2008. Június 3. F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n „Családi Kasszasikerek” Öngondoskodás Program 2009
Önéletrajz készítése
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Milyen a jó önéletrajz? tömör tárgyilagos a legfontosabb tényeket tartalmazza az információk logikusan csoportosítva
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Szokásos tartalmi elemek (1) vezeték- és utónév (esetleg leánykori, születéskori név) a születési hely és idő esetleg a szülők neve nemzetiségi és állampolgárság, származás családi állapot, gyerekek száma
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Szokásos tartalmi elemek (2) képzettség (megszerzése, esetleges tudományos fokozat) az eredeti és gyakorolt foglalkozás, szakmai pályafutás kitüntetések (jutalmak) idegen nyelvek ismerete (nyelvtudás foka) katonai szolgálat párt- vagy más szervezeti tagság cím esetleg érdeklődési kör és vagyoni állapot tudományos tevékenység, publikációk
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Szokásos tartalmi elemek (3) elérhetőség lehetőleg mobiltelefonszám és cím a megpályázott álláshoz szükséges ismeretek pl.: számítógép felhasználói készség, jogosítvány fénykép a konzervatív, üzleties, ápolt és intelligens megjelenés kelt kedvező benyomást
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Motivációs (kísérő) levél: Az önéletrajzban a múltat és a jelent mutatjuk be. A motivációs levélben a jövőképre helyeződik a hangsúly. Nem érdemes az önéletrajzban írottakat megismételni. A tartalom legyen egyéni, derüljön ki belőle, mi az, amiért Önt érdemes választani és nem mást.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Minta a motivációs levélre Címzett neve Címzett pozíciója Cég neve Cég címe Tárgy: kísérőlevél vagy motivációs levél Tisztelt Hölgyem / Uram! Kelt, dátum Tisztelettel: Aláírás Forrás:
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n 1. Feladat Írjuk meg az önéletrajzunkat két változatban: egyiket egy sportiskolába, másikat egy pizzériába, szünidei munkára
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Engedjük szabadjára a képzeletünket, és ötven évet előreszáguldva az időben írjuk meg akkori önéletrajzunkat. 2. Feladat
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Az következő dián szereplő képességek közül válasszuk ki azokat, amelyek szerintünk segíthetnek érdekes munkához jutni. 3. Feladat – Megfelelő embert a megfelelő feladatra
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n 3. Feladat a számítógép ismerete, pontatlanság, gyakorlat gyűlések szervezésében, szónoki készségek, veleszületett félénkség, alkotóképesség, gyakori véleményváltoztatás, problémamegoldó készség, saját programok alkotása, kompromisszumkészség hiánya, kapcsolatteremtő képesség, szűk látókörű gondolkodásmód, átfogó gondolkodás, jó munkaszervezés, uralkodni vágyás. Forrás: Michal Kuziak - Slawomir Rzepczynski: Tanuljunk meg írni! A kérvénytől a szakdolgozatig - Magyar Könyvklub, 2004
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n Szerzők, források A prezentációt a Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Intézetének diákjai bocsátották a Program rendelkezésére Dr. Daruka Magdolna egyetemi docens vezetésével.
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n © 2009, Családi Kasszasikerek Program PowerPoint segédanyagok, második kiadás, június A kiadvány a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Program gondozásában készült. A program társult tagjai: Budapesti Corvinus Egyetem United Way Magyarország Magyar Máltai Szeretetszolgálat Közép-Magyarországi Régiója Lakásotthonok Országos Szakmai Egyesülete (LOSZE) SOS Gyermekfalu Provident Pénzügyi Zrt. Köszönetnyilvánítás Az International Personal Finance-nek, a Provident Pénzügyi Zrt. Brit anyavállalatának, amely a Családi Kasszasikerek Program rendelkezésére bocsátott számos értékes pénzügyi oktatási alapanyagot és tapasztalatot A Junior Achievement Magyarországnak, mely hozzájárult a Családi Kasszasikerek Program 2007-es első kéziratának kifejlesztéséhez A Greenlight Reklámügynökségnek, amely kialakította a program vizuális arculatát és gondozta a tananyag ezen kiadását Partig Kis Rómeó Viktornak, aki önkéntesként részt vett a kézirat szerkesztésében