Tudományos Diákkör TEHETSÉGGONDOZÁSI FORMA: -sokféle képességterületet átfogó: -intellektuális, tudományos, kreatív, zenei, előadói stb. tehetségfejlesztés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Avagy egy hét másképpen 2011/2012. tanév 5. évfolyam SZÜLŐFÖLDÜNK PROJEKT.
Advertisements

Géza-nap témahét Bátaszéken a II. Géza Gimnáziumban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
A Garay János Gimnáziumban
Tehetségazonosítás gyakorlata
Palantír Film Vizuális Antropológiai Alapítvány Idegenek a kertemben – filmgyűjtemény fejlesztése Előadó: Füredi Zoltán AZ EURÓPAI INTEGRÁCIÓS ALAP KEDVEZMÉNYEZETTJEINEK.
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Június.
Napsugár Óvoda – Emeleti mosdó felújítása2010dec-2011jan Rövid áttekintés: A Napsugár óvoda vizesblokkjai évtizedek óta változatlan formában üzemelnek.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel
Természettudományi témahét
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
December.
A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar F ő iskola Hallgatói Önkormányzatának bemutatása Beregszász 2012 Készítette: Nagy Tibor.
Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Számítógépes képelemzés 2007/08 I. félév Előadó:Dr. Gácsi Zoltán Gyakorlatvezető:Póliska Csaba Koncz-Horváth Dániel.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Értéktár Bizottság munkája, tapasztalatai Budapest, május 21.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Társadalomtudományi munkaközösség. Feladataink A társadalomtudományokhoz és a művészetekhez kapcsolódó tantárgyak oktatása. Változatos tanórán kívüli.
MLSZ Marketing és Média Bizottságának munkája
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Okos Jövő Fórum 2014 Smart Future Forum Okos Jövő Fórum 2014 A rendezvény koncepciója 2 2 Hagyományteremtő céllal megrendezett szakmai fórum az.
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
Bolyai-hét Iskolánkban idén is megrendezzük a nagy hagyománnyal rendelkező Bolyai-hetet. Az idei rendezvénysorozat időpontja: december 12–16.
Kompetensek lettünk? június 27..
„Vásárhelyi Tehetségpont”
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
A következőkben néhány képet láthatnak, amelyek bepillantást engednek a záró találkozó egyes eseményeibe, hangulatába, melyen 9 országból vettek részt.
TELEGDI KATA IRODALMI ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI ELŐADÁSSOROZAT projekt értékelés „Kisvárda funkcióbővítő integrált település fejlesztése” című, ÉAOP /D-09-
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Emlékeink a jövő záloga TÁMOP/HDKE Közgáz. Előzmény: Tóth Géza, volt igazgatónk, megpályázta ezt az újabb TÁMOPOT 2010 őszén. Nyert nyarától novemberig.
2005 a fizika éve 2004 december-2006 február Jelentés az ELFT elnöksége számára.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Környezeti nevelés uniós forrásokból
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
2008 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
Projekt hét a Békésyben decemberében „A globalizáció veszélyei, környezettudatos élet”
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
Játék, szórakozás, egészség
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Hallássérültek a könyvtárban
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform Záróülés
Programjaink fizikából a es tanévben
Mobilsuli program a Mobkom X Egyesülettel
Előadás másolata:

Tudományos Diákkör

TEHETSÉGGONDOZÁSI FORMA: -sokféle képességterületet átfogó: -intellektuális, tudományos, kreatív, zenei, előadói stb. tehetségfejlesztés - rugalmas délutáni keretek között - mottónk: MINDENKINEK VANNAK TÁLENTUMJAI CÉLCSOPORT: - önképzőkör jellegű: diák elnök és két alelnök vezetésével -diákok egyéni ötleteinek összehangolása, - önálló munkájuk során lehetőleg mentor (tanár, szülő, más intézmény diákja) bevonásával BEVÁLOGATÁS: - önkéntes alapon, bárki bármikor bekapcsolódhat - fontos az "hogy legyen ÖTLETE" TEVÉKENYSÉGEK: - állandó jellegű kapcsolattartás - cél: a résztvevők bővítése - szabad, egyéniségtől függő önálló kutatómunka - kéthetente 1-2 órás "ülés" - egyéni munkák ismertetése a közösséggel - tudományos délutánok programjainak összeállítása, gyakorlása, bemutatása

Intézményünkben, nagy hagyományokkal rendelkező tehetséggondozást szerettük volna színesíteni egy diákkör tevékenységével Segíteni azt, hogy minden érdeklődő diákunk megtalálja helyét egy kutató csapatban, ahol lehetőséget biztosítunk a kreatív tanulóknak, hogy saját tapasztalataikat, saját kutató munkájukat, annak menetét, eredményeit megismertethessék és bemutathassák másoknak. Minnél nagyobb teret adni, hogy ezek a diákjaink igényessége, önállósága, ötletessége és kreativitása a kutató munka során, illetve produktumok készítése során tovább fejlődjön. Célok 1.

Fontos volt hogy a kutatási lehetőségek mellett a csoportkohézió is megerősödjön, és fokozatosan kialakuljon egy mindenki számára nyitott diákkör. Fontos számunkra a kommunikáció és kapcsolatteremtés: kezdetben a diákok saját iskolájuk falain belül, később továbblépve szülők, mentorok, intézmények és szervezetek, illetve a Kutató Diákok Mozgalma felé. Célok 2.

Munkánk során hangsúlyos a diákok önálló kutatómunkája, amely során lehetősége van külső személyek mentorkénti bevonására. Amennyiben lehetőségünk van rá, akkor a programjainkba szeretnénk szülőket is bevonni. A működésünk során biztosítanánk - egy-két meghívott vendég felkérésével - előadást a diákok számára. Fontos, hogy diákjaink felismerjék “a téma a lábunk előtt hever” szituációt. A kollégák segítő tevékenysége kiemelkedő a folyamatban. Célok 3.

Igaz, hogy ma még nem tanultam, de azt tudom, hogy ők is rossz tanulók voltak. Célok 4.

Nézzétek a szerencsétlent, könyv van a kezében! Célok 5.

Működésünk önkéntes + bármikor csatlakozhat mentoros diákjaink automatikusan (de nem kötelező) Hetente 1X találkozás együttműködés külsősök bevonásával folyamatosan tanácsadás tudományos délután vagy nap diákköri társak koordinálása elnökség jelképes tagdíj (csak tervezet)

Témák magyar irodalom és nyelvészet, helytörténet és néprajz, technikatörténet, technológia, kémia, fizika, matematika, környezetvédelem, földrajz, humánbiológia és egészségvédelem, zoológia, botanika

2011-es rendezvényeink - a Természettudományos Napokhoz kapcsolódóan 800 éves Miskolc régi képeslapokon című kiállítás - Irodalomest: ( ) 11 diákunk adta elő saját versét vagy prózáját, a felolvasást mozgásművészeti illetve három zenei betét színesítette. Összesen 21 diákunk szerepelt a műsorban. - Töri-koktél ( ) 6 diákunk különböző történelmi érdekességeket dolgozott fel. A műsort színesítette külsős segítő lovagi bemutatója, néptánc bemutató, ének, vers és zenei bemutató. Ezen a rendezvényen debütált a fúvós kvintet. Összesen 23 diákunk szerepelt a műsorban. - Tudományos nap ( ) 19 diákunk 5 helyszínen forgószínpadszerűen mutatták be ppt-és beszámolóikat, ehhez kapcsolódóan 10/d-s tanulók fizikai kísérleteket mutattak be

Plakátok

Meghívók

Műsorrend

TORNATEREM: Lantos Nóra: Lévay József Victor Sára: Bató Eszter Bereznay András: Erkel Ferenc Tóth-Szabó Csenge: Latabárok FIZIKAI ELŐADÓ: Miklós Zoltán: Árpádkori temetők Pecze Gábor: Johanniták Tóth Tamás: Egy kitalált középkori bankárkodás Aranyosi Márk: II. Rákóczi Ferenc KOLLÉGIUM GYÜLEKEZETI TEREM: Bottka Gábor: Ember mechanikája Bordás Gabriella: Szelektív hulladékgyűjtés Molnár Zsombor: Talaj élővilága Grebely Csaba: „Különleges bicikli” M5 Mongyik Dalma: Miskolc parkosítása Bordás Zoltán: Görögök és zsidók Miskolc történetében Sípos Péter: es események és a Lévay Kapcsolata Kozák Ádám: A Rákóczi-szabadságharc miskolci kapcsolatai II. EMELETI DÍSZTEREM: Lénárt Zoltán: Híres történelmi lovak Majoros Ádám: Tömegpusztító fegyverek Kacsó Dalma: Retródivat TUDOMÁNYOS NAP tornateremgyülekezetidíszteremfizikaiM5 Haladás: Az M5-ös teremből az előadók a TORNATEREM-be mennek Előadások : max percesek

Köszönöm a figyelmet