Középpontban a fejlődés Pongrácz László főosztályvezető Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya
Mostantól! A mérési eredmények összevetése Szövegértés 10. évfolyam 2008 A hídfeladatok segítségével! 2009 2010 Mostantól! A CORE mérés segítségével már megvalósult!
6. osztályos szövegértés képességeloszlása Egységes szövegértés (és matematika) skála !!! Gyakoriság A 2008. évi mérésben a 6. osztályos szövegértés képességeloszlása 1300 1500 1700 Szövegértés képességpont skála Szórás: 200 pont Átlag: 1500 pont
Ez a CORE mérés segítségével eddig is megvalósult! Változás tanévről tanévre Gyakoriság SZ/2008/6 SZ/2009/6 1300 1500 1700 Szövegértés képességpont skála Ez a CORE mérés segítségével eddig is megvalósult!
A hídfeladatok összekapcsolják az egyes évfolyamok mérési eredményeit. Fejlődés évfolyamról évfolyamra SZ/2008/8 Gyakoriság SZ/2008/6 SZ/2008/10 1300 1500 1700 Szövegértés képességpont skála A hídfeladatok összekapcsolják az egyes évfolyamok mérési eredményeit.
Tényleges adatok évről évre
Tényleges adatok évfolyamról évfolyamra
A tanulók fejlődésének bemutatása (mérési azonosító)
abszolút fejlődése 100 pont Az egyes tanulók „abszolút” fejlődése SZ/2010/8 Gyakoriság SZ/2008/6 SZ/2012/10 1300 1500 1700 Szövegértés képességpont skála 1580 1680 Pistike eredményei Pistike abszolút fejlődése 100 pont
A tanuló nyolcadikos eredménye A tanuló hatodikos eredménye Az egyes tanulók „relatív” fejlődése Fiktív ábra!!! A tanuló fejlődését a hozzá hasonló feltételekkel induló tanulókéhoz méri. Egy pont – egy tanuló A tanuló nyolcadikos eredménye Kifejezi azt a tényt, hogy nem mindegy, hogy az adott képességpontot a tanuló milyen kezdeti értékről kiindulva érte el. A tanuló hatodikos eredménye
Hozzáadott pedagógiai érték Az iskola fejlesztő hatása
Az iskola relatív fejlesztő hatása az átlageredmények alapján Az adott iskola tanulóival nyolcadikra jobb eredményt ér el, mint a hasonló hatodikos eredményű diákokkal más intézmények. Fiktív ábra!!! Egy pont – egy iskola Az iskola nyolcadikos tanulóinak nyolcadikos eredménye Az adott iskola tanulóival nyolcadikra hasonló eredményt ér el, mint a hasonló hatodikos eredményű diákokkal más intézmények. Az iskola nyolcadikos tanulóinak hatodikos eredményéből képzett átlag Az adott iskola tanulóival nyolcadikra gyengébb eredményt ér el, mint a hasonló hatodikos eredményű diákokkal más intézmények. MÉLTÁNYOS az iskolákkal, mert az iskola fejlesztő hatását a HOZZÁ HASONLÓ tanulókkal foglalkozó iskolákéhoz méri.
Az iskola differenciált fejlesztő hatása a tanulók egyéni fejlődése alapján „Valódi” iskola Fiktív iskola Átlagos fejlődésű, fiktív 8. osztály Ebben az „iskolában” minden tanuló az országos átlaggal azonos módon fejlődik! A 8. osztályos eredmények A tanulók nyolcadikos eredménye Ugyanazon diákok 6. osztályos eredményei Ugyanazon diákok 6. osztályos eredményei A tanulók hatodikos eredménye
Használjuk egyre jobban a mérési rendszer szolgáltatásait! Érdemes!