MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
KIÚT A HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL Modell értékű program a Zalaegerszegi kistérségben Molnár Máté programigazgató Foglalkozta Társ – Társ a foglalkoztatásban.
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A munkanélküliség káros hatásának csökkentése foglalkoztatási projektek generálásával egy kistérségben Zentai Gábor Szigetvári Kultúr- és Zöld Zóna Egyesület.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Változó Világért Alapítvány
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A MENTOROK SZEREPE A KOMPLEX REHABILITÁCIÓ FOLYAMATÁBAN Tengelic.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
KÖLYÖKKUCKÓ – ALTERNATÍV REINTEGRÁCIÓS PROJEKT A JÖVŐ MUNKAVÁLLALÓIÉRT Regionális Érdekvédelem Alapítvány - Nyíregyháza ___________________________________________________________________.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Munkaerő-piaci szereplők kapcsolata év a munkaerő-piacon.
Szempont Alapítvány Foglalkozási rehabilitáció 2008 december 10.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
HUMÁN TISZK TÁMOP 07/1-2F SZÁMÚ PROJEKT Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója 2009 október 02. „Mércénk az ember”
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Hajdú Éva Budapest Esély Nonprofit Kft Munkaerő-piaci szolgáltatások nyújtása November 27.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Látássérült Nők Munkaerőpiaci Reintegrációja a Fehér Bot Alapítványnál A „Sorstárssegítők a Szociális Szférában” című programról.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Alternatív munkaerő-piaci szolgáltatás
Speciális gyermekvédelem
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
„Gondoljunk a jövőre!” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, június 22.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Előadás másolata:

MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN

Göllesz Viktor Speciális Szakiskola és Általános Iskola bemutatása enyhe fokban értelmi fogyatékos fiatalok nevelése-oktatása bemenet szabályozott, szegregált intézmény alap- és középfokú oktatás, képzés városi ill. megyei beiskolázással középfokú képzés: ABC eladó, sütőipari munkás, dísznövénytermelő szobafestő-mázoló szakmák (OKJ) gyermeklétszám összesen: 294 fő - ebből szakiskola: 181 fő hátrányos helyzetű tanulóink száma: 119 fő - halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma: 83 fő

Helyzetelemzés KSH által készített munkanélküliségi ráta: OrszágosBudapestSz-Sz-B. megye március 7,8% 3,1% 22% Hátrányos helyzetű csoportok között megjelennek: - fogyatékossággal élők EQUAL projekt célja: munkaerő-piac szempontjából hátrányos helyzetű enyhe fokban értelmi fogyatékos fiatalok nyílt munkaerő-piacra való belépésének segítése Partnerek: Tulipa Kft. Nyíregyházi Kenyérgyár Kft.

Hátráltató tényezők: Mi az oka annak, hogy a csoport tagjai sokkal kisebb eséllyel indulnak a nyílt munkaerő-piacon? alacsony iskolai végzettség nem piacképes szakmák munkaerő-piacon igényelt készségek, képességek hiánya (team-munka, kommunikációs készség, kapcsolatteremtő készség, terhelhetőség, rugalmasság, kreativitás, felelősségtudat, tanulási készség, megbízhatóság, pontosság, előnyös megjelenés, alkalmazkodó képesség…) előítéletesség (társas érintkezéssel, szakszerű munkavégzéssel, egészségügyi állapottal és biztonsággal kapcsolatos fenntartások) személyes, egyéni megsegítési formák hiánya

Következtetés: Szakképzés - igazodás a tanulók egyéni képességeihez, a munkaerő-piaci igényekhez - munkaerő-piaci elvárásokhoz igazodó képességek célirányos fejlesztése - tapasztalatszerzés valódi munkakörülmények között Csak a képzési lehetőségek és feltételek fejlesztésével nem orvosolhatók a problémák  A szolgáltatások körének fejlesztése elengedhetetlen: - rugalmas reagálás, alkalmazkodás a célcsoport szükségleteihez, aktuális munkaerő-piaci igényekhez - a szakképzés és a foglalkoztatás szorosabb összekapcsolása

Szolgáltatási elemek a speciális szakiskolában: Célcsoport komplex megsegítése: - mentori - munkaasszisztensi - pszichoszociális - szociálpedagógiai - pszichológiai - orvosi - információs tanácsadás - pályaválasztási tanácsadás - Információs és Rehabilitációs Klub } megsegítés

MENTOR MENTÁLHIGIÉNIKUS PSZICHOLÓGUS GYERMEK-IDEGGYÓGYÁSZ MUNKAASSZISZTENS SZOCIÁLPEDAGÓGUS A TEAM résztvevői:

Mentori feladatok: mentálhigiénés szakember: megfelelő önismeret, önbizalom, pozitív jövőkép kialakítása, egészséges életmódra és önálló életvitelre nevelés szociálpedagógus: lemorzsolódás megelőzése, család bevonása, szükség esetén komplex megsegítés más segítő szervezetekkel, intézményekkel munkaasszisztens : fogyatékkal élő fiatalok gyakorlati képzésének, nyílt munkaerő-piaci foglalkoztatásának segítése

Mentori megsegítés a szakiskola szakképző évfolyamain: kapcsolatfelvétel, folyamatos kapcsolattartás a mentoráltakkal egyéni képességek, szocializációs szint, lehetőségek felmérése egyéni stratégia, cselekvési terv kidolgozása motiválás, „képessé tevés” szakemberek bevonásával lemorzsolódás megelőzése személyes segítségnyújtás életvezetési és hivatalos ügyintézésekben, krízishelyzetekben álláskeresési technikák megismertetése munkahelyi gyakorlat lehetőségeinek bővítése

Mentori megsegítés végzős ill. végzett diákok esetében: elhelyezkedési lehetőségek feltárása kapcsolatfelvétel munkáltatókkal kapcsolati-, kommunikációs háló kialakítása (munkaadók, szakemberek) információs rendszer működtetése, információk nyújtása (mentoráltak) beilleszkedés segítése, közvetítés, kapcsolattartás, mediátori feladatok végzett diákok tanácsadó szintű támogatása (Álláskeresők Napja)

Eredmények: Végzett tanulók foglalkoztatási helyzete Nyílt munkaerő-piaci foglalkoztatás ÉvVégzett tanulók száma (fő) Pályázat keretében (fő) Pályázaton kívül (fő) Második szakképesítés (fő) Elhelyezkedettek aránya (%) % %

A mentorálás jövője a Göllesz Viktor Speciális Szakiskolában: fejlesztések beépítése az intézmény Pedagógiai Programjába szakképző intézmény „szociális szolgáltatásainak” bővítése humán erőforrás fejlesztése: mentorképzés – egyéni támogatási modell rendszer átalakítása szemléletváltás

Köszönöm a figyelmet!