Kaposi József 2011. június. A NAT-munkálatok főbb elemei  A NAT küldetésének újradefiniálása A nevelés és az értékek hangsúlyozása  A kulcskompetenciák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az érettségi rendszere
Advertisements

Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A Nat és a kerettantervek
A tartalmi szabályzók módosítása a közoktatásban
A Nemzeti alaptanterv tervezett változásai
Kaposi József november 23.. Felhasznált irodalom  Szárny és Teher, Bölcsek Tanácsa Alapítvány (2009). Szerzők: Csermely Péter, Fodor István, Eva.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Osztályfőnöki helyi tanterv
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Az új Nemzeti alaptanterv helye a közoktatásban
Beiskolázási tájékoztató december
A Nemzeti alaptanterv változásai
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
A tartalmi szabályzók módosítása a közoktatásban
A megújuló tanárképzés
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
NAT 2007 kompetenciák.
A kerettantervek implementációja
A tehetséggondozás lehetőségei az új Nemzeti alaptantervben
A kerettantervek fejlesztése
A NAT és a megújuló tanárképzés rendszere
Kaposi József október 21.. Felhasznált irodalom  Szárny és Teher, Bölcsek Tanácsa Alapítvány (2009). Szerzők: Csermely Péter, Fodor István, Eva.
Dr. Kaposi József május. Az előadás vázlata A NAT-kiegészítés főbb elemei A NAT kiegészített bevezetője Új kiemelt fejlesztési feladatok Hangsúlyos.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétszintű érettségi.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Kovács Október Budapest, február.
Közoktatás-fejlesztési főosztály Friss Péter főosztályvezető
Dr. Kaposi József április. Az előadás vázlata A tartalmi szabályozás kérdései A NAT-kiegészítés főbb elemei A NAT szerepe és a kiegészített bevezetője.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A kerettantervek és implementációjuk szakmai támogatása Bánkuti Zsuzsa.
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
ÉRETTSÉGI 2016 Általános tájékoztató az érettségiről
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
ÉRETTSÉGI VIZSGA A XÁNTUSBAN A XÁNTUSBAN Fehérvizi Judit közismereti igazgató helyettes.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Kétszintű érettségi.
Barcsák Marianna - KPSZTI
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Érettségi tájékoztató 2016/2017
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
magyar nyelv és irodalom
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Előadás másolata:

Kaposi József június

A NAT-munkálatok főbb elemei  A NAT küldetésének újradefiniálása A nevelés és az értékek hangsúlyozása  A kulcskompetenciák és a kiemelt fejlesztési feladatok kiegészítése A társadalmi szolidaritás megerősítése  Új tantárgyközi ismeretkörök beépítése A tantárgyközi tudás és képességterületek fejlesztése  A közműveltség értelmezése, műveltségtartalmak megjelenítése Az ismeretek, képességek, attitűdök egységének megteremtése

A Nat bevezető szerkezete  A közoktatás feladatai, céljai  A közoktatás tartalma a tantervben  A közműveltség értelmezése, alapelemei  A közműveltségi elemek jellemzői  EU-s kulcskompetenciák  Kiemelt fejlesztési feladatok  Hangsúlyos tantárgyközi elemek

Kulcskompetenciák ás kiemelt fejlesztési feladatok Új kulcskompetencia  Műszaki és technikai Hangsúlyosabb kiemelt fejlesztési feladatok  Fenntarthatóságra nevelés  Családi életre nevelés  Munkára nevelés  Közösségi életre és közösségi tevékenységekre nevelés

Kiemelt fejlesztési feladatok  Önismeret, önazonosság – társas kapcsolati kultúra  Erkölcsi nevelés, szolidaritás  Nemzeti és európai azonosságtudat – egyetemes kultúra  Aktív állampolgárságra, demokráciára nevelés és honvédelemi nevelés  Gazdasági nevelés  Fenntarthatóságra - környezettudatosságra nevelés  A tanulás tanítása  Testi és lelki egészség  Pályaorientáció, munkára nevelés  Családi életre nevelés  Médiatudatosságra nevelés  Hátránnyal élők segítése, önkéntesség

Hangsúlyos tantárgyközi elemek  Egészségtudatosság  Környezettudatosság  Erkölcsi, morális tudatosság  Jogi és állampolgári tudatosság  Gazdasági és pénzügyi tudatosság  Média és médiumtudatosság  Önismeret, szereptudatosság  Fogyasztóvédelem

Műveltségterületek  Egyszerűsödnek a fejlesztési feladatokban rögzített kompetenciaértelmezések.  Megjelennek a közműveltségi tartalmak os NAT felépítéseAz új NAT felépítése 1. Alapelvek, célok 2. Fejlesztési feladatok szerkezete 3. A fejlesztési feladatok 4. A közműveltségi tartalmak szerkezete 5. Tantárgyanként a közműveltség tartalmai Pl. fizika Pl. kémia

Régi és új tartalmak MűveltségterületekTantárgyak, beépítendő tartalmak Magyar nyelv és irodalom Idegen nyelvÚj: modern nyelvek, klasszikus nyelvek Matematika Ember és társadalomEtika (Emberismeret, etika), Hon- és népismeret, Pszichológia, Filozófia,Társadalmi, állampolgári és gazdasági ismeretek, Honvédelmi ismeretek Ember a természetbenKörnyezetismeret, Természetismeret, Fizika, Biológia, Kémia, Egészségtan (Elsősegély) Földünk és környezetünk MűvészetekÉnek-zene, Rajz és vizuális kultúra, Dráma, Tánc (Néptánc), Mozgókép- és médiaismeret. Informatika Életvitel és gyakorlatTechnika, Családi életre nevelés, Pályaorientáció, Gazdálkodási kultúra, Közlekedési ismeretek, Testnevelés és sport

A készítés keretei Bizottságok neveiTagok száma NAT bizottság9 Szerkesztőbizottság5 Legitimációs bizottság12 Alapfokú bizottság6 Középfokú bizottság6 Szakiskolai bizottság4 Szakmai bizottságok (10x4)40 SNI bizottság4 Irányelves bizottság6 Összesen92

Nat bizottság tagjai 1. Dr. Aczél Petra, egyetemi docens, PPKE 2. Dr. Bagdy Emőke; egyetemi tanár, KGRE 3. Dr. Dobos Krisztina, főiskolai oktató, gimnáziumi tanár, Budapesti Fasori Evangélikus Gimn. 4. Dr. Gloviczki Zoltán, közoktatási helyettes államtitkár, NEFMI 5. Dr. Horváth Zsuzsanna, tudományos főmunkatárs, OFI 6. Dr. Kaposi József, egyetemi docens, főigazgató, OFI 7. Kőrösiné Dr. Merkl Hilda, egyetemi adjunktus, ELTE 8. Dr. Kertész János, intézetigazgató, tanszékvezető egyetemi tanár, Fizikai Intézet, BME 9. Dr. Kéri Katalin, egyetemi tanár PTE 10. Lányi András, egyetemi docens, ELTE

Iskolatípus és tantárgyi bizottságok elnökei Alapfok: Hegyváriné Pauló Mária, szakértő Középfok: Porogi András, igazgató Szakiskola: Szabó László, igazgató SNI: Borsfai László igazgató Magyar nyelv és irodalom: Sályiné Pásztor Judit Matematika: Frigyesi Miklós Ember és társadalom: Szabó Márta Ember a természetben: Baranyi József Idegen nyelv: Szálka Márta Földünk és környezetünk: Ütőné Visi Judit Művészetek: Novák János Informatika: Reményi Zoltán Testnevelés: Ónódi Szabolcs, Bognár József Életvitel: Petrovics Nándor,Kovács Október

Legitimációs bizottság tervezett tagjai: Béres József (Béres Rt.) Csépe Valéria (pszichológus) Csermely Péter (kémikus) Gombócz János (egyetemi tanár) Hargittay András (sportoló, olimpiai bajnok) Jankovics Marcell (filmrendező) Jelenics István (teológus) Kocsis Zoltán (zongoraművész) Kopp Mária (orvos, pszichológus) Lánczi András (filozófus) Pakucs János (villamosmérnök) Rubik Ernő (feltaláló) Tellér Gyula (szociológus)

A készítés további ütemezése június a műveltségterületi kiegészítések tartalmi befejezése július-augusztus szerkesztés, korrekció, legitimálás, a kerettantervi munkák megkezdése szeptember-november véglegesítés, jogszabályi előkészítés, beterjesztés december a kerettantervi munkák befejezése szeptember az új NAT szerinti tanítás 1; 5; 9. évfolyamokon

Az érettségi változásainak előkészítése  Szakmai bizottság megalakítása, problémalista készítése színvonal, szintek, túlszabályozottság, költségek  Jogszabályok áttekintése, egyszerűsítése 100/97. Korm.rendelet, 40/2002. OM rendelet  Ütemezés terve ősz, tavasz a szükséges jogszabályi, pedagógiai változtatások elvégzése tavasz: az új érettségi rendszer bevezetése  A bevezetés előkészítése továbbképzések, szakmai ajánlások kiadása

Az érettségi régi és új alapelvei  Egységes, állami záróvizsga  Objektivitás, összemérhetőség (központi vizsga- követelmények, írásbeli feladatsorok és javítási-értékelési útmutatók, teljes folyamat minőségbiztosítása)  A kötelező érettségi tárgyak összetétele és száma (magyar nyelv és irodalom, matematika, idegen nyelv, történelem, szabadon választható ill. szakmai tárgyak)  A vizsgaformák (írásbeli, szóbeli, gyakorlati, projekt)

Főbb eldöntendő kérdések  A két eltérő vizsgaszint átalakítása, továbbá a vizsgaszint és a felkészítés kapcsolata  A vizsgatárgyak száma és a központi feladatkészítés, javítás száma, aránya  A vizsgaeredmények számítása (pontozás, százalékok, megfelelés alsó határának emelése)  Rendes javító, pótló- és szintemelő vizsga megtartása, változtatása  A felvételi és az érettségi vizsga viszonya  Az anyagi források és a vizsga megbízhatósága