Logikai szita Baráth Kornél.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Női viselet.
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
NYÍREGYHÁZI VASVÁRI PÁL GIMNÁZIUM
Tehetségazonosítás gyakorlata
Miért érdemes francia nyelvi képzést választani? Franciául a világ minden részén beszélnek: az öt földrészen összesen több mint 200 millió ember beszél.
M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota.
95.jubileumi tanév Év végi mutatók Sikeres pályázatok  Pedagógus képzések (TÁMOP /A )  Tiop-6 új interaktív tábla  Színe-java.
Angol nyelvi kompetencia
1. szabály: A játéktér Alapfokú játékvezetői tanfolyam 2013/14.
Gönczy Pál Általános Iskola
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Halmazok, halmazműveletek
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
MATEMATIKA 100. ÓRA MAJOROS MÁRK.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Kvíz kérdések az Toldi iskola múltjából és jelenéből
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
AMFI KUPA és ami mögötte van…
IPPI ÁLTALÁNOS ISKOLA SZILÁGY MEGYE
Vagyonvizsgálat.
Készülj az érettségire
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Kérdezz – felelek! Kvízjáték haladóknak. Miben különbözik egymástól a pirítós és a WC papír? A pirítósnak mindkét oldala barna. Mi a különbség a hóember.
Nemparaméteres próbák Statisztika II., 5. alkalom.
Megszámlálás, kiválasztás alapalgoritmusok
Exponenciális egyenletek
A gyerek nem az életre készül, hanem él
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Horváth Mihály Gimnázium
Félévi típus feladatok
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Kombinatorika Gyakorló feladatok.
Kombinatorika Véges halmazok.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
2006. március 3. Három négyzet oldalai különböző prím- számok. A két kisebb négyzet kerületének ösz- szege egyenlő a legnagyobb négyzet kerületé- vel;
7. Házi feladat megoldása
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Halmazok. Legyen A={a; a=4k 2 -2k+1; kЄ N} – Legyen B={b; b=(8m 3 +1)/(4m 2 -2m+1), m ЄN} – Adja meg az A halmaz elemeit k=1,3,5,7-re, a B halmaz elemeit.
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
XVII. Hajnal Imre Matematika Tesztverseny
Valószínűségszámítás
AMFI KUPA és ami mögötte van…
Angol alap és középszint, számítástechnika alap és középszint A programban egyéni pályázó vehet részt, a képzésekre milliárd forint európai.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
2006. január 20. Telefonos feladat Néhány (2-nél több) dobókockát feldobtunk és véletlenül minden kockával ugyanazt a prím- számot dobtuk. A dobott számok.
TMBONKIKRAOAI ANTMOKIKRAOBI MONKBIIKRATOA BIOMKANAKTOIR OMKBNRAITOIKA
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Programtenyésztés igény szerint avagy hogyan segít programot írni a természetes kiválasztódás Szita István, Eötvös Collegium.
és a Venn-Euler diagrammok
A MATEMATIKA FELÉPÍTÉSÉNEK ELEMEI
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Számok világa.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
2014/2015 Statisztikai mutatók Hatvani Bajza József Gimnázium és Szakközépiskola.
ASCII kódtáblázat. Kódtáblázat Már a múlt század végén rájöttek arra, hogy a számolást megkönnyítő eszközök alkalmasak szövegek feldolgozására.(emlékezetek.
Bölkény Melinda Nagy Eszter Takács Gergely
Hangszerek Zongora Gitár.
Általános iskola eredménye, értékelése
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Általános iskola eredménye, értékelése
3. osztályban.
Tanórán kívül lehet kicsit több
Előadás másolata:

Logikai szita Baráth Kornél

60 olyan elem van, amely nem osztható se 5-tel, se 6-tal. Hány darab olyan kétjegyű pozitív egész szám van, amely nem osztható sem 5-tel, sem 6-tal? U={N; 10-99} A={x|x/5} B={x|x/6} U A B 15 elem 12 elem 3 e. |A\B|=15 |B\A|=12 |AB|=3 30 elem A={10; 15; 20; … 95} B={12; 18; 24; … 96} Megoldás: U-(AB) 90 elem-30 elem=60 elem 60 olyan elem van, amely nem osztható se 5-tel, se 6-tal.

Az osztályban 4 gyerek nem tanul semmilyen idegen nyelvet. Egy osztály 32 tanulója közül 16-an tanulnak angolul, 13-an franciául, 13-an németül. Az említett nyelvek közül 5-en németül és franciául is, 7-en németül és angolul is, 6-an angolul és franciául is tanulnak. Négyen mindhárom nyelvet tanulják. Hányan nem tanulják az említett nyelvek egyikét sem? 7 5 6 2 3 1 4 angol német francia Osztály Megoldás: U-(ABC) 32-(7+3+4+2+5+1+6)=4 Az osztályban 4 gyerek nem tanul semmilyen idegen nyelvet.

B={a kosarazó gyerekek} Egy osztály tagjai közül valaki focizik, valaki kosarazik. Hány olyan gyerek van az osztályban, aki focizik, viszont nem kosarazik? (A gyerekek neveit számokkal jelöltük.) A={a focizó gyerekek} B={a kosarazó gyerekek} |A\B|=4 |B\A|=3 |AB|=2 4 gyerek csak focizik.

2 gyerek van, aki focizik és kosarazik is. Ugyanebben az osztályban hány olyan gyerek van, aki mindkét sportban részt vesz? A={a focizó gyerekek} B={a kosarazó gyerekek} |A\B|=4 |B\A|=3 |AB|=2 2 gyerek van, aki focizik és kosarazik is.

AB={ballábas gyors futó} A számok a focicsapat tagjait jelölik. Van a csapatban 4 focista, akik gyorsabban tudjak futni, mint a többiek és vannak olyanok, akik ballábasok. A={gyors futó} B={ballábas focista} AB={ballábas gyors futó}

24 gyerek tanul összesen az osztályban. Egy osztályban a minden gyerek tanul hangszeren. 14 zongorázni, 12 hegedülni és 10 fuvolázni tanulnak. Zongorán és hegedűn 6-an, hegedűn és fuvolán 4-en, fuvolán és zongorán 5-en tanulnak játszani, illetve 3-an mind a három hangszeren tudnak játszani. Összesen hányan vannak az osztályban? A={zongorán játszok} B={hegedűn játszok} C={fuvolán játszok} 3 2 1 5 6 4 Megoldás: ABC 6+5+4+3+2+1+3=24 24 gyerek tanul összesen az osztályban.