SZÍNHARMÓNIA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A FÖLD, ÉLETÜNK SZÍNTERE
Advertisements

Optikai kábel.
A normalizálás az adatbázis-tervezés egyik módszere
Digitális Fotó Magazin január-február.  A képkompozíció vonatkozásában a pont kifejezés olyan kompozíciós eszközre utal, amely a képmezőhöz képest.
Szenvedélyek fogságában - a drogok
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
2012.FEBRUÁR 20-MÁRCIUS 13. Deák Ferenc Általános Iskola, Iregszemcse felső tagozat.
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
A Föld, mint égitest.
Folyók, Hol-tenger és érdekességek
A színek számítógépes ábrázolásának elve
A színmérés és a színinger-mérő rendszer fontosabb modelljei
Testek felszíne, térfogata
Bekezdésformázás.
SZÍNEKRŐL.
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
SZÍNEKRŐL.
Vámossy Zoltán 2006 Gonzales-Woods, SzTE (Kató Zoltán) anyagok alapján
2. előadás GÉPRAJZ, GÉPELEMEK I..
STRANDOK KATTINTS 1.
Regresszióanalízis 10. gyakorlat.
Hullámok visszaverődése
Mágneses kölcsönhatás
A színészleletet jobban közelítő színrendszer megalkotásának lehetőségei Schanda János Pannon Egyetem.
Színharmónia elméletek
Színrendszerek és szín-atlaszok
Színmegjelenési modellek
Egyenletes színskálák vizsgálata különböző színrendszerekben
Kölcsönhatások.
Színhasználat Készítette: Bene Attila
Készítette: Horváth László
Kontrasztok.
A színrendszerezés rövid története
Tájékozódás az égen Az éggömb: Forgása:
Készítette: Fábián Henrietta 8.b 2009.
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
Színek.
Coulomb törvénye elektromos - erő.
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A bemutatót összeállította: Fogarasi József, Petrik Lajos SZKI, 2011
Mágneses mező jellemzése
Biológiai anyagok súrlódása
Monitorok.
Fogszín meghatározás 2008.
Prezentációkészítés összefoglaló
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
A földköpeny és a földköpeny áramlásai
Korreláció-számítás.
Digitális fotózás Alapok.
A csillagok élete 1907-ben Ejnar Hertzsprung dán csillagász vizsgálatai megmutatták, hogy az azonos spektrálosztályba tartozó (lásd Állapothatározók -
A színek szerepe a térképészetben
Gráf szélességi bejárása. A szélességi bejárás elmélete Célja egy véges gráf összes csúcsának bejárása a kezdőcsúcstól való távolságuk szerinti növekvő.
Mesterséges és természetes világítás 7. témakör. A fényképezésben azok a fényforrások a jelentősek, amelyek az elektromágneses spektrum nm (látható.
A forma fogalom használatai A forma mint elrendezés – A pythagoreusoknál alakult ki. – Rend, arány(ok), mérték („a szépség a részek világosan meghatározott.
A színes képek ábrázolása. A szín A szín egy érzet, amely az agy reakciója a fényre. Az elektromágneses sugárzás emberi szem által látható tartományba.
RAM (Random Access Memory)
A mágneses, az elektromos és a gravitációs kölcsönhatások
Egy kis SZÍNtan elsősorban a vizuális megismerés tantárgyhoz Sándor Zsuzsa A tanuláshoz szükséges animációkat tartalmaz, töltse le a PPt fájlt is!
Név: Ulicska Réka Osztály: 6
Információ és kommunikáció
Cím elrendezés Alcím.
A mágneses, az elektromos és a gravitációs kölcsönhatások
Színelmélet Kalló Bernát KABRABI.ELTE.
A szervezet energiaforgalma
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Cím elrendezés Alcím.
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

SZÍNHARMÓNIA

Johannes Itten színgömbje Philip Otto Runge, német festőművész a színeket egy gömb belsejében rendezte el. A gömb egyenlítőjére a spektrum-színeket és a bíborokat, az északi pólusra a fehéret, a délire a feketét helyezte el. Színköre 12 színt tartalmazott. Ezt a modellt vette át Itten a saját színoktatási programjába.

Színharmónia Itten szerint Színharmónia olyan színek között áll fenn, melyek egymással meghatározott viszonyban, összhangban állnak. Itten a színezetek közötti szabályos viszonyt tartja a színharmónia élmény elsődleges kiváltójának. Szerinte a színgömb felületén szabályos geometrikus elrendezésben levő színek között van harmonikus kapcsolat.

A Coloroid színrendszer A Coloroid színrendszer a színérzetek sokaságát egy egyenes körhenger belsejében helyezi el. A színezet (A) a szögkoordinátával önmagába visszatérően változik, a telítettség (T) a sugár, a világosság (V) pedig a tengely irányában változik. A henger tengelyén a semleges színek találhatók.

Színharmónia a Coloroidban A színharmónia élmény tartalma különböző összetevőkből épül fel. A harmónia tartalmai közül öt olyan van, amelyet a harmónia alapfeltételének nevezhetünk. Hiányuk kizárja, hogy egy színegyüttesben esztétikai tartalomról beszélhessünk. A színek közötti harmóniaviszony annál teljesebb, minél több ember számára jelent harmóniaélményt.

Skálaszerűség Az első alapfeltétel a színegyüttes telítettségei és világosságai közötti skálaszerű viszony. A harmónia típusát a skálák jellege határozza meg: a telítettségskála rendkívül finom, érzelmi kitörésektől mentes mondanivalók közlésére alkalmas. Sötét változatai az elmúlás gondolatait sugallják. A világosságskála nyers, de rendkívül dinamikus. Az azonosan, vagy ellentétesen változó telítettségű és világosságú skálák erőteljes, határozott mondanivalók kifejezésére alkalmasak.

Színezetek közti kapcsolat A második alapfeltétel a színegyüttes színezetei közötti meghatározott kapcsolat. Megkülönböztetünk monokróm, dikróm, trikróm és polikróm harmóniákat. Egy színnel harmonikus színezeti kapcsolatban levő színek a Coloroidban a ±34º, ±130º, vagy 180º alatt elhajló színsíkokban találhatók, vagy a fenti szögek ±34º, ±130º, vagy 180º-os elforgatottjai.

Kontrasztviszony A harmadik alapfeltétel a színegyüttes színezetei közötti kontraszt viszony Csak azokat a színegyütteseket érezzük harmonikusnak, amelyek tagjainak színezet, telítettség és világosság-paraméterei közül legalább egyikben kontrasztviszony áll fenn. Mértéke és jellege a harmónia érzelmi tartalmát befolyásolja. A világosság-kontraszt dinamikusabb és közérthetőbb, a telítettség és színezet kontraszt árnyaltabb és líraibb mondanivalók közlésére alkalmas.

Színek kedveltsége A negyedik alapfeltétel a színegyüttes színeinek preferáltsága. A helyi környezeti és vizuális kultúra, a táji környezet, a nem és az életkor azok a legfontosabb tényezők, amelyek megszabják egy színegyüttes preferáltságát. Fiatal korában más színeket kedvel az ember, mint idős korában, más együtteseket is nevez harmonikusaknak. A színek kedvelése függ a pszichés állapottól Különböző korú férfiak telített színek iránti preferenciája. A színkedvelés a középponttól a kerület felé nő.

Esztétikai funkció Az ötödik alapfeltétel a színegyüttes esztétikai funkciója. Harmonikusnak érezzük, ha strandon, cirkuszban vagy mulatóban élénk, erős színcsoport kerül elénk, de hivatalban, orvosi rendelőben ugyanazt már bántónak találjuk és nem tartjuk harmonikusnak. A harmóniaegyüttes esztétikai tartalommal bíró produktum, ezért az építészeti térben ki kell fejeznie a tér és a térelemek használati és informatív funkcióit.