Tartalmi körök Az élménypedagógia gyökerei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Advertisements

HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A munka világával kapcsolatos tudás
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A tanárképzés szerkezete
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “Uvia Youth”” HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “UviaYouth.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az Alkalmazott bábjáték pedagógiájának Adaptálása
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Élménypedagógiai tréningek tapasztalatai a tanárjelöltek és szociálpedagógusok képzésben

Tartalmi körök Az élménypedagógia gyökerei Az élménypedagógia munkadefiníciói Az élménypedagógia és a tanári kompetenciák kapcsolata Az élménypedagógiai tréningek tapasztalatai a tanárjelöltek és a szociálpedagógusok képzésében Hogyan tovább?

Munkadefiníciók I. Egészleges emberkép (kognitív, emócionális motoros összeköttetés) Ziegenspeck 1991;Weis1991,1995 Konkrét tanulás, a hétköznapi helyzeteken túlmutató tapasztalati tanulás az Élmény alapvető bázisa a nevelési helyzetnek, vagy bármilyen pszichológiai gondoskodásnak tanulásnak (Nickolai/Harder 1994)

Munkadefiníciók II. A mozgás és a testi aktivitás központi jelentőségű( művészi, zenei, kulturális és technikai területek is alkalmazzák Természeti-természetes környezet Humanista emberkép (egyedi, egyszeri megismételhetetlen, proaktívitás, sorsfelelősség) Kurt Hahn orientáció

A gyökerek… Rousseau( 1712-1778) Kurt Hahn( 1886-1974), Salem Schule 1934 Gordonstoun 1936 Moray &County Bodge Schemes (megtervezett kihívások tanfolyama) 1951 OB program nőknek 1965 NOLS National Outdoor Leadership School

…és a folytatás 1974 az első „Az Outdoor alkalmazása a felső oktatásban" c. konferencia 1977 AEE Assotiation for Experiential Education 1989 Egyesült Királyság nemzeti tantervében „kültéri kaland aktivitás”-tantárgy New Hampshire University MS szintű outdoor képzés 1997 I.(Perth)- 2006 IV. Kalandterápiás Kongresszus (Rotorua – Új-Zéland)

A szemléletmód képzésbeli aktualitása Igények: Gyakorlatorientált képzés iránti igény a piac és a hallgatók részéről egyaránt Tanórán kívüli nevelési helyzetek professzionális kezelésének igénye Tanári kompetenciák rendszere

A tréningek Nyíregyházi Főiskola Tanárszakosok ELTE - TÓFK 2 csoport (II.III.IV) Szociálpedagógusok Tömbösítve 4 nap Konfliktus kezelés (B) ELTE - TÓFK 2005/2006 II.-2006-2007/I.félév Ifjúságsegítő szakképzés „Szociokulturális animáció” c. tantárgy illetve „Animáció” szakirány

Célok Konfliktusok megelőzése, felismerése kezelése Nem versenyhelyzetű, együttműködést erősítő helyzetek, gyakorlatok megtapasztalása elsajátítása, levezetése Módszertani órákhoz való kapcsolódás Versengő helyzetetek adekvát módú kezelése Szemléletbeli változás

Módszerek

Eredmények

Helyzetfelmérés CPI 18/9 elvárható szint alatt felelősségérzet,tolerancia,Én-erő, rugalmasság alacsony Megfelelő szociábilitás,szocializáltság önkontrol, közösségi skála értékek SIT SZH közepes szint, nők jobbak

Konfliktus kezelési stratégia szituáció elemzés alapján V-H Problémakezelés(1) K-E-A Problémakezelés(0) Önértékelés –feladat-megoldási stratégia Stratégia váltás- változás Tartalom elemzés Élménypedagógiai gyakorlatok

Hallgatói értékelések

Hallgatói értékelések Intenziv lebonyolítás Kislétszám- jó együttműködési lehetőség Aktivizáló módszerek Tesztek, játékok élménypedagógiai ismeretek, önismereti hatás Módszertani csatlakozási lehetőség

A továbbiak Az élménypedagógia hazai adaptációja és elterjesztése tréningszerű képzéseken keresztül A felsőoktatási létjogosultság Tananyagfejlesztés

Köszönjük a figyelmet!