A vezetők fejlesztése. Coaching.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos tippek pályamódosításhoz
Advertisements

Coach az egészségügyben
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
MOTIVÁCIÓ.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Fogd A Kezem Alapítvány
A szolgáltatások humán tényezői
Tanuló szervezet.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
Motiváció.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Let’s coach it!
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Az üzletek operatív működtetése
A szolgáltatások humán tényezői
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

A vezetők fejlesztése. Coaching.

A vezetőfejlesztés szükségessége Az igényes vezető tudja, hogy folyamatos fejlődésre van szüksége Alapja az objektív visszajelzés! (pl.: 360°-os ellenőrzőpont) magas színvonalú, a minőségért elkötelezett vezetés csakis megfelelő elismerés mellett lehetséges A vezetőknek emellett szükségük van információkra, tájékoztatásra, szakmai és lélektani támogatásra is egyaránt

„Mindenki coach életének valamilyen aspektusából „Mindenki coach életének valamilyen aspektusából. Függetlenül rangunktól, beosztásunktól mindig vannak körülöttünk emberek, akik tőlünk várják a segítséget.”

Mi a coaching? Zeus és Skiffington (2000) három részre bontva ad világos meghatározást. Először is, a coaching eredmény-orientált kontextusban zajló dialógus. Másodszor a coaching tanulás, bár soha ne feledjük, hogy egyrészt a coach nem tanár, másrészt nem feltétlenül kell jobban tudnia bizonyos dolgokat ügyfelénél. Azáltal, hogy alaposan megfigyeli a különböző sémákat, a régi beidegződéseket, új tettekre, eddig ki nem próbált magatartásformákra sarkallhatja őt. Végül a coaching sokkal inkább arról szól, hogy tegyük fel a megfelelő kérdéseket, mintsem tálcán kínáljuk a válaszokat. Elbert és Farkas (2000) teljesítményt növelő tréningként definiálja a coachingot, ami nem más, mint egy „kommunikációs folyamat, amely biztosítja a beosztottak fejlődését és az elvárt teljesítmény megvalósulását.” Szerintük a hatékony coaching őszinte és természetes, ösztönző és megerősítő, valamint megértő. Nem csupán olyan folyamat, ahol a munkatársakat arra ösztönzik, hogy növeljék teljesítményüket, hanem ahhoz is kapnak útmutatást és segítséget, hogy miként pótolják a magasabb teljesítmény eléréshez szükséges hiányosságaikat. „Olyan vezetői magatartás, amely összehozza a különböző háttérrel, tehetséggel, tapasztalatokkal rendelkező embereket, és arra ösztönzi őket, hogy felvállalják a felelősséget, valamint folyamatosan eredményeket érjenek el. A kapcsolat alapja, hogy egymást egyenrangú félként kezelik.” (Austin, Peters 1986). Landsberg (1996) szerint a coaching célja, hogy fokozza mások teljesítményét, és hangsúlyozza tanulási képességeit. Része a visszacsatoláson kívül a motiváció, a hatékony kérdésfeltevés, illetve a coach tudatos stílusváltása attól függően, hogy ügyfele mennyire áll készen az adott feladat elvégzésére. Semmiképpen nem olyan egyirányú kommunikáció, amelynek során a coach megmondja, hogy mit kell tenni, és instrukciókat ad arra, hogy hogyan.

Vagyis… Egymás segítése cél- és eredményorientált személyes fejlesztés, amelyben a Coach egy elfogulatlan, hozzáértő, külső szakértő támogatás a Coacholtnak, hogy minél jobban felismerje és kiaknázza meglévő belső erőforrásait, és bővítse külső lehetőségeit, hogy ezáltal növekedjék saját eredményessége csakúgy, mint a szervezet teljesítménye támogató vezetői stílus és szemléletmód A coaching nem karitatív munka, nem önzetlen tevékenység, hiszen minden erre fordított idő: befektetés, amely többszörösen megtérül!

Mit tesznek a coach-ok? Beszélgetnek Meghallgatják a másikat A coach önmagában semmi különöset nem mond Általában 10-15 alkalom Ritka, ha a folyamat fél évnél tovább tart, de azért előfordul egyéves, vagy annál hosszabb coaching folyamatok is.

Mire jó? motiváló szervezeti légkört biztosít; erősíti a kapcsolatokat és a bizalmat; növeli az elkötelezettséget és az elégedettséget; pozitívan hat a munkahelyi morálra; növeli a szervezet teljesítőképességét; költséghatékony.

A coaching története Pszichológia, sportpszihológia, oktatás Az elnevezés is a sport világából származik: a coaching edzést jelent, a coach edzőt. Tim Gallway (1975) volt az első, aki a coaching lényegéről írt a tenisz-, azután a golfoktatás területén. konstruktivista tanuláselmélet a tanuló mindig aktív szervezet a tudás belül jön létre a motiváció belülről fakad

A coaching fő területei vezetői coaching az üzleti coaching (a menedzser a napi feladatokon túl lássa a „nagy képet”, …) életvezetési coaching (célja, , hogy az adott személy kielégítő, sikeres és teljes életet éljen)

A vezetői coaching eredete az 1980-as évek vezetőfejlesztő programjaihoz nyúlik vissza a vállalati vezető munkahelyi életére fókuszál célja, hogy fenntartható viselkedésbeli változásokat idézzen elő középpontban gyakran az interperszonális fejlődés, a személyes változás és átalakulás áll az egyéni vezetői coaching területei: vezetőfejlesztés, interperszonális és kommunikációs készségek, karrierfejlesztés, stratégiai tervezés, problémamegoldás.

jellemzően nem tisztán egy irányzat eszköztárát alkalmazzák Módszerek Magyarországon szinte valamennyi pszichoterápiás irányzat alapján folytatnak coachingot jellemzően nem tisztán egy irányzat eszköztárát alkalmazzák a coachok egyéb elemeket is vegyítenek munkájukba coaching módszerek, folyamatok rendkívül széles palettája van jelen

„Ahogy én coacholok, nem coachol úgy senki.” pszichodráma módszer (akció-módszertan vagy akciótanulás): az ülések során azt teszik át cselekvésbe, amit az ügyfél a valós életben meg akar valósítani konkrét esetekből, aktuális problémákból indulnak ki, és azokat dolgozzák fel szupervíziós eszközökkel (tapasztalati tanulásnak) Gestalt alapok Pszichológusok gyakran az analitikus szemléletet követik

A coaching (el)ismertsége Sokak szerint a coaching elterjedését a szó idegen hangzása lassítja a személyes vezetésfejlesztés, fejlesztő tanácsadó mit ért rajta? aki „majd jön és megmondja, hogy mit tegyek azért, hogy jövőre előléptessenek”, pszichológus „szalonképes” változata

Köszönöm a figyelmet! 