2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
2009. szeptember 21. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 3. előadás.
TÁMOP / Békés – Tudásdepó – Expressz A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig tartó.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
2009. november 9. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 9. előadás.
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
15 éves az OSZTRÁK KÖNYVTÁR = ÖSTERREICH-BIBLIOTHEK a Berzsenyi Dániel Főiskolán.
Globalizáció társadalmi összefüggései - kulturális globalizáció
Safer Internet Plus magyarországi programBudapest március 24. Az EU Safer Internet Plus magyarországi programja.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Oktatási anyagok cseréje, internetes oktatás "Kutatás-fejlesztés a kárpát-medencei kisebbségi és nyugati magyar tudományos műhelyekben" Pongor Sándor.
E- HEFOP P /1.0 „ Felsőfokú CAE képzés” HEFOP 2004/3.3 „A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése”
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitalizálandó értékek könyvtáraink gyűjteményében Mit? Miért? Hogyan? május 25. Bánkeszi Katalin szakmai igazgató Neumann János Digitális Könyvtár.
A határ, mint innovációs megújulási tengely INNOAXIS projekt-nyitó konferencia. Csanádi Attila PhD hallgató november 16. Szabadka Az Információs.
2009. november 30. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 12. előadás.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
2009. szeptember 14. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 2. előadás.
Gimnázium Óbecse Információs társadalom. Gimnázium Óbecse Az információ technológia (IT) az információ kezelésében, visszakeresésében, feldolgozásában,
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
Stratégiai tervezés.
A tartalomszolgáltatásról Tartalomszolgáltatás alatt valamely közvetítő felület által közvetített írásos, auditív vagy vizuális tartalom elérhetővé tételét.
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Eddigi eredmények, további feladatok Egyházy Tiborné dr. projektvezető október 27.
Trendek.  PEST elemzés Politics Economy Society Technology.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Az elektronikus könyvtárak jelene és jövője
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. A LEKTOR projekt és a Lexelerator platform szolgáltatásainak és eszközeinek ismertetése.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
Lesz-e magyar tartalompiac? És mi lesz a könyvtárak szerepe? Kitzinger Dávid ügyvezető igazgató Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
Nyelv-ész-gép Új technológiák az információs társadalomban.
DAT 2006 konferencia A könyvtárak digitális világa szekcióülés Budapest, november 21.
A régió informatikai ágazati és szakképzési fejlesztési lehetőségei Mlinarics József Magyar Tartalomipari Szövetség 2008 évi Informatikai Regionális Szakképzési.
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT mentor projekt.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. okt. 19.-nov.2. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7-8. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
2009. október 19. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 7. előadás.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Dippold Péter A könyvtárak változó szerepe az információs társadalmakban.
1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
2007. október 12.Erdélyi Magyar könyvtárosok IV. Vándorgyűlése A papírtól a számítógépig, avagy miért digitalizálunk tulajdonképpen? Moldován István OSZK.
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
A KIP Stratégiai Megvalósítási Terve Dr. Balassy Zsolt – főtitkár Magyar Nemzeti Host, KIP Iroda.
2009. szeptember 7. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Nemzeti Technológiai Platform a
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Az előadás témája: DIGITÁLIA: Ahogy egyre jobban öregszem...
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
A digitális kompetencia fejlesztése
"Az adatbázisok jogi védelme a gyakorlatban"
E-könyvek, e-book olvasók a könyvtárban
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Előadás másolata:

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 5. előadás

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 2 Tantárgy leírása - - A tantárgy: a tartalomipar meghatározásával, területeivel és az iparágnak a gazdasággal, a kultúrával való kapcsolataival foglalkozik. - Bemutatja az iparág hatását az információs társadalom fejlődésére. - - Kiemelten területe a tantárgynak a tartalomipari szolgáltatások könyvtári használata.

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 3 A tantárgy témakörei 1./ 1./ a tartalomipar fogalma (szerzői jogi iparágak, kreatív-, médiaipar stb.); 2./ a tartalomipar gazdasági, kulturális szerepe; 3./ a tartalomipar területei és a tantárgy ismeretének, alkalmazásának szemeszter végi értékelése 4./ a tartalom megjelenítése (animáció, sajtó, műalkotás..); 5./ az ipar szereplői (előállítók, aggregátorok, terjesztők, felhasználók); Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 3. rész

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 4 A tantárgy témakörei (2.) 6./ a végkészülékek (web, video, mobil, stb.) fontossága; 7./ a kiemelt tartalomipari ágazatok (internet tartalomszolgáltatások, eLearning, eKormányzat, eEgészség, stb.) szerepe az információs társadalom fejlődésére; 8./ eBefogadás (eInclusion) és a tartalomipar kapcsolata;

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 5 A tantárgy témakörei (3.) 9./ a tartalomipar és a szerzői jog kölcsönhatása, az iparág adat- és fogyasztóvédelmi kérdései; 10./az infószabadság törvény hatása közadatok újrahasznosítására; 11./a tartalomipari szolgáltatások tervezése, fejlesztése és terjesztése, felhasználása a könyvtárakban; 12./a tartalomipar fejlődési trendjei.

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 6 Mit profitálhatunk a tananyag gyakorlati hasznosításából? A tartalomipar: - - termékeit, szolgáltatásait rendszerezni tudjuk; - - fejlesztési, terjesztési és felhasználási lehetőségeit felismerjük és alkalmazzuk saját területünkön; - - trendjeiből „remélhetőleg” megbízható iránytűt szerezhetünk az információ „tengeren” való navigáláshoz.

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 7 1. A tartalomipar fogalma A hagyományos és az elektronikus digitalizált tartalmak (művek, termékek, szolgáltatások stb.) fejlesztésével, terjesztésével és fogyasztásával foglalkozó iparágak összességét nevezzük tartalomiparnak. Röviden: A tartalomipar, a világnak a digitális térbe helyezését és használatát valósítja meg. Magyar Tartalomipari Szövetség – MATISZ meghatározása.

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 8 5./ A tartalomipar szereplői n n előállítók (részben kreátorok stb.), n n aggregátorok („csomagolók”, stb.), n n terjesztők, (pl.: kiadók, kábel operátorok, stb.), n n felhasználók (elsődleges, stb.),

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 9 6./ A végkészülékek fontossága Tartalom megjelenítése és végkészülék összefüggése: n n számítógép (e-book, PDA, net-book, stb.), n n Tv készülék (MHP - Homesys, stb.), n n mobil (okos-telefon, stb.) n n mi még? –IPv6!

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 10 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 3. rész A/ Globális változat (Digital for all) A jelnyelv és a tartalomipar alkalmazásával, egy új típusú, közlési módszer/eszköz rendszer fejlesztése, amely a digitalizált műalkotásokat széles körben –nem csak a hallássérültek számára- élvezhetőbbé, interaktívan fogyaszthatóbbá teszi.

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 11 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 3. rész A/ Globális változat (Digital for all) Technológia: több réteg egyidejű, de kívánság szerinti összetételű megjelenítésének lehetősége. Rétegek: videó, felírat (többnyelvű), jeltolmács, narrátor, zene vizuális és/vagy rezonancia alapú megjelenítése, Braille-írás, mi még? Videó:

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 12 Könyvtári innovációs projektötlet kidolgozása 3. rész B/ Könyvtári változat Igényfelmérés (hátrányos helyzetűek), Katalógusok (link, termék, szolgáltatás), Helyi adaptációk (TV stúdió, múzeum stb.), Amatőr színjátszók; Kommunikációs felsőfokú képzések.

2009. október 5. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 13 Dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar Tartalomipari Szövetség – Az előadás forrás anyagai megtalálhatók a Kreatív Iparágak Platform honlapján