Központi Érettségi Nyílt Nap 2005. Szeptember 24..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az igazmondók illetve lovagok mindig igazat mondanak, a hazugmondók illetve lókötők mindig hazudnak, a szeszélyesek, normálisok hol igazat mondanak, hol.
Advertisements

Másodfokú egyenlőtlenségek
Az érettségi rendszere
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
NYÍREGYHÁZI VASVÁRI PÁL GIMNÁZIUM
Quo vadis matematikaoktatás egy számtantanár skrupulusai
2005. november 11..
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Egyenes egyenlete a sikban
2006. február 3. Telefonos feladat Egy egyenlő szárú háromszög alapon fekvő szögei A szárak szöge Mekkorák a háromszög szögei ?
Kompetencia és motiváció
Függvények Egyenlőre csak valós-valós függvényekkel foglalkozunk.
2006. március 10. Délben az óra mutatói fedik egymást. Hány másodperc múlva fogják legközelebb fedni egymást az óra mutatói? Telefonos feladat.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
A feladatokat az április 21-i Repeta-matek adásában fogjuk megoldani
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Háromszögek hasonlósága
A hasonlóság alkalmazása
Thalész tétel és alkalmazása
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Példatár Egyenes egyenlete a síkban
IPPI ÁLTALÁNOS ISKOLA SZILÁGY MEGYE
E-learning alapú távoktatásos képzés
Év eleji információk Előadó: Hosszú Ferenc II. em Konzultáció: Szerda 9:50 – 10:35 II. em
Készülj az érettségire
Kérdőív a fizika érettségiről Horányi Gábor Kép helye.
Földrajz Közép és emeltszintű vizsgák értékelése vizsgatárgyanként
Gazdasági ismeretek.
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Thalész tétel és alkalmazása
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Fedezzük fel a geometria szépségeit
Egy matek óra a XVIII.sz.-ban
1. feladat Egy 16 m oldalú szabályos háromszög alakú füves rét kerületén valamely csúcsból kiindulva méterenként elültettünk egy répát. Aztán kikötöttük.
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
1. feladat Az ábrán egy épülő ház tetőszerkezetét látjuk. A „mester” szerint ez akkor lesz a legstabilabb, ha a „ferde” CD nyeregtetőt annak F felezőpontjában,
2005. december 2. Telefonos feladat Három bülbülért összesen Ft-ot fizettünk. Négy ketyeréért összesen Ft-ot fizettünk. Mennyibe kerül egy bülbül ?
2005. szeptember 23. Egy sporttagozatos osztályban - ahol mindenki sportol -, atletizálnak, birkóznak és cselgáncsoznak a tanulók. Három olyan diák van,
Telefonos feladat Andrásnak kétszer annyi könyve van, mint a fiának. Bélának 11-szer annyi könyve van, mint a fiának. Összesen 2006 db. könyvük van. Hány.
2005. október feladat (házi feladat) Pontban 3 órakor az óra mutatói éppen merő- legesek egymásra. Mikor lesznek legközelebb merőlegesek egymásra.
Telefonos feladat A-ból B-n keresztül C-be utaztunk egyenletes sebességgel. Indulás után 10 perccel megtettük az AB távolság harmadát. B után 24 km-rel.
Célok 1. Az elemi matematika órák mindegyikében alkalmazható feladatanyag megoldásokkal; 2. Módszertani szempontú összeállítás, kidolgozás; 3. Eligazítás.
Matematika felvételi feladatok 8. évfolyamosok számára
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Kétszintű érettségi.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
2006. január 20. Telefonos feladat Néhány (2-nél több) dobókockát feldobtunk és véletlenül minden kockával ugyanazt a prím- számot dobtuk. A dobott számok.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24..
Emelt szintű matematika érettségi
Számtani és mértani közép
és a Venn-Euler diagrammok
XXI. Századi Közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz TÁMOP / VÁLTOZTATÁSI TERVEK A MATEMATIKAÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEKBEN.
A MATEMATIKA FELÉPÍTÉSÉNEK ELEMEI
A folytonosság Digitális tananyag.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
GRÁFOK Marczis Ádám és Tábori Ármin. Kőnig Dénes ( ) Magyar matematikus Az első tudományos színvonalú gráfelmélet könyv írója.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Előadás másolata:

Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.

Matematika kétszintű érettségi analízis (11. Évfolyam) Előadó: Dr. Gerőcs László

A szeptember 24-i, 11. évfolyamos diákoknak szóló nyílt napon kitűzött feladatokat találhatjuk a következő oldalakon. Az előadás első részében (néhány egyszerű, bemelegítő „agytornának” felfogható probléma után) a kétszintű érettségi – elsősorban az emelt szintű érettségi – tartalmi és szervezési kérdéseiről volt szó. Részletesen kifejtettük, hogy (a követel- ményrendszer vonatkozásában) milyen fő különbségek vannak az emelt szintű érettségi és a korábbi évek felvételi vizsgái között. Részletesen szóltunk azokról az új témakörökről, melyek az emelt szintű érettségin megjelentek a követelményrendszerben, s igyekeztünk is ezekre – a hagyo-mányosnak mondható feladatok mellet – példát is mutatni. Részletesen kielemeztük az emelt szintű érettségi szóbeli részének tartalmi összetevőit. Bevezető

Mindezek után néhány gondolatban elemző megjegyzéseket igyekeztünk nyújtani az idei emelt szintű érettségi írásbeli feladatsorával kapcsolatban. Összegezve a tapasztalatokat, az előadás bevezető részében fontos tanácsokkal, ötletekkel, javaslatokkal láttuk el az előadáson részt vevő 11-es diákokat, majd az elmondottakat illusztrálandó – az alábbiakban található – néhány feladat részletes kidolgozása következett. Igyekeztünk olyan feladatokat választani, amelyek – témakörben, illetve nehézségi fokban - nagyjából meg-felelnek az emelt szintű érettségi követelményeinek. Azt is figye-lembe vettük az egyes feladatok kiválasztásánál, hogy általában mely témakörök, típusok szokták a legtöbb gondot okozni a felsőoktatásba igyekvő diákoknak. Ennek megfelelően – többek között - az elemi geometriából, illetve a számelmélet területéről választottunk nehe-zebb, gondolkodtatóbb, ilyen-olyan ötletet igénylő példákat, továbbá a halmazok – mint a követelményrendszerben fellépő új témakör – terü-letéről. Igyekeztünk figyelembe venni azt is, hogy a 11. évfolyamon melyek azok a témakörök, amelyek már várhatóan szóba kerültek az iskolákban, s melyek azok, amelyek feldolgozására még csak ezek után kerül sor.

Legvégül pedig – egyfajta kedvcsinálóként – egy, a XVII.sz. nyelvezetében megfogalmazott feladatot tűztünk ki (no, ilyen biztosan nem lesz a kétszintű éretségin). A kitűzött és részletesen kidolgozott feladatokat az alábbiakban megtalálhatjuk. E helyen nem minden feladat megoldását közöltük; így a megoldást nem tartalmazó feladatok elemzéséhez mindenkinek jó munkát, és sok sikert kívánunk!

Egy háromszög oldalai a, b és c. Igazolja, hogy a egyenletnek nincs valós megoldása ! 1. feladat

Pisti, mikor hazaért az iskolából, a következő levelet találta az asztalon: 2. feladat „Kisfiam! Vegyél 45 db kütyüt a pénzeden, mert az itthon levő Fabatka nem volt elég rá. Ha hazajöttem, megadom. 45 kütyü = X022Y Fabatka. Csók Anyu” Sajnos a papíron az első és az utolsó számjegy olvashatatlan volt. Mennyibe kerül egy db kütyü, ha tudjuk, hogy értéke egész szám ?

3. feladat Az ABCD téglalap oldalai AD=7, AB>14. A téglalap AB oldalára, mint átmérőre a téglalap belseje felé egy félkört emeltünk, majd megrajzoltuk e félkört és az AD és CD oldalakat érintő kört, valamint a félkört belülről és a CD oldalt érintő legnagyobb kört. Mekkorák e körök sugarai, ha tudjuk, hogy egyenlők?

Az ABC háromszög csúcsai rendre egy óra számlapjának 1, 5 és 8 órát jelző pontjaiban vannak. A-ból és C-ből húzott magasságok talp- pontjai A 1 és C 1. C 1 -ből az AC oldalra állított merőleges talppontja C 2. Igazold, hogy ekkor 4. feladat

feladat Egy 90 km hosszú pályán egy kerékpáros állandó sebességgel haladva valamikor elhaladt egy km-kő mellett, melyre az AB kétjegyű szám volt írva. Egy óra múlva a BA km-kő mellett haladt el, majd újabb egy óra elteltével célba ért. Mennyi idő alatt tette meg a 90 km-t?

feladat Egy sporttagozatos osztályban - ahol mindenki sportol -, atletizálnak, birkóznak és cselgáncsoznak a tanulók. Három olyan diák van, aki mindhárom sportot űzi. Akik pontosan 2 sportot űznek, 10-zel kevesebben vannak, mint azok, akik pontosan egy sportot űznek. Akik csak birkóznak kétszer annyian vannak, mint akik csak atletizálnak, és fele annyian vannak, mint akik csak cselgáncsoznak. Melyik állítás lehet igaz? a) Osztálylétszám: 31 fő. b) Osztálylétszám: 33 fő. c) Osztálylétszám: 35 fő

„Lészen ollybá egy háromszeglemény, melliknek is Euler- léniája paralell vala egyvalamely gyepü-léniával. Igazoltassék, hogy emez gyepülénia kenyekinek kebeljeinek szorzamányát visszás-kebeljeinek szorzamányával hányadékul véve mindenkoron 3 adatik.” 7. feladat

Köszönöm a figyelmet! Sok sikert kívánok a FISZ, és jómagam nevében az érettségihez!