Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné
A 15 éves Generali-Providencia Biztosító Rt. bemutatása: Alapítás: 1989-ben ÁB-Generali Budapest Biztosító Rt ben Providencia Osztrák-Magyar Biztosító Rt. Fúzió: 1999-ben Generali-Providencia Biztosító Rt. Ma a Generali-Providencia Magyarország 2. legnagyobb biztosítótársasága 17,6 %-os piaci részesedéssel.
Ügyfeleink száma: közel ezer fő Biztosítási szerződések száma: ezer db személy 27,2 %vagyon 31,6 % gépjármű 41,2 % Káresemények száma: évente 300 ezer db Kárráfordítás: közel 50 Mrd Ft gépjármű károk tűzkárelemi kár betörés
A Generali-Providencia mint munkáltató /I/: Foglalkoztatottak száma: fő Főállású igazgatási munkatárs:1 982 fő Ebből kárrendezési munkatárs: 265 fő Ezen belül kárszakértő: 150 fő Távmunkakörben foglalkoztatott kárszakértő / től/ : 85 fő
Távmunka foglalkoztatás bevezetésének Indoka: élesedő biztosítási piaci verseny költségcsökkentési kényszer képzett munkaerő megtartása anyacég pozitív tapasztalata Célja: szakmai és szolgáltatási színvonal emelése a technikai lehetőségek kiaknázása /digitális kárakta/ humán erőforrás fejlesztése /E-Learning/ versenyképes díj kialakítása saját kárrendezési hálózat megtartása adatvédelem munkatárs elszigetelődése vezetői szemléletváltás: merőben új munkaelosztás, kommunikáció, kontroll Kockázata:
Társaságunk biztosítja a távmunkakörben dolgozók számára: technikai feltételeket (Note Book, nyomtató, Internet, szoftverek, digitális fényképezőgép) szakmai képzéseket, állandó konzultációs lehetőséget az irodából szükséges információk, adatok, dokumentumok naprakész továbbítását céges gépkocsit / km költségtérítést mobil telefont költségtérítéssel
A „munkahely” otthon
A kárrendezési folyamat változása: reggeli munkakezdés nem az irodában, hanem a digitális úton eljuttatott kárbejelentők alapján az ügyfeleknél és a szervizekben kárszemlékkel kezdődik kárfotók kezelése, jegyzőkönyvek, kárszámítás, levelezés és a kárkifizetés szoftver támogatással valósul meg elektronikus úton történik az adattovábbítás, kommunikáció rendszeres, illetve szükség szerinti a személyes egyeztetés, konzultáció az irodai munkatársakkal és vezetőkkel feladatelosztás, munkaszervezés, irányítás és kontroll igazodik a mobil munkakörhöz, nagyobb önállóságot biztosítva a kárszakértő munkatársak részére
Legfontosabb feladataink: technikai feltételek biztosítása a mobil kárrendezési folyamat kialakítása, tesztelése, optimalizálása munkatársak fejlesztése: rendszer-alkalmazási ismeretek, mobil kárrendezési folyamatlépések alkalmazása kapcsolattartás erősítése mérés, értékelés, visszacsatolás - folyamat mérőszámok - költségek - elégedettségi mutatók (munkatársak, ügyfelek, partnerek)
Munkatársak viszonyulása, eddigi tapasztalatok: kezdetben egy kis bizonytalanság, majd élénk érdeklődés és még több munkatárs csatlakozása a távmunka programhoz
Társadalom reakciója: nagy az érdeklődés cégen belül és kívül: - távmunka alkalmazása egyéb munkakörökben - külső felvételi igények távmunka foglalkoztatásra a biztosítási területen elsőként alkalmazzuk ezt a foglalkoztatási formát és előnyei miatt várható, hogy a biztosítási szektorban követőink lesznek
Köszönjük a távmunka foglalkoztatáspolitikai és jogi feltételeinek kialakítását! Köszönjük pályázatunk pozitív értékelését! Köszönöm a figyelmet!