Készítette: Bertalan Istvánné A többszörösen hátrányos helyzetű fiatalok szakiskolai képzésének tapasztalatai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Advertisements

Mátészalka Szakképző Iskola és Kollégium - Déri Miksa
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Csonka Zoltán intézményvezető
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Turbók Arnold Bertalan
Medgyaszay István Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium
ALKALMAZOTT DIDAKTIKA
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
AZ ORSZÁGOS EGYHÁZI TISZK KÜLDETÉSE. A fenntartók elvárásai a TISZK, a Felügyelőbizottság és az intézmények felé Olyan szakképzési intézményrendszeri.
Az iskolai kudarcok csökkentését célzó kutatások, fejlesztések
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
„Digitális erőd – információkereső kalandjáték a reneszánsz témakörében ” Készítette: Tóth Krisztina.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Kompetensek lettünk? június 27..
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k. nagy.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Telefon:72/
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
STATISZTIKAI MUTATÓINK 2014/ LÉTSZÁMOK 1. a1.b1. c2.a2.b2.c2.d3.a3.b3.c3.d4.a4.b4.c5.a5.b5.c6.a6.b7a7.b8.a8.c SZUM
Hátrányos helyzetűek reintegrációja KOMPONENS C. A szakiskolák helyzetének alapvető problémái I. a gazdaság igényei korlátozottan jutnak érvényre és a.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
Rettegi Attila február 14.
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
Chugyik Attila villamosmérnöki szak
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Szakiskolai fejlesztési program
Általános iskola eredménye, értékelése
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Készítette: Bertalan Istvánné A többszörösen hátrányos helyzetű fiatalok szakiskolai képzésének tapasztalatai

A projektmódszer előnyei:  Felkelthetjük a diákok érdeklődését, kíváncsiságát.  Ösztönözhetjük önálló felelősségvállalásra.  Önálló tanulási célok kitűzésére.  Eközben megváltozhat a tanulók tudáshoz és tanuláshoz való viszonya.  Sikereket és közös élményeket szereznek.  Önbecsülésük és önismeretük magasabb szintre léphet.

Projektmódszer alkalmazása a pályaorientációban Cél:  A lemorzsolódás csökkentése  Pályaorientáció, ismerkedés a szakmákkal  Projektmódszer alkalmazása  Differenciált tanulásszervezés  Csoportmunka alkalmazása  Hatékony tanulási módszerek alkalmazása A projektmódszerrel lehet-e csökkenteni:  Az iskolai kudarcokat  A tanulmányi eredménytelenséget  Személyiség- és magatartási zavarokat  Megelőzni az indokolatlan hiányzást és lemorzsolódást  Megelőzni a devianciát

Üzemlátogatásokra került sor:  iskolánk varró-, faipari,- vendéglátó-, mezőgazdasági tanműhelyeiben  a Thermál Hotel és Étterem  Jász –Sütőház  Eurocorn Pékség  Ínyenc Cukrászda  Erdőtelek Arborétum  Urbán-Csirkekeltető és Tésztaüzem  Rokolya Látványműhely  Vágó Pál Múzeum  Városi Könyvtár

Pályaorientációs óra képei

Köszönöm a figyelmet!