Készítette: Fajkusz Lívia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

KIVITELI PERIFÉRIÁK Illés Anna Eszter Felkészítő tanár: Salamon Róza
Az optikai sugárzás Fogalom meghatározások
Részecske vagy hullám? – A fény és az anyag kettős természetéről Vámos Lénárd TeTudSz 2010.okt.1.
Végszó Unused Section Space 1 Slides before 1st Section Divider
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
2009. október 12. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 6. előadás.
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Készitette:Bota Tamás Czumbel István
Fizika Bevezető 6. osztály.
Gigamikroszkópok Eszközök az anyag legkisebb alkotórészeinek megismeréshez Trócsányi Zoltán.
Vetítéstechnika és prezentációs eszközök
Hagyományos szemléltető eszközök
Egy pontból széttartó sugarakat újra összegyűjteni egy pontba
Energetika, áramlások, kontinuitási egyenletek.
Periodikus mozgások A hang.
Ha nem értik az anyagot, az nem az Önök hibája Hanem az enyém ……
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Internet alapjai. Szakmák Multimédia szerkesztő Content-szerkesztő Content-Manager Webriporter Infobróker Online-szerkesztő Online-újságíró.
HTML elemek Linkek, táblázatok és képek Forrás, amelyből össze lett állítva a prezentáció szövege és képei:
Készítette: Gyugel Dina Dalma.  Manapság a könyvtárakban, számítógép nélkül nem tudnának a könyvtárosok semmit sem használni, mivel a legtöbb könyvtárban.
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/4 Java programozási nyelv 12. rész – Képek kezelése Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
KISÉRLETI FIZIKA II REZGÉS, HULLÁMTAN
Statisztikus fizika Optika
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Egyéni animáció készítése
Fizika 4. Mechanikai hullámok Hullámok.
OKTOGON Architecture & Design építészeti magazin
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Fénytörés. A fénytörés törvénye Lom svetla. Zákon lomu svetla.
VETÍTŐKÉSZÜLÉKEK ÍRÁSVETÍTŐ
Kvantitatív módszerek
Nyitókép TÜKRÖK.
Készítette: Garay Adrienn
-fényvisszaverődés -fénytörés -leképező eszközök
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE program a makói JAG-ban 2003/2004-ben.
TARTALOM Optikai fogalmak Síktükör képalkotása Homorú tükrök nevezetes sugármenetei Homorú tükör képalkotása Domború tükrök nevezetes sugármenetei Domború.
Jövőkutatás - Tóth Attiláné dr. Jövőkutatás Tóth Attiláné dr.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Készítette:Kelemen Luca
7.Az elméleti redukció 1.A mechanizmus-vitalizmus vita –Szélesebb értelemben: redukálható-e a biológia a fizikára és a kémiára, vagy beszélhetünk-e autonóm.
Kísérletek mobilszámítógéppel
FÉNYSEBESSÉG MÉRÉSE 1800-IG
Ludwig Boltzmann Perlaki Anna 10.D.
A geometria optika világába nem illeszkedő jelenségek
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Ernst Karl Abbe Tarkó Bence 12.c. Élete (Eisenach, január 23. – január 14.) német matematikus, fizikus, egyetemi tanár. Abbét 1870-ben kinevezték.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Online oktatóanyag Android mobilalkalmazás- fejlesztéshez Nagy József.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet
Gömbtükrök Fizika 8. osztály. Elnevezések a gömbtükörnél Gömbtükör: a gömb külső, vagy belső felülete tükröző G:Gömbi középpont O: optikai középpont (a.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
NEMZETI TANKÖNYVKIADÓ Panoráma sorozat
Szegedi Tudományegyetem
Fizika 2i Optika I. 12. előadás.
Optikai mérések műszeres analitikusok számára
Készítette: Porkoláb Tamás
3. osztályban.
Előadás másolata:

Készítette: Fajkusz Lívia

A fény Mozaik Oktatási Stúdió, Szeged A link a nyitóoldalra mutat. Itt vannak a bejárás-javaslatok is. A weboldalak tanításban való felhasználásáról szeretnék beszélni. Ez az oldal azt hiszem megfelelő minőségű ahhoz, hogy példaként megnézzük együtt. http://www.mozaik.info.hu/mozaweb/Feny/

Miről szól? Hogyan?

Tartalomjegyzék: http://www.mozaik.info.hu/mozaweb/Feny/MStart3.htm Tárgymutató: http://www.mozaik.info.hu/mozaweb/Feny/Mstrmut.htm Azt szerettem volna, ha nézegetik az oldalt, amíg beszélek róla, ezért vannak itt ezek a címek.

Az anyag Fény fogalma, fizikai jellemzői Fény terjedése (törés, visszeverődés, polarizáció, szóródás, elhajlás) Optikai leképezés Tükrök, lencsék, lencserendszerek, holográfia Fényérzékelés...

Ezen belül: hétköznapi jelenségek magyarázatuk A tankönyvek hagyományosan sok elméletet, képleteket, definíciókat tanítanak. Száraz, papírízű fizika. Ezen az oldalon - érthető okokból - nagyobb tere jut az ún. kiegészítőanyagnak.

...és... kísérletek gyakorlati alkalmazások

valamint tudománytörténet.

Információközlési formák: Melyik forma alkalmazható könyvekben is, melyik nem. Kihasználja-e az összes lehetőséget a weboldal?

Fénykép Alkalmazása Ha valósághű bemutatás szükséges Például kísérletek illusztrálására

Ábra Alkalmazása Ha nem elég/jó a szöveg Absztraktabb kell, mint a fotó Például A fizikában mindenütt Alkalmazás weben illetve könyvekben illetve órán.

Videófelvétel Alkalmazása Mozgó dolog valósághű bemutatására Például Nem találtam.

Animáció Alkalmazása A lényegét tekintve mozgó dolog sematikus ábrázolására Extra plusz lehet a tankönyvhöz képest.

Szöveg Alkalmazása Elvont dolgok közlésére Például Definíciók Tételek, elvek Elméletek A monitorról való szövegolvasás gondjai: fárasztóbb, mint papírról, rövidebb ideig hatékony. Gépnél olvastatott anyag ne legyen sok, főleg ne törzsanyag!

Java applet Alkalmazása Aktivizálni az olvasót Például A domborútükör nevezetes sugármeneteit kipróbálni Nem működik jelenleg. http://www.mozaik.info.hu/mozaweb/Feny /Java/dmirr/index.html

Van még: Teszt Otthoni feladat Kísérlet (elvégzésre) Rövid életrajzok fizikusokról

Példa: a fénytörés www.mozaik.info.hu/mozaweb/Feny/p231.htm Snellius-Descartes törvény Illusztrációként animáció, ábra Teljes visszaverődés esete Nagyon jó kép hozzá Linkek: Jelenségek, alkalmazások Lencsék Polarizáció Stb. Terveim szerint ezt néhány oldalt konkrétan megmutattam volna.

A webes tananyag előnyei Egyéni (ütemű) feldolgozás lehetséges Mennyiségi korlát nincs Gyorsabban frissíthető Interaktivitás Egyéni feldolgozás: a tanári előadáshoz képest, amikor mindenki ugyanazt hallgatja. Mazsolázás érdeklődési területnek megfelelően. Mennyiségi korlát: tankönyvhöz képest nincs. Frissítés: tankönyvhöz képest. Interaktivitás: kevesebb, és más mint a kísérletnél, tanárral való párbeszédnél, de több, mint a tankönyvnél. Következtetés: szélesebb körben lenne elvileg használható, mint csak a hagyományos iskolában.

Számítógép kontra tankönyv Eredetileg vitára szántam, mivel végülis egész félévben erről volt szó.

Számítógép kontra tanár Vitaindító lett volna.

Használnám... A fénytan elkezdése előtt kedvcsinálónak, önálló munkával Kiselőadások egyik ajánlott forrásának Hagyományos módszerekre nem fogékony osztálynál Plusz igénylő egyedeknél egy lehetőségnek

Szumma Egy átlagos tankönyvnél szerintem Szebb Jobban felkelti az érdeklődést Szélesebb réteget céloz meg Részletesebb Szemfájdítóbb