A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Advertisements

ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
FELVÉTELI tájékoztató
Köszöntjük Szakmai gyakorlati foglalkoztatói Workshop résztvevőit Köszöntjük a TÁMOP támogatásával megvalósításra kerülő „ESÉLYTEREMTÉS NÓGRÁDBAN”
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
1. Érettségi vizsga • Itt az iskolában kiosztott jelentkezési lapon • február 15-ig • Érettségi tárgyak: • magyar, matematika, történelem, idegen.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Változások a felvételi pontszámításban 2008-tól A változás az alapképzésre, egységes, osztatlan képzésre és felsőfokú szakképzésre történő jelentkezésnél.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Karosszérialakatos OKJ azonosító:
Tóth Gergely Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola Informatikai jellegű szakképzés iránti igények és elhelyezkedési.
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szakképzési dokumentumok
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A szakképzés helyzete Magyarországon
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó 2013 / 2014.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Felvételi a középfokú iskolákba
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
moduláris szakképzési szerkezet
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Kompetencia alapú szakoktatás
Előadás másolata:

A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője Liga Szakszervezetek „Rendészet és oktatás” konferenciája Orosháza, 2009. július 14. Szabó László IRM OF főigazgató

A rendészeti képzés Magyarországon Rendészeti szakközépiskolai szakképzés Rendőrtiszti Főiskola tisztképzése (BSc., MSc.), szakirányú továbbképzések Vezetőképző, továbbképző, kiképző intézmények Doktori képzés együttműködő egyetemeken 2009. július 14.

A rendőr szakképzés jelene A mai magyar rendőr szakképzés évek óta az európai élvonalba tartozik! Képzési rendszerünket egészében, vagy részben átvették a következő országok: Hollandia, Ausztria, Románia, Moldávia, Ukrajna, Szerbia 2009. július 14.

Rendőr szakképzés Az állami szakképzés szerves része Minisztériumi hovatartozása Generalista képzés SZVK, Központi Program Gyakorlati képzés Tanulói jogviszony 2009. július 14.

Rendőr szakképzés ELÁGAZÁS (IR+IRK): Közrendvédelmi rendőr (2500 óra) Határrendészeti rendőr (2500 óra) RÉSZ SZAKKÉPESÍTÉS (IRK): Kormányőr (1000 óra) Objektumőr-kísérő (1200 óra) RÁÉPÜLÉS (IRK): Kutyavezető rendőr (400 óra) 2009. július 14.

Kompetenciafejlesztés a rendészeti szakközépiskolában A rendőr szakképzés során a szakmai, személyes és társas és módszer kompetenciák fejlesztésére kerül sor A legfontosabbak közül néhány: Szakmai: Szakmai ismeretek, készségek Személyes: Döntési képesség, elhivatottság, érzelmi stabilitás, megbízhatóság, szabálytudat, felelősségvállalás Társas: Alkalmazkodó képesség, határozottság, konfliktusmegoldó készség Módszer: Helyzetfelismerő készség, problémamegoldó készség 2009. július 14.

Rendőr szakképzés Fő jellemzői: Érettségi utáni 2 éves OKJ-s szakképzés (sok-kevés?) 2500 óra, elmélet-gyakorlat aránya (50-50 %) (gyakorlat: „éles helyzetekre” felkészítő szituációs gyakorlatok az iskolákban speciálisan felszerelt szituációs termekben, valamint mentori felügyelet melletti gyakorlat a helyi rendőri szerveknél) Moduláris, kompetencia alapú, gyakorlat-orientált képzés (2008-ban indult, egy tanévnyi tapasztalatunk igen kedvező) Rendészeti szakközépiskolákban (országos beiskolázású közoktatási intézmények) folyik a képzés (Adyliget, Körmend, Miskolc, Szeged), fenntartójuk az IRM 2009. július 14.

Rendészeti szakközépiskolába jelentkezők megoszlása 2004-2009. 2009. július 14.

Az oktatási intézmények iskolarendszerű szakképzésben résztvett tanulói (2008/2009-es tanév) 2009. július 14.

Szakközépiskolai információk Növekvő érdeklődés, 2009-ben 4000 feletti jelentkező (kb. 1/3-uk alkalmas) a rendészeti szakközépiskolákban 2,9-3,2 közötti érettségi átlag (összefügg a szakmai megbecsüléssel) Nagyszámú szociálisan hátrányos helyzetű tanuló (jelenleg 96 fő vallja magát romának a rendészeti szakközépiskolákban) 56 (+5) civil középiskolában folyik pályaorientációs képzés (belügyi rendészeti ismeretek tantárgyat tanul 3000 középiskolás) 2009. július 14.

A mi szakmai álláspontunk: A rendőr szakképzés Maradjon az európai és a magyar szakképzés szerves része, OKJ-s szakma maradjon, moduláris, kompetencia alapú, gyakorlatorientált Az első két esztendő tapasztalataival pontosítandó Központi Program, OKJ, SZVK Az elmélet-gyakorlat aránya maradjon 50-50 % Legalább két éves legyen A területi szakmai gyakorlat a 2. évben a 600 órát (közel 3 hónap) ne haladja meg Kellő iskolai intézkedés-taktikai gyakorlást biztosítson Az alapszakképesítés és a praxis szervezetileg maradjon elkülönült 2009. július 14.

Köszönöm a figyelmet! 2009. július 14.