mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kreitl Péter Gemini-IT Magyarország Kft.
Advertisements

DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
Virtuális oktatási környezet kialakítása
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
"Free phone" Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Tanyanyagtárházak lépjünk túl egy LMS korlátain Networkshop 2010 Debrecen, április Vágvölgyi Csaba
Flex: csak rugalmasan! Kiss-Tóth Marcell Magyarországi Web Konferencia március 18.
Videókonferencia rendszerek használata Moodle 2.x környezetben
Pénz, de honnan?. Office 365 Eszközök 1 milliárd Okostelefon 2016-ra, ebből 350 milliót használnak majd munkára Emberek 82 % A világ online népességének.
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
Bemutatkozás Mádi Gábor BME – 3. év villamosmérnök (Bsc) MobilNetPályázat I. – BME I. helyezés – mywalk.
Új online technológiák: lehetőségek és kihívások Kerese István Fejlesztési platform üzletág igazgató Microsoft Magyarország
1 Internet. 2 WWW  World Wide Web  Hivatkozásokkal összekötött hipermédia dokumentumok rendszere  Dokumentumok -> Weboldalak  A weboldalak hipertext.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Internet a tudás szolgálatában - Eger Moodle egy szabad forráskódú e-Learning keretrendszer Papp Gyula
WordLearner.com -- Learn or Teach Words in Almost Any Language WordLearner.com online és offline nyelvoktatás mobiltelefonon és interneten Benedek Balázs.
A MEK szolgáltatásai a mobil világ számára
Mobil eszközök programozása Mivel is kezdjem?
mLearning megoldások Moodle környezetben
E-NAPLÓ Szabó László.
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Okostelefonok....
1 Hálózati Operációs Rendszerek gyakorlat Bevezető Előadó: Bilicki Vilmos
Hipermédia tanulási források az interneten
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Microsoft szoftverek a szakképzésben
Kiss Tibor Rendszeradminisztrátor (MCP) DevNet Solution Kft. Jakab András Program-koordinátor Microsoft Program.
A tanári munka támogatása a szakképzésben
WEB MES (webes gyártásirányító rendszer)
Takács Béla Operációs rendszerek 2.. „Néhány” fontos operációs rendszer EgyfelhasználósTöbbfelhasználós DOS (Microsoft)UNIX MS-DOS (Microsoft)LINUX.
Debrecen, március 27. Internet Fiesta 2008 Könyvtárak akadálymentesítése az Interneten Internet Fiesta 2008 Debrecen, március 27.
Tájékozódást és tájékoztatást segítő webes fejlesztések mobil honlap és katalógus, QR kódok és a készülő elektronikus tájékoztató rendszer Garamvölgyi.
E-book-ok, könyvtárak, OSZK Networkshop 2011 Kaposvár, április 27.
Elektronikus könyvtárak a mobil világban „BESZÉLJÜNK EGYMÁSSAL, TANULJUNK EGYMÁSTÓL!” Könyvtárak összefogása a tudásért Országos Könyvtári Napok
Hordozható médialejátszók napjainkban
FLASH Készítette: Rudnay Gyula Györök Ferenc. Mi is a FLASH? A Flash eredetileg webes animáció készítő programnak indult, de ma már szinte ipari szabványnak.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Intézémnyi ePortfólió rendszer üzemeltetése Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Debrecen MoodleMoot 2010, június Vágvölgyi Csaba.
A Mahara 1.4 újdonságai és a Mahara.hu portál
A WEB ARCHÍVUMOK KÉRDÉSKÖRE KÖNYVTÁRI ÉS TÁJÉKOZTATÁSI SZEMPONTBÓL.
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
Flash és PHP? De még mennyire! Kiss-Tóth Marcell
Weboldal tervezés programozó szemmel. Alapok Minden webcím www. –tal kezdődikMinden webcím www. –tal kezdődik Webböngésző = Internet ExplorerWebböngésző.
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
„A hét műtárgya” Facebook alkalmazás Kuttner Ádám.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Hogyan készítheti el egy laikus egy nap alatt az INFOÉRA konferencia programlistázó és értékelő mobilalkalmazását? Menyhárt László Gábor Zamárdi,
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
Egyházi Könyvtárak Egyesülése Pécs, június 28. Szakmai továbbképzés.
Kedvenc mobilom Készítette: Orsós Martin
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Mobilitas Illés Zoltán Heizlerné B. Viktória Dr Illés Zoltán Készült az "Országos koordinációval a.
Kedvenc mobilom Készítette: Király András Felkészítő: Vitézné Szabó Hajnalka Bán Zsigmond Ref.Ált.Isk.AMI és Óvoda Tiszafüred Fő út
SZOFTVEREK (programok)
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
"Free phone" Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Tárgy: e-mobil applikációk Mentor: Dr. Zlatko Čović Hallgató: Vadlja Róbert 2015, Szabadka Firefox Open OS.
Mobil operációs rendszerek
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Nagyvállalati szintű felhős szolgáltatások Eszközök - Szolgáltatások.
Web 2.0 Tanárok a Web 2.0 idején Csoma Katalin ELTE PPK Neveléstudomány Doktori Iskola.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Microsoft Corporation Alapítva: április 4. (Albuquerque, Új-Mexikó) Alapítók: Bill Gates, Paul Allen Cégvezető: Satya Nadella Székhely: Redmond,
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
E-könyvek, e-book olvasók a könyvtárban
Előadás másolata:

mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön Vágvölgyi Csaba Dr. Cserhátiné Vecsei Ildikó Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola MoodleMoot 2011

Forrás: http://nrc.hu/hirek/2011/04/05/Mobilkorkep_2011

Distance learning (Távoktatás) CBT (Computer Based Training) Interaktivitás Hipertext Multimédia WBT (Web Based Traning) Internet eLearning Kommunikáció Dinamikus tartalomelőállítás Nyilvános információs források Distance learning (Távoktatás) Tér és időfüggetlen tanulás alternatív képzési forma önirányítás, motiváció Forrás: Dr. Komenczi Bertalan

Mit tekintünk mLearningnek? mLearning = Mobile Learning Lehetséges definíció: Bármilyen, mobil eszközön hozzáférhető, tanuláshoz kapcsolódó tartalom, tevékenység. ?

Mobil eszköz Tartalom eBook olvasó elektronikus könyvek mp3 lejátszó hangoskönyvek, podcasting hagyományos mobiltelefon korlátozott webtartalmak érintőképernyős okostelefon Komplexebb webtartalmak, flash (?), oktatószoftverek tablet (iPad, Galaxy Tab) (szinte) tetszőleges webtartalom, teljeskörű multimédia, flash (?)

LMS + mLearning mLearning alatt most elsősorban azt értjük, ha egy online elérhető LMS rendszer szolgáltatásait egy mobil (kommunikációra képes) eszközzel érjük el. Ennek kritériumnak leginkább az okostelefonok és a tabletek felelnek meg.

A legfontosabb problémák Képernyőméret Operációs rendszerek (BlackBerry, iOS, Symbian, Android, Windows Phone) Akkumulátor üzemidő Mobil internet: lefedettség, sebesség, költség (!!!) Adatbevitel lehetőségei: érintőképernyő, fizikai vagy virtuális billentyűzet

Hogyan optimalizáljunk? Mobil képernyőre optimalizált webes megjelenés (egyedi CSS, optimalizált tartalmak) vagy Natív mobil alkalmazások

Szempontok Fejlesztési költség A célzott eszközök változatossága Felhasznált médiatartalmak mennyisége és minősége Mobil internet költségek minimalizálása Iskolai környezet vagy piaci körülmények

Moodle + mLearning A Moodle a világ legnépszerűbb szabad forráskódú keretrendszere, ergo számos mobil elérést segítő fejlesztés van folyamatban. Hamarosan elkészül a hivatalos Moodle Mobile kliens…

Moodle mobil alkalmazások A megoldásokat az alábbi szempontok alapján vizsgáltuk: Felhasználói felület: Webes megjelenítés / natív alkalmazás / hibrid Igényel-e szerver oldali komponenseket? Milyen mobil platformra elérhető? Költség A fejlesztés intenzitása, Moodle 2 kompatibilitás

mBot URL: http://www.codeguild.com/app/mbot/index.html Platform: Android Költség: ingyenes Moodle elérés támogatása: Hibrid Szerver oldali komponens: nincs Fejlesztés intenzitása: folyamatos Utolsó verzió: 2011. március 25. Moodle 2 támogatás: még nincs

mPage URL: http://www.moodle.hk/course/category.php?id=6 Platform: iOS (Iphone)/Android Költség: 2-3 USD Moodle elérés támogatása: Hibrid Szerver oldali komponens: van (egy könyvtár elhelyezése a Moodle mappában) Fejlesztés intenzitása: folyamatos Utolsó verzió: 2011. április 1. Moodle 2 támogatás: még nincs

mBook URL: http://www.moodle.hk/course/category.php?id=7 Platform: iPAD Költség: 3-4 USD Moodle elérés támogatása: Natív (hibrid) Szerver oldali komponens: van (egy könyvtár elhelyezése szükségesa Moodle mappában) Fejlesztés intenzitása: folyamatos Utolsó verzió: 2011. április 2. Moodle 2 támogatás: még nincs

mTouch URL: http://www.pragmasql.com/moodletouch/home.aspx Platform: iPone/iPad + Windows Phone 7 (!) Költség: 3 USD Moodle elérés támogatása: Natív Szerver oldali komponens: nincs Fejlesztés intenzitása: folyamatos Utolsó verzió: 2011. április 24. Moodle 2 támogatás: van !!!

mTouch+ URL: http://www.pragmasql.com/moodletouch Platform: iPad Költség: 3 USD Moodle elérés támogatása: Natív Szerver oldali komponens: nincs Fejlesztés intenzitása: folyamatos Utolsó verzió: 2011. április 24. Moodle 2 támogatás: van !!!

Hivatalos Moodle Mobil kliens Martin Dougiamas bejelentette, hogy a július 1-én megjelenő Moodle 2.1-es verziójához elkészítik a „hivatalos” mobil alkalmazást. Natív, de platformfüggetlen alkalmazás További információ: http://docs.moodle.org/dev/Mobile_app

Mobil felületben rejlő lehetőségek „Hagyományos” tartalmak elérése Hozzáférés a tevékenységekhez Moodle üzenetküldés továbbgondolása Naptár integráció Interaktív visszajelzés/szavazás akár a tanteremben (!) …

Mahara Mobil kliens MaharaDroid – Android alkalmazás Tartalom feltöltés Mahara portfólióba közvetlenül mobil eszközről

Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Debrecen Köszönjük a figyelmet! Vágvölgyi Csaba (vagvolgyi.csaba@gmail.com) Dr. Cserhátiné Vecsei Ildikó (vecsei@kfrtkf.hu) Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola Debrecen