Gyerektematika és gyerekkép-toposzok a képzőművészetben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Rész számítás összetett
arányosság.
Advertisements

HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 3 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Mi lesz velem 10 év múlva? A kolontári Táncsics Iskola
A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika TÁMOP / Tóth Mónika.
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
ISAAC NEWTON ÉLETE.
Egy motívum változásai különböző életkorokban:
Szilvási Lajos: Egymás szemében
1 Kovács Mariann Szeged,  Mi a manga, mi az anime?  Hogy kapcsolódnak egymáshoz?  Mik a legjellemzőbb műfajaik, kiknek szánják őket?
A GYERMEKKOR-TÖRTÉNET ALAPMŰVEI
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem március 9. Körmendy Zsolt
A GÖRÖG MONDAVILÁG.
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Szocializáció2. Boreczky Ágnes. Szocializáció2. Boreczky Ágnes.
Gráfbejárás
Gyermekkori depresszió
A nevelés története Bevezetés. Rendszertani felosztás.
Dolgozat - GÓTIKA.
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
Zene: Gh. Zamfir - Summer snow
N.6 Bibliai jelenetek Zene: Gregorian - Feel F:Laci.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
A SZÁZADFORDULÓ (POSZTIMPRESSZIONIZMUS, SZECESSZIÓ, SZIMBOLIZMUS)
A középkor és reneszánsz gyermekfelfogása
Mindennap egy ablakot kinyitni és a kellemes meglepetést élvezni.
Lineáris függvények.
Sienai festők < 2010 >.
(Paolo Uccello: Giotto portréja)
Reneszánsz Madonnák (2008) 1.
RENESZÁNSZ MADONNA FESTMÉNYEK ZENE JOSQUIN DESPRES: AVE MARIA
Szerző: a szövegek és képek az internetről
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
A távolságot, mint üveggolyót megkapod! Az már a Reninek megvan.
A 4-6 évesek rajzfejlődése
Jan van Eyck: Az Arnolfini házaspár
Feladatnaptár Április 27. (kedd) Migráns-project megbeszélés (érintett ofők és ofő-h) Április 29. (csütörtök) Osztályozó értekezletek Április 30. (péntek)

A TÉKOZLÓ FIÚ (Ötödik lecke) A döntés. Hogyan jutunk el a keskeny útra? Isten szentsége miatt lehetetlen, hogy a bűnnel közösségben legyünk mivel ez Isten.
A szegény országokban élő gyermekek életszínvonala. Bemutatónk témája:
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
HANS BELTING A mű - kontextusban prezentációs anyag 1 Propedeutika TÁMOP /2/A/KMR – Propedeutika alprojekt1.
Továbbképzésnap Szendrői Margit Új tábla az osztályban.
A halottak feltámadása és az utolsó ítélet
Határozatlan integrál
Posztimpresszionizmus
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
Hányszor csodálkozunk azon, amikor halljuk, hogy mások már 100%-ot teljesítenek! Thema: 100%-os teljesítmény És hányszor halljuk, hogy több, mint 100%-ot.
ROMA GYEREKEK AZ ISKOLÁBAN, ROMA FELNŐTTEK A MUNKAERŐPIACON
és a Venn-Euler diagrammok
1Mózes2,16-17; Jób1,6-22 Ter 2, Az Úristen parancsot adott az embernek: „A kert minden fájáról ehetsz. De a jó és rossz tudás fájáról ne egyél, mert.
Tűrések, illesztések CNC forgácsoló tanfolyam 2008 – 2009
Dicsőség mennyben az Istennek. Dicsőség mennyben az Istennek
A BÁRÁNY ÉS HADSEREGE A SION HEGYÉN Jel 14:1-5 Előadó: Drs Gallusz László.
Barokk művészet Készítette: Ecseri István.
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
A természetes számok osztása, az osztás tulajdonságai
CNC forgácsoló tanfolyam 2008 – 2009 Dr. Neiger Róbert
AZ EGYSÉGESÍTETT ANYAKÖNYVEZÉS KIALAKÍTÁSÁNAK ÚTJÁN 1. rész 1. dia.
Ó jöjjetek hívek ma lelki nagy örömmel, A jászolhoz Betlehembe jöjjetek el! Megszületett az angyalok Királya: Ó jöjjetek, imádjuk, Ó jöjjetek,
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Szakmák éjszakája Wosisok.
A gyermekkortörténet története
FRA FILIPPO LIPPI
A GÖRÖG MONDAVILÁG.
Előadás másolata:

Gyerektematika és gyerekkép-toposzok a képzőművészetben

Az isteni tulajdonságokkal felruházott gyermek Altdorfer: Mária gyermekével

Áldást osztó gyermek ábrázolása: Duccio di Buoninsegna: Madonna (1285) Veneziano: Madonna (1325)

A gyermek arcán felnőttes vagy áhítatos kifejezés ábrázolása: Simone Martini: Madonna (1308-1310) Bellini: Madonna (1485)

Az „angyali gyermek” Én Ujságom, 1890. I. évf. 15. sz.

Az angyali gyermek 2. Én Ujságom, 1890.

Képeslap a századfordulón Az angyali gyermek 1. Képeslap a századfordulón

A gyámolításra szoruló árva gyermek Magyar Lányok

A támogatásra szoruló gyermek 1. Rembrandt rajza

A támogatásra szoruló gyermek 1. Én Ujságom, 1912

A gyámoltalan, segítségre szoruló, szegény gyermek E. Davis: Kolduló gyermek

A felnőtt szerepre készülő gyermek Én Ujságom, 1891

A szorgalmas iskolás gyermek Én Ujságom, 1890

A csínytevő gyermek Én Ujságom, 1892

Az ördögien rossz, vásott gyerek Egy angol képeskönyv illusztrációja

A „politikailag tudatos” (itt: ideológiailag manipulált) gyermek

„A gyermek mint kis felnőtt” Daniel Chodowiecki: Elementarwerk (1773): XII. tábla: A gyermeki hála

Az „eszményi gyermek” Romantikus gyermekábrázolás. Otto Philip Runge: A Hülsenbeck-fiúk, 1803.

„Angyali gyermek” Századfordulós képeslap

„Rossz”, „büntetést érdemlő” gyerekek (Pieter Brueghel: Szamár az iskolában, 1556)

Iskolai jelenet (karikatúra), 1896 „Vásott kölykök” Iskolai jelenet (karikatúra), 1896