Kutatók (fejlesztők) éjszakája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Vonóhorgos, 4 kerékpáros szállító
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Séta Budapest utcáin.
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Kutatók (fejlesztők) éjszakája -2011
PTE IGYK Felvételi 2012 PTE IGYK AZ ELÉRHETŐ TOVÁBBTANULÁS ELSŐ HELYEN IGYK!
1 Kerék-Pár a várospolitikában Kerékpárosbarát úthálózat tervezési eszköztára kis- és nagyvárosok számára Dalos Péter november 18.
Mechanika I. (statika) Példatár és módszertani útmutató
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Ázsiai Egyetemek Környezettervezés Vinkó Anna és Donka Sándor gyűjtése.
Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Körkép a Pécsi Tudományegyetem pécsi kollégiumairól
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
PTE Természettudományi Kar
Képzések a pécsi bölcsészkaron
2. AZ ENERGETIKA ALAPJAI.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Európai Autómentes Nap és Mobilitási Hét Tatabányán Oláh András
szakmérnök hallgatók számára
Bringa - tekerj, hogy haladj
Bringa - tekerj, hogy haladj 3. Bringaformák
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj Motiváció Máshol hogy csinálják? szeptember dr. Német Béla, tudományos munkatárs.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
Kerékpártároló átadás
2006. június 13.Környezetvédelmi Világnap - aktuális kutatási kérdések a környezetvédelemben 1 Zajtérképezés Magyarországon A stratégiai zajtérkép mint.
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Poszt-szocialista országok eredményei PISA 2003 Cs L M Szl x olvasás matematika.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
9/21/2008 Hop Ferenc, Hungary. Károlyi Palota 1 Hop Ferenc Keletázsiai Művészeti Múzeum és a Károlyi Palota, Budapest A „Magyar Kulturális Örökség Napjai”
Kirándulás, Apáthy-szikla – Árpád kilátó - Hüvösvölgy
Óberling József r. ezredes
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Készítette: Zombory Andrea Kommunikáció az egyetemen
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Pécs  2000 éves mediterrán város a Mecsek hegység lábánál  Baranya megye székhelye  Lakosainak száma: több mint 160 ezer  Nevezetességei: ókeresztény.
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
A kerékpáros nemzet: jó példák Hollandiából Virág Álmos tudományos munkatárs.
Kerékpártúrák. Kerékpározás előnyei Olcsó, használatát nem korlátozza a benzin árának az emelkedése. Gyors. A kerékpár csak látszólag lassú közlekedési.
Fenntarthatóság, környezettudatosság
Kerékpártároló átadások
Intelligens elektromos kerékpárkölcsönző rendszerek telepítése és üzemeltetése
Óbudai Egyetem FENNTARTÓ Rektor Kancellár Szenátus
A KERÉKPÁR TÖRTÉNETE KÉPEKBEN
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
Sportágak a XIX-XX. századfordulón
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Előadás másolata:

Kutatók (fejlesztők) éjszakája - 2011 Bringa - tekerj, hogy haladj 1. A bringa alapkutatást, alkalmazott kutatást serkentő szerepe, felhasználási területei Kutatók (fejlesztők) éjszakája - 2011 2011. szeptember 23. dr. Német Béla, tudományos munkatárs Pécsi Tudományegyetem, Fizikai Intézet bnemet@fizika.ttk.pte.hu http://www.physics.ttk.pte.hu/munkatarsak/nemet-bela Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Bringa, bicaj szavak „jelentése” (kerékpár, bicikli, bicycle) A TESz (történeti-etimológiai szótár) szerint a bringa szó először 1924-ben bukkant fel 'kerékpár' jelentésben. „Bizonytalan eredetű. Talán a bicikli alacsony nyelvi szintű bicaj elcsavarásából keletkezett, ÉN, most a következőt értem a szó alatt: Saját erőmmel meghajtott jármű Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Kezdjük a kollégistákkal: Problémafelvetés: Kerékpáros közlekedés a kollégiumok és az oktatási intézmények között (kerékpárutak, tárolók) 1. Boszorkány kollégium (800 fő, vegyes PMMK) 2. Jakabhegyi kollégium (450 fő, BTK, TTK? ÁOK,) 3. Laterum kollégium (300 fő, ETK) 4. Szántó kollégium (600 fő vegyes) 5. Szalay László kollégium (550 fő, Universitas u. 2.) 6. Damjanich utcai kollégium (150 fő, művész, BTK) 7. ÁOK Balassa Kollégium (480 fő, ÁOK, BTK, TTK) Kezdjük a kollégistákkal: Érjük el, hogy 1200-1500 közülük naponta bringázzon. Mi kell ehhez? Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Problémafelvetés: Kerékpáros közlekedés a kollégiumok és az oktatási intézmények között (kerékpárutak, tárolók) Oktatási épületek Rektori épület - Vasvári Pál u. 4. Állam- és Jogtudományi Kar - 48-as tér 1. Közgazdaságtudományi Kar - Rákóczi út 80. Egészségtudományi Kar - Vörösmarty M. u. 4. Általános Orvostudományi Kar - Szigeti út 12. Bölcsészettudományi Kar - Ifjúság út 6 Természettudományi Kar - Ifjúság út 6 Művészeti Kar - Damjanich u. 30. Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar - Boszorkány út 2. Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar - Szántó K J. u. 1/b Tudásközpont (30Y) Kodály Központ – Zsolnay Kulturális Negyed - Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

A feladat szélesebb körű átgondolására vállalkoztam Tartalomjegyzék Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

1. A bringa alapkutatást, alkalmazott kutatást serkentő szerepe, felhasználási területei 1. Kutatási területek a „bringa” terén (anyag, közlekedés, szociológia, gazdaság) 2. Bringa és az anyagtudomány (acélötvözetek, alu-ötvözetek, kevlár,..Kerékpár részei, felszerelések, Kerékpár története) 3. A saját erőmmel meghajtott jármű felhasználási területei (közlekedés, szállítás, egészségmegőrzés, sport, ) http://www.erg.bme.hu/emania/2001/siklossykiss/index.html Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

2. A bringázás infrastrukturális és egyéni feltételei 4. Bringa (kerékpár) utak (a bringázás összehangolása más közúti közlekedési formával) 5. Bringa (kerékpár) tárolása (utcai, intézményi, településközi, otthoni,..) 6. Bringázás (kerékpározás) kötelező és erősen ajánlott szerelvényei, ruházat 7. Kerékpározás kiegészítői (egyre több) 8. Bringa (kerékpár) szállítása (vonat, autóbusz, személygépkocsi) Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

3. Bringaformák 9. Csináld magad, tervezd meg (én és a kerékpárom) 10. Tandemek, láncos chopperek (eltérés a „hagyományostól”) 11. Kerékpár + utánfutó (2+2 kerék, szállító eszközök, gyerekek szállítás) 12. Emberi erővel hajtott háromkerekű, négykerekű „bringák” (kényelmesebb utazás, közösségi rendezvények) Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 13. Kerékpáros (bringás) túrák, kerékpárversenyek, kerékpársport 14. Kerékpáros egyesületek (városi, országos, nemzetközi,..) 15. Össztársadalmi előnyös hatásai (jármű üzemanyag megtakarítás, egészség fenntartás, foglalkoztatás bővítés, környezetterhelés csökkentés,..) Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

5. A bringázás kisteljesítményű rásegítői 16. Elektromos rásegítéses kerékpárok 17. Motoros (metanol, etanol) rásegítéses kerékpárok (bringák) Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

A bringa (kerékpár) története 1817 - 2017 1817 - „vesszőparipa” - Karl von Drais, 1839 - taposópedál - Kirkpatrick Macmillan, 1861 - velocipéd - Pierre Michaux, 1885 - biztonsági kerékpár, lánchajtással - John Kemp Starley, 1888 - pneumatikus gumiabroncs - John Boyd Dunlop, 1970-es évek - mountain bike 1990-es évek - rekumbensek, „fotelbringák” 2000-es évek – BRINGA - nagyon széleskörű közlekedési, szállítási, sport, eszköz – környezetterhelést csökkentő, egészség megörző Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Az előadás tématerületei: Részletesen Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

1. Kutatási területek „bringa” terén „Bringázás”: mint KOMPLEX rendszer (eszköz, úthálózat, tárolás, ember, egészség, ..) Anyagtudomány (acél-, aluminium ötvözetek, kevlár, technológiafejlesztés) Ember napi tevékenységeihez csatlakozás (közlekedés, szállítás, sport,.) Kihatás a település szerkezetre (kerékpár utak, lezárt utcák csak kerékpáros közlekedésre) Kerékpártárolók, tárolóterek, (intézményi, utcai, otthoni) Óriási mértékű energia megtakarítás megállapítása a nem kerékpáros közlekedéshez képest (10:1) Kreativitásfejlesztés az egyén esetében (egyéni tervezés, összeszerelés) Kerekek számának növelése, gördülés három keréken, négy keréken Elektromos, motoros (metanol, etanol meghajtás) rásegítés A járművek között a legkisebb költsége miatt legszélesebb körben elérhető Új elv: Stringbike (magyar) Extra, kerekes, emberhajtású járművek Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Kényelmes kerékpár (Giant – revive) Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

A fekvő kerékpár felé - M5-CMPCT Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Kényelmes, gyors; fekvőbicikli, Rekumbens Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Tandem – rekumbens (Hase-Pino) Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Duo – trike (három kerekű tandem) Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Trike-Sincler (angol-elektromos) Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

2. Kerékpár és az anyagtudomány (Kerékpár (bringa) részei, felszerelések) Anyagtudományi fejlesztések közlekedési, szállítási és sport célokra, Szerelhetőség Váz (acél, alumínium, kevlár, rugóstag beépítve) Ülések (versenyző, túrázó) Meghajtás (Hajtómű, lánc, fogaskoszorú, középcsapágy, pedál) Sebességváltó rendszer (első váltó, hátsó váltó, váltókarok, bowdenek, agyváltó) Fékrendszer (tárcsafék, V-fék, országúti fék, fékkar, fékbetét, bowdenek) Kerekek (felnik, külsők, belsők, defektvédelem, agyak, hajtómű, küllők, gyorsszárak) Kokpit („pilótafülke”) (kormány, kormánycsapágy, kormányszár, markolat, nyergek, nyeregcsövek, nyeregbilincs) Villa-rugóstag (teleszkópos, merev, rugóstag) Áramforrások (elemek, tápok, akkumulátor, dinamó, agydinamó) Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Kerékpár részei, felszerelések Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

3. A saját erőmmel meghajtott jármű felhasználási területei 3.1. Kerékpár: a települési közlekedésre, szállításra 3.2. Kerékpár: a települések közötti, sík és dombos területen történő közlekedésre, szállításra 3.3. Kerékpár hosszabb távú túrák, versenyek megtételére 3.4. Kerékpár extra sportokra Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Településen: Cross Bike, Camping Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Település között: Mountain B – országúti Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Teljes „menetfelszerelés” Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Tour de France Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.

Következik a második rész 2. A bringázás infrastrukturális és egyéni feltételei 4. Bringa (kerékpár) utak (a bringázás összehangolása más közúti közlekedési formával) 5. Bringa (kerékpár) tárolása (utcai, intézményi, településközi, otthoni,..) 6. Bringázás (kerékpározás) kötelező és erősen ajánlott szerelvényei, ruházat 7. Kerékpározás kiegészítői (egyre több) 8. Bringa (kerékpár) szállítása (vonat, autóbusz, személygépkocsi) Bringa - tekerj, hogy haladj 2011. 09. 23.