szakmai előkészítő évfolyam - 16 fő Szakmai előkészítő évfolyam - 16 fő Nyitott kapuk, börzék Nyitott kapuk, börzék Honlap Honlap Hátrányos helyzetűek segítése.
Moduláris tananyagfejlesztés 16 db moduláris tananyag, egészségügyi, szociális szolgáltatások,oktatás szakmacsoportokban 2 db e-learning tananyag 3 db szakmai gyakorlati moduláris vizsga minta feladatgyűjtemény próbatanítások több mint 680 órában 750 tanulót anyagok a próbatanításokhoz szakmai könyvek a próbatanításokhoz (7 M) videótár (DVD, CD) A munkaerőpiacnak megfelelő felkészítés.
Korszerű tanítási (oktatási) technikák Korszerű tanítási (oktatási) technikák Konfliktuskezelés Konfliktuskezelés Differenciál képességfejlesztés Differenciál képességfejlesztés SNI-s tanulók támogatása SNI-s tanulók támogatása Pályaorientációs tanácsadás módszerei Pályaorientációs tanácsadás módszerei Mérés-értékelés módszertana Mérés-értékelés módszertana Moduláris szakképzés, vizsgakövetelmények (külső gyakorló helyeink szakoktatói részére 3 szakmacsoportban) Moduláris szakképzés, vizsgakövetelmények (külső gyakorló helyeink szakoktatói részére 3 szakmacsoportban) Moduláris tananyagfejlesztés Moduláris tananyagfejlesztés Jelnyelv használata Jelnyelv használata Mentorálás Mentorálás Fenntartható fejlődés (környezeti fenntarthatóság) Fenntartható fejlődés (környezeti fenntarthatóság) 500 fő Pedagógus továbbképzések
Beszerzések Hardver eszközök:számítógépes munkaállomások, nyomtatók Hardver eszközök:számítógépes munkaállomások, nyomtatók Szoftverek: grafikus, fogyatékosokat segítő Szoftverek: grafikus, fogyatékosokat segítő Vezetői Irányítási Rendszer: a TISZK tagiskoláinak együttműködését támogató szoftver, elektronikus napló, adatbázis, kommunikáció, tantervkészítő, pályaorientációs szoftver Vezetői Irányítási Rendszer: a TISZK tagiskoláinak együttműködését támogató szoftver, elektronikus napló, adatbázis, kommunikáció, tantervkészítő, pályaorientációs szoftver Együttműködés
Nyomonkövetés Regionális munkaerőpiac / RFKB Regionális munkaerőpiac / RFKB – hiányszakmák meghatározása – felnőttképzési kínálat bővítése Célcsoportok elégedettségmérése / tanulói, szakképzési, szülői, tanári Célcsoportok elégedettségmérése / tanulói, szakképzési, szülői, tanári Végzett tanulók nyomonkövetése Végzett tanulók nyomonkövetése TÁMOP /1-2F
Tervezzük a jövőt Tanulók szintjén: SNI tanulókkal való foglalkozás: feltérképezés, tudásátadás a pedagógusok/iskolák között SNI tanulókkal való foglalkozás: feltérképezés, tudásátadás a pedagógusok/iskolák között Mentorálás fenntartása, Mentor kézikönyv használata Mentorálás fenntartása, Mentor kézikönyv használata Közös táboroztatás: közös pályázatok, közös szervezés Közös táboroztatás: közös pályázatok, közös szervezés DÖK együttműködés: TISZK szintű szervezet, képzések,programok DÖK együttműködés: TISZK szintű szervezet, képzések,programok Kulturális-művészeti összetartás: szuper, vándor és vendégváró produkciók Kulturális-művészeti összetartás: szuper, vándor és vendégváró produkciók Közösen meghirdetett tanulmányi versenyek: szakmai és nem szakmai egyaránt Közösen meghirdetett tanulmányi versenyek: szakmai és nem szakmai egyaránt TÁMOP /1-2F
Tervezzük a jövőt Pedagógusok szintjén: Közös pályázatok (képzések) Közös pályázatok (képzések) Kulturális-művészeti összetartás: színház, koncert, kirándulás Kulturális-művészeti összetartás: színház, koncert, kirándulás Humán pályák pályaorientációjának erősítése: versenyekkel, közismereti órákon is témaválasztás, plakátverseny, látogatás a Wallenbergbe, szakkörök,tanfolyamok stb. Humán pályák pályaorientációjának erősítése: versenyekkel, közismereti órákon is témaválasztás, plakátverseny, látogatás a Wallenbergbe, szakkörök,tanfolyamok stb. Közös szakmai bázis: tanmenetek,bemutató órák, szakmai munkaközösség stb. Közös szakmai bázis: tanmenetek,bemutató órák, szakmai munkaközösség stb. Felnőttképzés fejlesztése (akkreditáció, TISZK?) Felnőttképzés fejlesztése (akkreditáció, TISZK?) TÁMOP /1-2F
Tervezzük a jövőt Kommunikáció szintjén: Iskolavezetés szintjén Iskolavezetés szintjén Iskolán belüli kommunikáció javítása Iskolán belüli kommunikáció javítása Jól feltöltött, aktualizált honlap Jól feltöltött, aktualizált honlap Humán TISZK és logója minden anyagon Humán TISZK és logója minden anyagon Börzéken közös megjelenés/közös PR tevékenység Börzéken közös megjelenés/közös PR tevékenység A Humán TISZK megismertetése a tanulókkal, más partnerekkel A Humán TISZK megismertetése a tanulókkal, más partnerekkel Kulturális-művészeti összetartás: Tanár-diák-szülők közös program (tanulók produkciói) Kulturális-művészeti összetartás: Tanár-diák-szülők közös program (tanulók produkciói) Információs nap: szülők szakmái, gyakorlóhelyek dolgozói Információs nap: szülők szakmái, gyakorlóhelyek dolgozói TÁMOP /1-2F
Fenntartás feltételei Feladatok – A projekt fenntartásához szükséges keretek megteremtése (jogi háttér) – Azok vigyék tovább a feladatokat, akik eddig is foglalkoztak vele – Egységes igazoló dokumentumok, segédletek – Munkacsoportok fenntartása – Ütemterv a fenntartáshoz Felelősök fenntartó fenntartó iskolák, fenntartó iskolák, fenntartó iskolák, menedzsment iskolák, menedzsment fenntartó, iskolák fenntartó, iskolák menedzsment menedzsment TÁMOP /1-2F
Tervezzük a jövőt Személyi feltételek biztosítása: Koordinátor: az együttműködést, a fenntartást Koordinátor: az együttműködést, a fenntartást Tagiskolákon belüli felelősök Tagiskolákon belüli felelősök Pályázatfigyelő (Leonardo, Comenius, decentralizált, sport, továbbképzési, Munkaügyi Központ) Pályázatfigyelő (Leonardo, Comenius, decentralizált, sport, továbbképzési, Munkaügyi Központ) Felnőttképzés szervező (akkreditáció) Felnőttképzés szervező (akkreditáció) Iskolapszichológus/addiktológus Iskolapszichológus/addiktológus Fejlesztő pedagógus Fejlesztő pedagógus TÁMOP /1-2F
A projekt kedvezményezettje: Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium 1083 Budapest, Ludovika tér 1. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Köszönöm a figyelmet. TÁMOP /1-2F Glowacz Miklósné projektmenedzser