Nagy Gábor Zsolt Dr.Vig Zoltán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Grafikus felhasználói felület Windows alatt
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
A vevői igényekre formált informatikai innováció
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Miről lesz szó?  Office Add-in for Moodle  Microsoft Live Service Plugin for Moodle  Moodle SharePoint integráció.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A NEPTUN.NET (a hallgatói felület) KEZELÉSE
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
EEgészség Program – Szakmai Napok N K T H – E S K I * március Templar Partnership Company 1 eEgészség program „Egészségügyi Informatikai K+F.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Networkshop, április Gál Gyula, Szegedi Tudományegyetem, Egyetemi Könyvtár Szerver-kliens alapú online intranetes.
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
Személyes adatok (hallgatói, oktatói adatok egy felületen) Szakok kezelése Új funkcióik.
4. Gyires Béla Informatikai Nap május 6.1 Márton Ágnes Debreceni Egyetem Informatikai Kar Informatikai Rendszerek és Hálózatok Tanszék A Virtual.
Az ETR és a NEPTUN tanulmányi rendszerekről
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Előadó: Kárpáti Péter Üzleti folyamatvezérlés nagyvállalati környezetben (BizTalk Server 2004, Office InfoPath 2003 és Windows.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Module 1: A Microsoft Windows XP Professional telepítése
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Az E-TANÁR portál.
a Moodle autentikációjához a PTE FEEK-en
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
A Szilárdtest Fizika Tanszék Virtuális Oktatási Környezete A XXI. század diplomája Elektronikus távoktatás.
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
László Gyula1 Szakmai gyakorlat Szakdolgozat Záróvizsga Tájékoztató a BA III.-IV. évfolyamnak.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
2006.augusztus — Budapest BO stratégia tervezet Előadó:
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Általános…. Neptun új modulok
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “Uvia Youth”” HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “UviaYouth.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
LIFE LONG LEARNING (LLL) PROGRAM AZ ERASMUS ÜGYINTÉZÉS KARI VONATKOZÁSAI.
Csoportmunka megoldás a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumában
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Tájékoztató a 2016/17. tanév 1. félévétől a IV. éven életbe lépő új struktúrájú órarendről Rózsahegyi Rita Szeged, SZTE ÁOK Tanulmányi Osztály.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
Elektronikus dokumentumkezelés
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
(Iskolai) Beléptető rendszer Raspberry Pi 2-vel.
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

Nagy Gábor Zsolt nagygzs@gmail.com Dr.Vig Zoltán vig.zoltan@gmail.com A Moodle és Mahara rendszerek implementációja és integrációja az ETR-rel az Általános Vállalkozási Főiskolán Nagy Gábor Zsolt nagygzs@gmail.com Dr.Vig Zoltán vig.zoltan@gmail.com

Informatikai környezet Nagyrészt Windows alapú rendszerek az ÁVF-en: MS AD (felhasználói hitelesítés) ETR, MS SQL (tanulmányi rendszer) MS Windows hálózati szolgáltatások (fájlmegosztás, nyomtatás, web) Géppark: Kb. 350 oktatói és hallgatói gép Kb. 15 szerver (Fujitsu RX sorozat, virtualizáció nélkül) Kb. 3000 aktív felhasználó

Az elektronikus oktatástámogatás korábbi megoldásai a főiskolán Egyedi fejlesztésű, a weboldalba integrált fájlmegosztási rendszer, amely a hallgatók képzéséhez kapcsolódó fájlok letöltését biztosította Tantárgyi, oktatói honlapok Claroline rendszer (-ek) elsősorban a Marketing tanszék tantárgyaihoz, egyéni hitelesítési adatok ETR rendszer üzenetküldési funkciója (hallgatói tájékoztatások) Oktatói e-mail támogatás

Problémák az elektronikus oktatástámogatás korábbi rendszereivel Az egyedi fejlesztésű rendszer nem támogatja a hallgatói interakciót (csak letöltés) és nem tette lehetővé a fájlokon kívül más információ közzétételét. A főiskola honlapjába való integráltsága miatt a rendszer hibái működési kockázatot jelentettek a web szolgáltatásban. Az egyedi fejlesztés miatt a rendszer fejleszthetősége, átláthatósága korlátozott, biztonsága kevéssé szavatolt volt. Az oktatástámogatás párhuzamos megoldásai miatt a hallgatók nem tudták melyik tárgynál melyik forrásból tájékozódjanak. Word count portfólió leadásnál, ami például overload-ot okozott Tákolt rendszer szétesett, fejlesztő támogatás hiánya Sok helyen sok tartalom, nem tudni melyik tárgy hol?

A fejlesztési projekt kerete, céljai Pályázati forrás: „TÁMOP 4.1.1-08/2/KMR-2009-0009 VALID - A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, az Általános Vállalkozási Főiskola közös fejlesztése hallgatóink munkaerő-piaci elhelyezkedése érdekében” A projekt keretében a főiskola vállalta, hogy elektronikus alumni felületet biztosít a volt hallgatók részére. Az alumni felület létrehozása igényelte az ETR integrációt, így az elektronikus oktatástámogatás fejlesztését ezzel egy időben célszerű volt megtenni, amelyet a Főiskola saját forrásból valósított meg. A projektben résztvevő másik intézmény a CooSpaceXtra szolgáltatás bevezetése mellett döntöttek. Pályázati pénz a fejlesztést biztosította, de a licencdíjat nem. 50-150 Ft/hallgató/hónap az ETR-be

Az e–learning és alumni rendszer minimális specifikációs követelményei Integráció a főiskolán használt hitelesítés (MS AD), az ETR-ben használt név és jelszó használata a rendszerhez. Tantárgyak felhasználó-hozzárendeléseinek importja az ETR-ből Felhasználói csoportok használata, végzett hallgatók esetén is Elektronikus portfolió- és dokumentumkezelés, CV A korábbi rendszerek alapfunkcióinak egységes keretben történő megvalósítása; tananyag letöltés, üzenetküldés Egyszeri költséget jelentsen, licencdíj(-ak) nélkül Az ár a felhasználószámtól független legyen Standardnek tekinthető, széles körben fejlesztett és támogatott rendszerelemekből épüljön fel

A fejlesztés főbb lépései 2010 ősz Kísérleti MOODLE 1.9.x rendszer, informatikai tesztkurzusok 2011 február részletes specifikáció, integrációs audit, szerződéskötés 2011 március rendszerek telepítése (szerver operációs rendszer, szolgáltatások, Mahara, MOODLE), AD hitelesítés megvalósítása 2011 április felhasználói adatimport, végzett és aktuális hallgatók felvitele 2011 május arculati elemek véglegesítése, tesztelés, tesztüzem 2011 augusztus teszteredmények értékelése, hibajavítások, tantárgyak feltöltése, éles üzem előkészítése 2011 szeptember éles üzem indítása, felhasználói segédletek elkészítése és a ezen csoportok oktatása (oktató, adminisztrátor, hallgató)

Első lépés: a vas telepítése A vas: Fujitsu RX 400 8 mag 8GB memória 2x500 GB tárhely RAID1 2 hálókártya Telepített szoftverek: Ubuntu 10.10 jelenleg 11.10 Apache 2.2.16 jelenleg 2.2.20 PostgreSQL 8.4.3 jelenleg 8.4.9 PHP 5.3.3 jelenleg 5.3.6

Második lépés: a MOODLE és MAHARA telepítése 2011. március: 2.0.2+ 2011. október: 2.1.1 2012. január: 2.2.1+ MAHARA 2011. március: 1.3.3, 1.4.0

3. lépés: Intézményi implementáció Közreműködő kollegák: Jámbor Richárd és Szecsányi László Hitelesítés Microsoft Active Directory ~12000 felhasználó Vezetéknév + keresztnév Paging És amihez már hétmérföldes csizma kellett…

Intézményi implementáció… Beiratkoztatás Előfeltétel a kurzusok megléte Félévente ~1000 kurzus Bulk course upload portolni PostgreSQL-re ETR MSSQL vs. MOODLE PostgreSQL Hallgatói és Oktatói nézetek a MSSQL-ben Félévet kell azonosítani EHA kód – ETR kód (személykód, tantárgykód) Szinkronizáció Flat file beiratkozási segédprogram ID cseréje tényleges azonosítókra (username, course shorname) Kézi beiratkozások figyelése Félévek figyelése

MOODLE egyedi fejlesztések Arculat Kurzuskategória oldalon lapozás felülre alulra EHA kód kereshetőség Helység, ország mezők eltávolítása a listákból Navigációs menü Egységesítve lett az arculat, forráshiány miatt nem lett minden fejlesztés elkészítve, de az arculatot megkapta a Főiskola weblapja is

Félévkezdés - kurzusok Régi kategóriák archiválása Új kurzuskategóriák létrehozása 2011-2012 tavaszi félév Tanszékek Összevont kurzusok Tanszéki adminisztrátorok (kurzusszervezők) hozzárendelése a tanszéki kategóriákhoz Kurzusok tömeges felvitele ~1000 Kurzusok összevonása Kurzusok egyesített kapcsolása fullname,shortname,category,format INTEGRÁLT VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK,MOIVIR00GN,28,topics

Félévkezdés - felhasználók Szinkronizáló program konfigurációjának megváltoztatása Kategóriák felsorolása Félév kódjának Szinkronizáció futtatása tanárok és tanuló felhasználókra Kézzel beiratkoztatott felhasználók nem kerülnek szinkronizálásra

MAHARA egyedi fejlesztések Arculat Europass Keresztnév, vezetéknév csere Magyarítás

Első tapasztalatok Az implementáció során nagyrészt várt és bekövetkezett problémákkal találkoztunk: Moodle verzióváltás 1.9 >>2.0 Az AD/ETR strukturális hiányosságai, helytelen adatcsere Az AD/ETR tartalmi problémái Pl.: több kóddal szerepel ugyanaz a felhasználó, neveket nem tartalmazza az AD, új hallgatók felvitele nem automatikus stb… ETR kurzus != Moodle kurzus Hallgatói aktivitás, oktatói passzivitás Segédletek olvasása helyett személyes támogatás igénye Az átállás a régi rendszerekről a kezdeti időszakban zavart jelent A hallgatók ráéreztek, hogy mennyire kényelmes a rendszer, de egyes tanárok, ezt „nyűgnek” érezték. 20% előre rohanó, 20% nyűg, 60% elfogadó Iskolaújság, facebook, honlap, segédanyagok, használat, Több kód, de igazából egy tantárgy egy időben egy teremben

ÁVF honlap forgalma a Moodle előtt és után Az ÁVF honlap forgalma közel 30%-kal visszaesett mivel az oktatástámogatás más szerverre került. Így a szolgáltatásbiztonság mindkét területen javult. Összehasonlítás: 2010 és 2011 őszi féléve

ÁVF portál látogatottsága Az második félév látogatószáma a szorgalmi időszakban kis mértékben elmarad a bevezetést követő félévtől. Ennek oka a megváltozott informatikai támogatás a főiskolán. A második félévben a vizsgaidőszakban intenzívebb használatot mértünk. Ennek okai a következők lehetnek: A hallgatók rutinosabban használják a rendszert a vizsgákra történő felkészüléshez Néhány informatikai tárgyból megjelent az elektronikus vizsga A főiskola egy tanszéke csak a tavaszi félévben tért át a MOODLE használatára , ezzel nagyszámú portfólió feladat leadását generálva. Az egy oldalon töltött idő, az egy látogatáskor letöltött oldalak száma lecsökkent >> rutinosabb, célorientáltabb rendszerhasználat A látogatások időtartama érdemben nem változott , két ellentétes hatás eredményeként: csökkenti – rutinosabb használat, növeli online órák és vizsgáztatás Összehasonlítás: 2011/2012 őszi és tavaszi félév

Nagy Gábor Zsolt nagygzs@gmail.com Dr.Vig Zoltán vig.zoltan@gmail.com Köszönjük a figyelmet! Nagy Gábor Zsolt nagygzs@gmail.com Dr.Vig Zoltán vig.zoltan@gmail.com