a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Adó és illeték változások 2012-ben
Advertisements

1 Adó és illeték változások 2012-ben. MERIVA LPG Termékismertető Opel Hungary 2.
Budapest, március 4. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
működtetési vezérigazgató-helyettes
A téglaépületek energiahatékonysága Előadó: Kató Aladár MATÉSZ elnök TONDACH Magyarország Zrt. - vezérigazgató március 04.
Depóniagáz, mint üzemanyag
CEP® Clean Energy & Passive House Expo CEP® Clean Energy & Passive House Expo II. Országos Villanyszerelő Konferencia Meglévő ingatlanok smartosításának.
Dél-Alföldi régió Ivóvízminőség-javító Program Mórahalom, július 02.
Webbase valós idejű komplex flottamenedzsment szolgáltatás
1. 2 Az RFH cégcsoport • Az RFH csoport: 7 regionális társaság és megyei hálózat • 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Jób Viktor Rába Energiaszolgáltató Kft. ügyvezető
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
A DÍJKÉPZÉS SZERKEZETE TEKINTETTEL AZ EU ÁLTAL TÁMOGATOTT BERUHÁZÁSOKRA, A TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉSBEN FOGLALT KÖTELEZETTSÉGEKRE Szabó IstvánnéMAVÍZ Közgazdasági.
S ZŰCS M IHÁLY, FŐOSZTÁLYVEZETŐ - HELYETTES, B ELÜGYMINISZTÉRIUM D R. M ÁTHÉ J ÁNOS VEZÉRIGAZGATÓ, L ÁSZLÓ P ÉTER PROJEKTMENEDZSER, NET VISOR Z RT. E LEKTRONIKUS.
ISD Dunaferr Zrt. környezetvédelmi fejlesztései június 13. Az ISD DUNAFERR az ISD Korporáció tagja Előadó: Lukács Péter ISD DUNAFERR Zrt. stratégiai.
Hazai biogáz termelés Biometán hajtású járművek. Közép-Kelet Európa első és egyetlen biogáz termelő létesítménye.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Megy a gőzös, megy a gőzös….
Nyíregyháza, szeptember 09.
Megújuló energiák felhasználásának helye és lehetősége a nemzeti vagyon kezelése során Marjay Gyula ingó- és ingatlanvagyonért felelős főigazgató.
Elektronikus vezetési karton
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Konzulens: Dr. Pitlik László
Molnár Gábor, az MGE igazgatója
Történelmi visszatekintés
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
EU csatlakozás tükrében (fejlesztések támogatással)
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
A növénytermesztés lehetőségei az alternatív energia-előállításban
JÖVŐKÉP DÁTUM: október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco Budapest, Tas vezér u ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ.
X. Vasútgépész Napok október 6.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval
Vontatási rendszer működtetése és a mozdonyvezetői helyzetkép
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
A Régens szoftver bővítése és a Transics flottamenedzsment rendszer bevezetése a BI-KA LOGISZTIKA Kft.-nél Szolnok,
HÁLÓZATRA VISSZATÁPLÁLÓ NAPELEMES RENDSZEREK MAGYARORSZÁGON
Közmeghallgatás december 2. Költségvetési beszámoló.
Sikkasztás A Győri Rendőrkapitányság nyomozást rendelt el sikkasztás valamint készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel visszaélés bűntette.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Schmidt Csaba polgármester október 24. Városi Fűtéskorszerűsítési Program Tatabánya.
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
Miskolc város energetikai fejlesztései Geotermikus alapú hőtermelés Kókai Péter projektmenedzser.
1 H-1134 Budapest, Váci út Postacím: 1325 Bp., Pf.: 355. Telefon: Fax: Tiszta vizet a Dunából.
Az okos mérés jövője a gáziparban Dr. Szilágyi Zsombor Magyar Mérnöki Kamara Gáz- és Olajipari Tagozat Okos Jövő Innovációs Klaszter Budapest, november.
Fejlessze vállalkozását pályázati források segítségével!
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hungarian Testing Board
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. Köszönti Önöket a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.

MÁV-TRAKCIÓ Zrt. – korszerű, zárt rendszerű üzemanyagtöltés Sajtótájékoztató MÁV-TRAKCIÓ Zrt. – korszerű, zárt rendszerű üzemanyagtöltés Dr. Márkus Imre – vezérigazgató Márton Ferenc – vezérigazgató-helyettes Budapest, 2009. július 3., péntek

Az új rendszerek alkalmazásával: A MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. által bemutatott fejlesztési beruházások: korszerű, zárt rendszerű gázolajtöltés, a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. mozdonyfedélzeti berendezésének üzemanyagtöltést vezérlő funkciója. A beruházás elemei: mozdonyfedélzeti berendezés (MFB), TODO üzemanyagtöltő fej, AVR rendszer. Az új rendszerek alkalmazásával: környezetbarát üzemanyagtöltés, hatékony energia-felhasználás, korszerű elszámolási rendszer, hatékony ellenőrző funkciók.

A mozdonyfedélzeti berendezés (MFB): Összesen mintegy 1.500 vontatójárművet érintő beruházás: a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. mozdonyok, a MÁV-START Zrt. motorkocsik, a MÁV-START Zrt. vezérlőkocsik és a MÁV Zrt. járművek vezetőállására felszerelt korszerű fedélzeti berendezések. Több más műszaki és vasútüzemi előnye mellett: folyamatos és pontos adatokat szolgáltat a gázolajfogyásról, lehetőséget teremt az energia-felhasználás hatékonyságának növelésére, lehetővé teszi a jármű tartályába tankolni kívánt üzemanyag mennyiségének meghatározását, az adatok elemzése révén módot ad az indokolatlan üzemanyag-felhasználások feltárására.

A TODO üzemanyagtöltő fej: cseppmentes csatlakozást biztosít a mozdony üzemanyagtartálya és az üzemanyagtöltő berendezés között, mechanikus szelepet tartalmaz (amely csak akkor nyit, ha a tömlő a jármű tartályának speciálisan kialakított betöltő nyílására megfelelően csatlakozik), az üzemanyagot közvetlenül a mozdony tankjába juttatja, a gázolaj nem jut a környezetbe, nincs elcsepegés.

TODO fej az üzemanyagtartály betöltőnyílásán:

A vontatójárművekre szerelt AVR rendszer: tankolásról elektronikus információkat szolgáltat, üzemanyag-vételezés digitális azonosítási rendszer alapján, vételezés adatainak nyomon követése, dokumentálása, megszakítja a vételezést, ha a tömlő nem csatlakozik megfelelően, megakadályozza a jármű üzemanyagtartályának túltöltését.

AVR berendezés a mozdony vezetőállásán:

A korszerű üzemanyag tankolás folyamata: a tankolandó jármű az üzemanyagtöltő kút mellé áll, a mozdonyvezető az AVR berendezés érzékelőjéhez érinti mágneskártyáját, az AVR azonosítja a járművet és a mozdonyvezetőt, a kútkezelő csatlakoztatja a TODO fejjel ellátott tömlőt a mozdony tankjának TODO fejes töltőnyílására, a kútkezelő azonosítja magát mágneskártyájával a tankoló automatán, a töltőállomásba épített számítógép azonosítja a kutat és a kútkezelőt, a kútkezelő beviszi a kút számítógépébe a tankolni kívánt üzemanyag mennyiségét, majd megindítja az automatikus tankolást, a tankolás folyamán a digitális adatokat egy informatikai hálózat folyamatosan követi, illetve dokumentálja, a kívánt mennyiség után leáll az üzemanyagtöltés, befejeződik a tankolás, a feltankolt jármű elhagyhatja az üzemanyagtöltő telepet.

A rendszer célja, előnyei Környezetvédelem: nincs üzemanyag szivárgás, nincs környezeti károkozás. Korszerű elszámolás: korábban: KUTINFÓ és GIR rendszer összekapcsolása → az üzemanyag megfelelő kezelését és nyilvántartását biztosító informatikai rendszer, most: mozdonyfedélzeti berendezés üzemanyagtöltést vezérlő funkciója → az üzemanyag-felhasználás korábbinál is precízebb nyomon követése. Indokolatlan gázolajfogyás elektronikus észlelése: pl. álló motor mellett fogy a gázolaj a tankból (mozdonyfedélzeti berendezés: riasztás), pl. eltérés a kút által kiadott és a mozdonyfedélzeti berendezés által mért üzemanyag mennyiség között (TODO-AVR adatok).

A mozdonyfedélzeti beruházás ráfordítása, finanszírozása: beruházás ráfordítása: mintegy 2,6 milliárd Ft, finanszírozás forrása: a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. saját forrása: 300 millió Ft, kedvező kamatozású vállalkozói kölcsön: 2,3 milliárd Ft. A TODO-AVR beruházás ráfordítása, finanszírozása: beruházás ráfordítása: mintegy 1 milliárd Ft (a MÁV-TRAKCIÓ eszközeire: 500 millió Ft), finanszírozás forrása: a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. saját forrása: 500 millió Ft. A beruházások megvalósításától mintegy 5 százalékos vontatási üzemanyag-költség csökkenést vár a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. 2010-től.

Az új rendszer üzembe helyezése utáni első eredmények Az eredmények mérésének módszere: a dízel járművek esetében 2009. első öt hónapjában vizsgáltuk a járművek fajlagos fogyasztását, a mért értékeket összehasonlítottuk a 2008. első öt hónapjában regisztrált fogyasztási adatokkal. A mérések megállapításai: a dízelmozdonyok nagy részét kitevő tolató mozdonyoknál: 12 százalékos, tehervonati dízelmozdonyoknál: 2 százalékos fajlagos fogyasztáscsökkenés.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!