DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, június 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LEVEGŐ.
Advertisements

Milyen anyagok kerülnek a levegőbe?
DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, június 5.
DIÁKKONFERENCIA 10.D Miskolc, 2014.május 4.
Folyadékok és gázok mechanikája
E85 Szűcs Dániel 11.A.
DIÁKKONFERENCIA 10.D Miskolc, 2014.május 4.
A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
A légkör összetétele és szerkezete
OXIDOK TESZT.
Légi fuvarozáshoz kapcsolódó okmányok
Készítette: Birghoffer Péter
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
DIÁKKONFERENCIA 10.D Miskolc, 2014.május 4.
© Gács Iván (BME) 1/26 Energia és környezet NO x keletkezés és kibocsátás.
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
Solar rendszerek környezeti hatásai Ifj. Filó György.
Négyütemű szikragyújtásos motor Štvordobý zážihový motor
Földgáz Mint energiahordozó.
Hazai biogáz termelés Biometán hajtású járművek. Közép-Kelet Európa első és egyetlen biogáz termelő létesítménye.
Üzemanyagcellák Bondor Márk.
Korszerű dízel motorok
Készítette: Kökény Dániel Fizika előadás.
Készítette: Gáti-Kiss Dániel Témakör: Energiagazdálkodás
Otto motor.
Belsőégésű motorok Agócs Roland F7D
SZÉN-MONOXID.
A KÉMIAI REAKCIÓ.
Erőgépek és gépcsoportok jelleggörbéi
Készítette: Pordán Ivett és Raffai Renáta
6.ÓRA A LEVEGŐ SZENNYEZÉSE ÉS VÉDELME
KÉSZÍTETTE: SZELI MÁRK
Levegőtisztaság- védelem 9.
Világunk egyik globális környezeti problémája a levegőszennyezésből adódó üvegházhatás és felmelegedés. A személygépkocsikból áradó gázok is felelősek.
Eördögh Balázs Pozsonyi Miklós.
Az atomerőművek.
DIÁKKONFERENCIA 10.D Miskolc, 2014.június 4.
DIÁKKONFERENCIA 10.D Miskolc, 2014.május 4.
Kína és a környezetszennyezés
Kémia 9. évfolyam Mgr. Gyurász Szilvia Balassi Bálint MTNYAI Ipolynyék
Fékberendezések II Tárcsafékek
Az égés.
A nitrogén és oxidjai 8. osztály.
Készítette: Szabó László
EGYEBEK : Hibridhajtás : Erőforrás: kombinált Általában belsőégésű motor+elektromos hajtás.
Erőgépek és gépcsoportok jelleggörbéi
Erőgépek és gépcsoportok jelleggörbéi
Alkohollal a csúcsra Kaszab István Szuro-Trade cégcsoport Környezettudatos közlekedés roadshow 2012.
Szaktanári fórum Budapest, május 23. Az autótechnika fejlődési irányai Előadó: Előadó: Szalai László Szalai László.
A belsőégésű motor részei és működési elve
TECHNIKA ÉS TECHNOLÓGIA
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Egészítse ki a megfelelő szóval a mondatokat:
Készítette: Somogyi Gábor
A LEVEGŐ FELHASZNÁLÁSA,SZENNYEZÉSE
Levegő védelem Készítette: Kánya Gergő.
A belsőégésű motor A gőzgép hátrányai: Nagy méret Külső kazán
Levegőszennyeződés.  A levegőben természetes állapotban is sokféle gáz található:  négyötödnyi nitrogén  egyötödnyi oxigén.
4. Energiaátalakitó folyamatok és gépek
Technikai Találmányok BEMUTATÓ ALCÍMEBEMUTATÓ ALCÍME.
Online kopásmérés belső égésű motor vezérműláncán
A nitrogén és vegyületei
„Vegyünk egy nagy levegőt”
8. AGY „Digitális technikák fejlődése az anyagvizsgálatban”
energia a víz elemeiből
3. óra Belépés a részecskék birodalmába
Belépés a részecskék birodalmába
Négyütemű belsőégésű motor működése
MŰSZAKI ALAPISMERETEK MŰSZAKI ISMERETEK MŰSZAKI-BERUHÁZÁSI ISMERETEK
Előadás másolata:

DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, 2014. június 5. „ISMERETET – BÖLCSESSÉGGÉ” „KÉPESSÉGET – JÁRTASSÁGGÁ” „…hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek…” (Mt 14:15)

DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, 2014. június 5. „ISMERETET – BÖLCSESSÉGGÉ” „KÉPESSÉGET – JÁRTASSÁGGÁ” „…hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek…” (Mt 14:15)

DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, 2014. június 5. „ISMERETET – BÖLCSESSÉGGÉ” „KÉPESSÉGET – JÁRTASSÁGGÁ” „…hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek…” (Mt 14:15)

A Diesel-motor működése

Bevezetés A dízelmotor belső égésű motor, amelynek működési elvét a német Rudolf Diesel szabadalmaztatta 1893. február 23-án.

Működési elve Szívás – tiszta levegő beszívása Sűrítés – levegő sűrítése, amitől az felhevül Robbanás – a sűrített, felhevült levegő a befecskendezett üzemanyagot berobbantja Kipufogás – az égéstermék távozása

Fejlődése Az első kísérleti motorok növényi olajjal üzemeltek; később vetődött fel a petróleum és foltbenzin gyártás hulladékaként keletkező „dízelolaj” használatának lehetősége. A második világháborúban a T–34 harckocsik dízelmotorja jelentősen nagyobb hatótávolságot tett lehetővé, mint a vetélytársak benzinmotorja, jelentősen kisebb tűzveszély mellett. A dízelmotorok azért tudtak főképp a teherszállításban előretörni, mert a benzinmotorokhoz képest alacsonyabb fajlagos fogyasztásuk.

Előnyei és hátrányai Előny: Mivel nincs folytószelep, ezért kicsi a fogyasztása Kis fordulatszámon is nagy a nyomatéka Hátrány: Nehézkes a téli hidegindítás Zajos Kicsi a fordulatszám tartománya Hajlamos a füstölésre A kipufogógáz büdösebb Nagyobb tömegű a motor

Működési sajátosságai A dízelmotor a benzinessel ellentétben jelentős mennyiségű kormot és nitrogén-oxidot bocsát ki. A dízelmotornál a befecskendezés röviddel a FHP (felső holtpont) előtt történik és a magas hőmérséklet hatására a befecskendezett üzemanyagsugár külső felülete szinte azonnal égni kezd. A magas nitrogén-oxid kibocsátást főleg a lokálisan magas hőmérséklet okozza, amelynek hatására a levegőben található nitrogén és oxigén egymással reagálva nitrogén-monoxidot (NO) hoz létre amely később részben nitrogén-dioxiddá (NO2) oxidálódik.

Dízelmotorok az autósportban A dízelmotoroknak sokáig csak a teherautókban, autóbuszokban és taxikban volt létjogosultsága, azonban a common-rail technológia, a változtatható geometriájú turbófeltöltő és a piezotűs adagoló lehetővé tették, hogy viszonylag nagy fordulatszámra képes, tömegükhöz képest magas teljesítményű dízelmotorok épülhessenek. Ezek azonban pörgősségben még mindig nem veszik fel a versenyt az Otto-motorokkal, így rövidtávú versenyeken egyelőre nem szerepelnek. Hosszútávú futamokon azonban, ahol az üzemanyag-fogyasztás döntő fontosságú, már van esélyük.

Köszönöm a Figyelmet! Áldás Békesség! Készítette: Lakó Szilveszter

DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, 2014. június 5. „ISMERETET – BÖLCSESSÉGGÉ” „KÉPESSÉGET – JÁRTASSÁGGÁ” „…hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek…” (Mt 14:15)