Készítette: Horváth László

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Események formális leírása, műveletek
Advertisements

MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
A hatásos prezentáció jellemzői
Semmelweis Egyetem, Fogorvostudományi Kar, Oktatási Centrum
„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Digitális Fotó Magazin január-február.  A képkompozíció vonatkozásában a pont kifejezés olyan kompozíciós eszközre utal, amely a képmezőhöz képest.
A társadalmi környezet hatása a gyermekek fejlődésére
K ÉPERNYŐ MINT KIMENETI ESZKÖZ. adatok, szövegek, képek, filmek vizuális megjelenítését szolgáló készülék, a számítógépek legfontosabb kimenete. Míg.
Ergonómia előadás 2006.május 4. Színek Salamon Péter Szathmáry András.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
Nemlineáris és komplex rendszerek viselkedése
A tér képi megjelenítése 1. rész Geometriai alapok
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Látás és világítás.
Designelmélet I A geometrikus formák
Készítette: Szabó Zénó
A színmérés és a színinger-mérő rendszer fontosabb modelljei
Vizuális kommunikáció bevezetés
SZÍNEKRŐL.
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
SZÍNEKRŐL.
Vámossy Zoltán 2006 Gonzales-Woods, SzTE (Kató Zoltán) anyagok alapján
A MŰSZAKI KÉPALKOTÁS.
FRAKTÁLOK.
A Fibonacci-féle sorozat
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Színes világban élünk.
Színmegjelenési modellek
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
Change blindness Változás -vakság.
(méret, anyag, alak) Nagy Stefánia
Asszimetria Barna Gergely.
Fény és hangjelenségek
Színhasználat Készítette: Bene Attila
Kontrasztok.
SZÍNHARMÓNIA.
Készítette: Kreka Bálint
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
2. tétel.
Színek.
1 Kedves Kolléga, kérlek, hogy PowerPoint előadásaidhoz ezt a file-t használd fel alapként! a bemutatóban már van néhány, általunk összeállított dia, melyeket.
(A rovarok tájékozódása)
Készítette: Szabó Zénó
A 0-3 évesek rajzfejlődése
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
SZÖVEG ÉS KÉP A KÉPMEZŐBEN
TÁRGYKULTÚRA tantárgy szemináriumi segédanyag, Sándor Zsuzsa DÍSZÍTETT TÁRGYAK MOTÍVUM – MINTA – DÍSZÍTMÉNY0 Önálló tanuláskor: előbb saját szavaival tegyen.
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Fogszín meghatározás 2008.
Torlódás (Jamming) Kritikus pont-e a J pont? Szilva Attila 5. éves mérnök-fizikus hallgató.
Néhány jótanács prezentációk készítéséhez
4. A FILM formanyelvi eszközei
Figyelem irányító ábrák
Összeállította: Nikli Károly 2013
Egy GeoGebra verseny terve
A MŰSZAKI KÉPALKOTÁS.
A fény törése és a lencsék
Egy kis SZÍNtan elsősorban a vizuális megismerés tantárgyhoz Sándor Zsuzsa A tanuláshoz szükséges animációkat tartalmaz, töltse le a PPt fájlt is!
FÉNYTAN A fény tulajdonságai.
Skandináv Design Urbán Csilla-2016/17/I..
JÓGA ÉS FITNESS SZŐNYEGEK
Tengelyes tükrözés.
Oszlopdiagram dr. Jeney László egyetemi adjunktus
A Kép (Image) menü.
A Biblia és a képzőművészet
ELEMI GEOMETRIAI ISMERETEK
Képek jelentés-elemei
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Előadás másolata:

Készítette: Horváth László holaci@inf.elte.hu Képi kompozíció Készítette: Horváth László holaci@inf.elte.hu

Miért fontos? A képi elemek kölcsönhatásban vannak Unalom, monotónia elkerülése Kommunikációs eszköz Nincsenek receptek, de általános elvek megfogalmazhatók

Témák Háttér és alak Térhatás érzékeltetése Arányok Kontraszt Kompozíciós elvek

Háttér és alak Gyors felismerés Térbeliség

Térhatás érzékeltetése két dimenzióban Takarás

Térhatás érzékeltetése két dimenzióban Takarás Perspektivikus csökkenés

Térhatás érzékeltetése két dimenzióban Takarás Perspektivikus csökkenés Ismert tárgyak mérete

Térhatás érzékeltetése két dimenzióban Takarás Perspektivikus csökkenés Ismert tárgyak mérete Konvergáló egyenesek

Térhatás érzékeltetése két dimenzióban Takarás Perspektivikus csökkenés Ismert tárgyak mérete Konvergáló egyenesek Árnyékolás

Kontraszt Cél: Valamely elem(ek) kiemelése a képből Eszközök: Csoportosítás Bekeretezés Aláhúzás Kontraszt (a többi elemtől eltérő tulajdonság)

Kontraszt fajták Formakontraszt (egyenesek – ívelt forma) Méretkontraszt Iránykontraszt (legjobb a merőleges) Tónuskontraszt (sötét - világos) Színkontraszt (szürkés környezet - telített) Mintakontraszt (eltérő szín, lépték, méret)

Kompozíciós elvek Komponálás céljai: Szemlélő figyelmének irányítása Szemlélés nehézségeinek csökkentése Harmónia megteremtése (rend a változatosságban)

Formakompozíciós elvek A szem azt a formacsoportot ragadja meg leghamarabb ami a többitől elkülönül! A zártság igénye nagyon erős => képek kiegészítése! Az összetartozó elemek legyenek közel egymáshoz, így könnyen elkülöníthetőek!

Kép kiegészítése

Csoportosítás

Azonosság – Hasonlóság -Különbözőség Összefüggést látunk egy képen az elemek között ha azok valamely tulajdonságukban megegyeznek (forma,tónus,szín,mintázat). Ha a különbség nem ér el egy szintet akkor „elrontott azonosságról beszélünk”.

Ritmus „Azonos vizuális elemek szabályos ismétlődése” Időbeliség érzékeltetése Kiemelési eszköz (nagyobb alakzat – ismétlődő alakzat)

Ritmus Egyszerű ritmus Színritmus Összetett ritmus Osztott összetett ritmus Sztroboszkópikus ritmus => mozgás

Arány Egész – rész arány Bennfoglaló keret szerepe Mértani eszközök, szemmérték Aranymetszés: a : b = b : (a + b)

Szimmetria „Bizonyos formacsoport tükrözése egy esetleg több tengelyre” Forgási szimmetria (kör alakzatokhoz használatos, pl.: emblémák) Kétoldali szimmetria (természetben gyakori, általunk is harmonikusnak tartott forma)

Asszimetria Nincs tükrözés Feszültség az elemek között Dinamikus hatás érhető el vele

Dinamika - Statika Egyszerű képek egyenrangú alakzatok Nyugodt benyomás Unalmassá válhat Kiemelés Képnek centruma van, ami felé az elemek irányulnak Aszimmetrikus elrendezés Feszültség keltés Zsúfoltság, inkoherencia

Színkompozíciós elvek Pszichológiai, pszichofizikai szempontból fontos Legalább két szín alkalmazása Színkontraszt - színharmónia

Színkontraszt Színhatás csökkentés – növelés Környezetnek nagy szerepe van Színkontrasztok a három színérzet paraméterhez köthető Színezetkontraszt Világosságkontraszt Telítettségkontraszt

Színérzet kontraszt Komplementer szín párok szerepe Színeltolódás jelensége (pl.: zöld kör narancs háttéren kéke, kék háttéren sárgás)

Világosságkontraszt Az emberi szem a fényerősségre a legérzékenyebb Alapeset a fekete – fehér Sötét – világos háttér hatására világosabbnak, illetve sötétebbnek tűnik ugyanaz a szín

Telítettségkontraszt Tiszta szín és semleges tónus kerül egymás mellé (fehér, fekete, szürke) Különös hatás érhető el (pl.: szürke szín kékeszöld, illetve vörös alapon)

Színharmónia Kettőnél több szín Kevés szín esetén legyen kontraszt Sok szín esetén használjuk a harmonikus sor színszerkesztést (nem feltétlenül kellemes hatás a cél) Két szín harmonikus ha van színsor amibe beleillenek Szomszédos színpontok között azonos legyen a különbség

Vége