Galovicz Mihály, IH vezető

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Embassy of Switzerland Swiss Contribution Office Hungary Svájci – Magyar Együttműködési Program Szabályok és eljárások Információs Napok, május Miskolc.
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
Várpalota elkerülő építése
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
műszaki osztályvezető
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
HELYI VIDÉKFEJLESZTÉSI STRATÉGIA FELÜLVIZSGÁLATA 2013.
A z LHH program aktuális kérdései Kullmann Ádám, LHH Fejlesztési Programiroda Szentendre, május 27.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Az Európai Uniós forrásból finanszírozott programok
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése június 6.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
PARTNERSÉGI MONITORING BIZOTTSÁG TÁJÉKOZTATÓ AZ EX-ANTE FELTÉTELEK TELJESÍTÉSÉRE VONATKOZÓ AKCIÓTERVEK VÉGREHAJTÁSÁRÓL JÚNIUS 10.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Előadás másolata:

Galovicz Mihály, IH vezető ÚMFT KÖZLEKEDÉSI OPERATÍV PROGRAMOK NFÜ Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatósága Galovicz Mihály, IH vezető

KÖZOP A közlekedési fejlesztések átfogó célja Specifikus cél Az elérhetőség javítása a versenyképesség növelése és a társadalmi- területi kohézió erősítése érdekében a környezetkímélő közlekedési módok fejlesztése a környezeti fenntarthatóság érdekében Átfogó stratégiai céljai elsősorban a versenyképesség támogatását és a környezeti fenntarthatóság javítását szolgálják Specifikus cél Az ország jobb bekapcsolása az európai gazdasági vérkeringésbe és a fejlődő piacok adta lehetőségek jobb kihasználása a közlekedési infrastruktúra fejlesztésével Régiók (belső és egymás közötti) elérhetőségének javítása a társadalmi és területi kohézió erősítése érdekében A közlekedés intermodalitásának fejlesztése a vállalkozások versenyképességének és a régiók alternatív megközelíthetőségének javítása céljából A közösségi közlekedés környezetbarát fejlesztése  

Mit várunk az OP megvalósulásától Versenyképesség növelése Társadalmi-területi kohézió erősítése A működő tőke vonzás, a vállalkozások telephelyválasztásának orientációja A munkaerő mobilitásának növekedése Többletjövedelmek realizálása a nemzetközi áruszállítás kiszolgálása révén A jó közlekedési infrastruktúra előmozdítja a vidéki, esetenként hátrányos helyzetű térségek felzárkózását, a gazdasági fejlettség térbeli kiegyenlítését Diszkrimináció mentesség javítása a közlekedésben

KÖZOP forrásai

KÖZOP forrásai EU keret

Akciótervek elfogadása 2007. augusztus 8. a Kormány elfogadta az Akcióterveket, 2007. ősz AT-k felülvizsgálata, 2007. december 22. módosított AT-k megküldésre kerültek az MB tagok számára (elsősorban a kiválasztási szempontrendszer véleményezése céljából), 2008. január 30. a Kormány elfogadta a felülvizsgált AT-ket.

Akciótervek főbb változásai Az AT-k felülvizsgálata során az alábbi főbb módosításokra került sor: jogszabályváltozásoknak megfelelő módosítás (pl. NIF Zrt. ÁFA levonási joga); új kerékpárút-fejlesztési konstrukció a 3. prioritáson belül; kiemelt projektlista aktualizálása a 2007 őszi, valamint 2008. januári projektcsatorna eljárás alapján: az alábbi projektek kerültek be: Budai fonódó villamosközlekedés megteremtése Havanna-Gloriett lakótelepek kötöttpályás közlekedésének kialakítása – 42-es villamos meghosszabbítása Záhony - előkészítés Budapest-Székesfehérvár vasútvonal átépítése Budapest-Esztergom vasútvonal rekonstrukciója indikátorok, értékelési szempontok felülvizsgálata; kötelezettségvállalási és kifizetési tervértékek felülvizsgálata.

Közlekedésfejlesztés Megvalósuló programok és projektek 2010-ig: - Közút:közel 300 km gyorsforgalmi fejlesztés és 1000 km főút rekonstrukciója - Vasút: - 400-500 km pályarekonstrukció, - ebből 250 km pálya 160 km/h sebességű - Közösségi közlekedés: - 4-es metró I. szakasz - Miskolc, Debrecen, Szeged villamosközlekedés - Bp. 1-es és 3-as villamos meghosszabbítása - Logisztika: 2-3 EU-szinten is jelentős logisztikai központ

A KÖZOP prioritásai 1. Az ország és a régiók nemzetközi közúti elérhetőségének javítása – forrás: KA 2. Az ország és a régiók nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása – forrás: KA 3. A térségi elérhetőség javítása – forrás: ERFA 4. Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése – forrás: ERFA 5. Városi és agglomerációs közösségi közlekedés fejlesztése – forrás: KA

KÖZOP forrásai prioritásonként

Pályázatok meghirdetése (1) Az OP és az AT-k alapján az alábbi pályázatok meghirdetésére került sor: 2007. december 21. 1. Az ország és régióközpontok nemzetközi közúti elérhetőségének javítása (kivitelezés) 2. Az ország és régióközpontok nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása – Vasúthálózat fejlesztése konstrukció (kivitelezés) 3. A térségi elérhetőség javítása (kivitelezés) 5. Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése – A budapesti 4-es metró fejlesztése konstrukció 5. Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése – A városi közösségi kötöttpályás közlekedés fejlesztése konstrukció

Pályázatok meghirdetése (2) Az OP és az AT-k alapján az alábbi pályázatok meghirdetésére került sor: 2008. február 13. 4. A záhonyi térség komplex logisztikai fejlesztése - Projekt előkészítés konstrukció 2008. február 29. 2. Az ország és régióközpontok nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása – Projekt előkészítés konstrukció 3. A térségi elérhetőség javítása – Projekt előkészítés konstrukció 5. Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése – Projekt előkészítés konstrukció 2008. április 15. 3. Térségi elérhetőség javítása – A kerékpárút-hálózat fejlesztése konstrukció

Projektek előrehaladása (1) 2008. február 14. AT-k kiemelt projektjeinek tervezett előrehaladásáról „Útvonalterv” készült. A KIKSZ minden hónap 1-jén és 15-én előrehaladási jelentést küld az IH részére az Útvonaltervben foglaltak megvalósulásáról. Az Útvonalterv az alábbi főbb pontokat tartalmazza: projekt címe, várható támogatási igénye, részletes projektjavaslat benyújtása, projektjavaslat befogadásának időpontja, Bíráló Bizottsági ülés ideje, Támogatási Szerződés megkötése, nagyprojekt esetén: Kormány jóváhagyás dátuma, támogatási kérelem kiküldése az EB-nak, EB jóváhagyás dátuma, tervezés, engedélyezés, közbeszerzés előrehaladása, kivitelezés kezdete, vége, kockázatok.

Projektek előrehaladása (2) 2008. június 05-ig az Útvonaltervnek megfelelően az összes kiemelt projektből 40 db projektjavaslatot nyújtottak be a kedvezményezettek a KIKSZ részére (a jelenleg AT-kben szereplőek közül), az alábbi bontásban: 1. Az ország és régióközpontok nemzetközi közúti elérhetőségének javítása 3/3 db 2. Az ország és régióközpontok nemzetközi vasúti és vízi úti elérhetőségének javítása 6/3 db 3. A térségi elérhetőség javítása 56/28 db 4. Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése 2/2 db 5. Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése 8/4 db

Projektek előrehaladása (3) Bíráló Bizottsági ülések első Bíráló Bizottsági ülések: 2008. április 29-30-án zajlottak le: 11 db projekt második Bíráló Bizottsági ülések: 2008. június 04-05-én zajlottak le: 7 db projekt Nagyprojektek esetében kormány elé benyújtás Kormány döntések tervezet: tervezett időpontjai: 2008. június: 6 db 2008. június: 1 db július: 1 db július: 6 db augusztus: 1 db szeptember: 3 db szeptember: 2 db október: 2 db október: 2 darab 2009. január: 1 db 2009. február: 1 db március: 1 db március: 1 db

A KözOP végrehajtásával kapcsolatos kockázatok Megfelelő „fund” management (kötelezettségvállalás 7 éves ütemezésének megfelelő forráslekötés) N+3 (n+2) szabály be nem tartása – következménye automatikus kötelezettségvállalás törlés A nem megfelelően előkészített projektek költségtúllépése a hazai költségvetést terhelheti

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közlekedési Operatív Programok Irányító Hatósága 06-1-474-9580 www.nfu.hu