Kontrasztok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Események formális leírása, műveletek
Advertisements

A napfogyatkozas Készítete Heinrich Hédi.
A SZIVÁRVÁNY.
Semmelweis Egyetem, Fogorvostudományi Kar, Oktatási Centrum
Digitális Fotó Magazin január-február.  A képkompozíció vonatkozásában a pont kifejezés olyan kompozíciós eszközre utal, amely a képmezőhöz képest.
Színformátumok és színmodellek
Ergonómia előadás 2006.május 4. Színek Salamon Péter Szathmáry András.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
Készítette: Berényi Lili Sallai Andi
Az anyag és tulajdonságai
Az idegrendszer vegetatív működése
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Digitális képanalízis
A színmérés és a színinger-mérő rendszer fontosabb modelljei
SZÍNEKRŐL.
SZÍNEKRŐL.
Bevalljuk: optikai csalódást akarunk okozni
LÁTÁS FIZIOLÓGIA II.RÉSZ
Mai számítógép perifériák
Nyolcadik előadás.
Színes világban élünk.
Színmegjelenési modellek
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
Schanda János Virtuális Környezet és Fénytani Laboratórium
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
Színek Harkai Richárd Free Powerpoint Templates.
Színhasználat Készítette: Bene Attila
Készítette: Horváth László
Színkeverés.
SZÍNHARMÓNIA.
A színrendszerezés rövid története
A színek számítógépes ábrázolásának elve
2. tétel.
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
A test belső energiájának növekedése a hősugárzás elnyelésekor
Színek.
Mi az opál? Az opál akár a nemesopálról, akár a tejopálról, faopálról vagy májopálról van szó, egyformán megszilárdult kovasavgél, több-kevesebb víztartalommal.
Világosság és fénysűrűség ajánlások a mezopos fénysűrűség értékelésére
Domináns episztázis – lovak
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Tk.: oldal + Tk.:19. oldal első két bekezdése
Monitorok.
A napfény felbontása prizmával. Rozklad slnečného svetla prizmou
A fény hullámjelenségei
7. A színek szerepe a térképeken
Fogszín meghatározás 2008.
Készítette: Németh Katalin …
Színkezelés RGB-színrendszer Készítette : Zelnik Paloma
Színkezelés RGB-színrendszer Zarka Eszter márc. 27.
Color Management I. színelmélet Lengyel Zsolt – Multimédia alapjai.
Tágra zárt szemek.
Ez a program elkészít egy portét arcodról, az általad megadott információkból… Kattints ide.
Színt viszünk az ifi életébe
A stockholmi metro A stockholmi metrót "a világ leghosszabb művészati galériájának" nevezik. 3 fő vonala (a kék, a vörös és a zöld) közel 110 km.
A fényhullámok terjedése vákuumban és anyagi közegekben
Digitális fotózás Alapok.
A színek szerepe a térképészetben
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a fű?
E-HÓD HÓDítsd meg a biteket!.
A szg-es grafika alapjai Juhász Tamás.
Részecske vagyok vagy hullám? Miért kék az ég és miért zöld a f ű ?
A színes képek ábrázolása. A szín A szín egy érzet, amely az agy reakciója a fényre. Az elektromágneses sugárzás emberi szem által látható tartományba.
Digitális fényképek javítása. Nyissuk meg a ferde.jpg képet! 1.Válasszuk a forgatás eszközt! 2.Irány: javítás 3.Előnézet: kép+rács 4.A képre kattintva.
Egy kis SZÍNtan elsősorban a vizuális megismerés tantárgyhoz Sándor Zsuzsa A tanuláshoz szükséges animációkat tartalmaz, töltse le a PPt fájlt is!
A Kép (Image) menü.
04 – Színek, színelmélet, színmodellek, színcsatornák
A Biblia és a képzőművészet
Képek jelentés-elemei
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Előadás másolata:

Kontrasztok

Kontrasztjelenségek Ha két színt szemlélünk egyidőben, a két szín közötti kontrasztviszony alakítja színérzeteinket. Kontraszton mindig két egymás melletti színhatás közötti különbséget értjük. A kontrasztjelenségek oka a látási folyamatban kimutatható kölcsönös indukciós jelenség.

Kölcsönös indukciós jelenség Ha fehér pontot nézünk fekete alapon, akkor a pontot körülvevő területen az ingerület gátlást idéz elő. Ugyanez okozza, hogy a fehér és fekete lapokra helyezett szürkéket egyforma sötétnek látjuk akkor, ha a fekete lapra sötétebb szürkét teszünk, mint a világosra.

A szukcesszív hatás Színek egymás utáni szemlélése is megváltoztathatja egymás hatását. A színáthangolódás a komplementer utókép megjelenésével tapasztalható.

A szukcesszív hatás Színek egymás utáni szemlélése is megváltoztathatja egymás hatását. A színáthangolódás a komplementer utókép megjelenésével tapasztalható.

Szukcesszív kontraszt A színáthangolódás a komplementer felé történik, hatásideje több perc. Ezt az időben eltolt kontraszthatást nevezzük szukcesszív (követő) kontrasztnak.

Színezetkontrasztok Tiszta színezetkontraszt esetén színérzeteink között csak színezetbeli eltérést tapasztalunk. A tiszta színezetkontraszt nagyon ritka, általában telítettség- és világosságkontraszttal kombinálva jelenik meg.

Komplementer kontraszt A komplementer kontraszt a színezetkontraszt szélsőséges esete. Komplementereknek nevezzük azokat a színpárokat, melyeknek a színezetei a legfeszültségtelibb ellentétei egymásnak. Additív keverékük semleges színt eredményez.

Komplementer kontraszt A komplementer színek jellemzője, hogy spektrális összetételük kiegészíti egymást. A két görbe összegzése vízszintes vonalat, vagyis semleges szürke színt eredményez.

Hideg-meleg kontraszt A színek hideg és meleg jellege elsősorban vegetatív idegrendszeri hatást tükröz, ugyanis a vörös és sárga valamint a kék és zöld ellentétesen hatnak a szimpatikus és paraszimpatikus idegrendszerre.

Hideg-meleg kontraszt A hideg-meleg kontraszt jelenségéhez a következő kontrasztpárok kapcsolódnak: árnyékos-napos, átlátszó-tömör, megnyugtató-izgató, vékony-vastag, légies-földszerű, távoli-közeli, könnyű-nehéz, nedves-száraz.

Biofizikai hatásokon alapuló ellentétkontrasztok Egyes színek látványa megváltoztatja vérnyomásunkat, gyomornedv-termelésünket és más élettani paraméterünket. A színek biofizikai hatásai alapján is megkülönböztethetünk kontraszthatásokat. (pl: csend-zaj)

Asszociációkon alapuló ellentétkontrasztok Színélményeink összekapcsolódnak más érzékszerveink érzeteivel, pl. zenei élményekkel is. Ezek is adhatják kontrasztok alapját. A különböző színtartományokhoz kapcsolódó fogalmi asszociációk alapján is megfogalmazhatunk kontrasztokat. (pl: öröm- bánat)

Telítettségkontraszt A telítettségkontraszt a kompozíció színeinek telítetségi ellentétén alapuló kontraszthatás.

Világosságkontraszt A világosságkontraszt a kompozíció színeinek világossági ellentétén alapuló kontraszthatás.

Mennyiségi kontraszt A kompozíció színeinek mennyiségi ellentétén alapuló kontraszthatás. Ha a kompozícióban vagy a térben egyik szín sem nyomja el a másikat, akkor egyensúlyi helyzetről beszélünk. Itten szerint egyensúly akkor jön létre, ha a színek világosságai és felületnagyságai fordított arányban állnak egymással.

Minőségi kontraszt A kompozíció anyagfelületi minőségének (struktúra, faktúra) ellentétén alapuló kontraszthatás.

Szimultán kontraszt Minden egy időben (szimultán) létrejött kontraszthatást így nevezünk, ellentétben a szukcesszív (követő) színkontraszttal. A kompozíció színeiben jelentkező ellentétek, kontrasztok miatt a színek megváltoztathatják egymás hatását: „A színértékek egymás társaságában jellegüket megváltoztatják. Ezt szimultán kontrasztnak nevezzük. A szimultán kontraszt teszi alkalmassá a színt az esztétikai felhasználásra” (Goethe).