Greenwashing. Felelős Marketing CSR Kapcsolati marketing Közösség Integrált marketing TörvényMarketing Környezet Social Branding Internal marketing.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
A direkt marketing fogalma
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Pénzintézetek társadalmi felelősségvállalása és a Green Banking koncepció KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs.
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Közműüzemeltető feladatai Önköltség csökkentése Bevételek biztosítása Jó benyomás (image) Megfelelő díj Műszaki feladatok Minőségpolitika PR.
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Környezettudatos vállalati termékpolitika
Lepenye Ambrus Mátyás Király Általános Iskola Pomáz
Közönségkapcsolatok (PR)
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Reklám etika.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
CSR.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Biztosítók irányítási rendszere
Hogyan legyünk társadalmilag felelős vállalat? Közgazdász Vándorgyűlés Eger 2008 Prof. Angyal Ádám.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
PARADIGMA VÁLTÁS A KÖRNYEZETVÉDELMI IPAR KOMMUNIKÁCIÓJÁBAN Kürti Deák Dóra – Biofilter – KÖRNYEZETVÉDELEM – TÁRSADALMI FELELŐSSÉG VÁLLALÁS.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
A marketingkommunikáció
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
EU szabályozás Általános környezetvédelmi jogtár Forrás:
EU szabályozás SZENNYEZETT TERÜLETEKET ÉRINTŐ UNIÓS JOGSZABÁLYOK.
Kockázat risk Risiko Риск. kockázat Fogalma: R =P *D (kockázat= gyakoriság * súlyosság) (kockázat= gyakoriság * súlyosság)
Környezetjogi alapelvek
CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Az információ és kommunikáció szerepe a vidéki területek fejlesztésében Katonáné dr. Kovács Judit A Magyar Agrárközgazdaságtudományi.
Környezettudatos marketing Tóth Gergely. Hogyan üzenhetünk?  Üzenet  Csatorna  Reklám  Plakátok  Költségvetés  Profizmus  Hitelesség?  Tettek.
Tájékoztató NGM_AK002 NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban csütörtök óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Tájékoztató LGM_ak002 LGM_ak004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban szerdán 9.40 és 11 óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
RETURN ON SUSTAINABILITY C2: Internal Use Classified on: 03/10/2010 Owner: zsolt.egewarth Társasházi fejlesztések projekt menedzsmentje Mórotz Attila üzletfejlesztő.
Fenntarthatóság, környezettudatosság
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
CSR.
Ökocímke.
Tájékoztató NGM_AK002 NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban csütörtökön óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
Megéri-e társadalmilag felelősen vállalkozni?! És ha igen, akkor mit és hogyan is tegyük …….? 1.
TÁRSADALMI MARKETING 1. ELŐADÁS Magyar Mária MARKETING MESTERSZAK.
KÖRNYEZETTUDATOS RENDEZVÉNYSZERVEZÉS és ZÖLD HELYSZÍNEK BTS október 15. Erdélyi Evelyn.
Tájékoztató NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban szerdán és óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Tájékoztató NGM_AK004.
Tájékoztató NGM_AK004.
CSR.
SZTE ÁJTK Tehetségnap június 10.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Vállalati felelősségvállalás
Az online marketing legújabb generációja
Tájékoztató LGM_ak002 LGM_ak004 LGS_ak011.
Fenntarthatósági Fórum
Tájékoztató NGM_AK004.
Vállalati felelősségvállalás
Előadás másolata:

Greenwashing

Felelős Marketing CSR Kapcsolati marketing Közösség Integrált marketing TörvényMarketing Környezet Social Branding Internal marketing Etika Felelős Vállalat- irányítás

Felelős vállalatirányítás Marketing integráltkapcsolatiinternal Felelős Marketing KözösségKörnyezetTörvényEtika CSR social branding

‘nice-to-have’. CSR kommunikáció. környezettudatosnak látszani. ‘must-have’. CSR management. fenntarthatóság és felelősség.

Whitewashing. Szerecsenmosdatás. Greenwashing. Zöldre festés. „… kedvezőtlen adatok és tények elhallgatásával és/vagy kedvező adatok és tények felnagyításával próbál egy vállalatot, márkát, ügyet kedvező színben feltüntetni, erkölcsileg tisztára mosni …”

1970 – ‘ecopornography’ 1990 – ‘corporate environmentalism’ 2000 – ‘bluewash’ ‘sweatwash’ ‘deep greenwash’ 2005 – new wave greenwashing

megújuló energia, kvótakereskedelem, biomezőgazdaság A Jó, a Rossz és a … Zöld? olajipar, vegyipar, energiaszolgáltatók, autógyártók

Trend. Versenyelőny. Image. ROI. Profit.

… csúsztatás, a források semmibevétele, féligazságok sulykolása, érzelmekre hatni akaró vagy demagóg retorikai fogások alkalmazása …

1. Felnagyított tények. 2. Nem igazolt állítások. 3. Ködösítés. 4. Valótlan hitelesítő címkék. 5. Irreleváns állítások. 6. A kisebbik rossz már jó. 7. Valótlan állítások. forrás:

… félrevezet, hamis ígéretet hordoz, illúziót ad valós megoldás helyett, növeli a fogyasztók szkepticizmusát, gyengíti a környezettudatos megoldásokba vetett bizalmat …

bio? green? öko? zöld? eco? fair trade? organikus? természetes? környezetbarát? …

1. Szabályozás. 2. Leleplezés. 3. Tudatos vásárlás.

US Szövetségi Fogyasztóvédelmi Főhatóság: A környezettudatosságra vonatkozó marketingállításokról szóló irányelvek EU : A környezettudatos marketingkommunikációra és reklámra vonatkozó iránymutatás Önszabályozó Reklámtestület: Önálló környezetvédelem-fenntarthatóság fejezet a módosított Reklámetikai Kódexben

stopgreenwash.org greenwashingindex.com corpwatch.org sourcewatch.org unsuitablog.com osocio.com