New York Kávéház, Budapest, november 18.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

IMPORT-EXPORT NARANCS, GÖRÖGDINNYE ÉS BURGONYA
„Hull a pelyhes fehér hó…”
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Trade Marketing Klub Kozák Ákos GfK Hungária Piackutató Intézet 2009
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
„Hungarikum” ELIT Klaszter Ülés Minőség biztosítás/minősítés alapjai Prof. Dr. Szigeti Jenő egyetemi tanár, intézetigazgató Szarvas
M AGYAR É DESSÉGGYÁRTÓK S ZÖVETSÉGE H ÚSVÉTI SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ április 7.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Scharffen Berger Csokoládégyár
„HUNGARIKUMOK A PARLAMENTBEN” A HERENDI PORCELÁNMANUFAKTÚRA, MINT A „MAGYAR ÖRÖKSÉG” RÉSZE szeptember 26.
A piac Szakiskola.
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
A logisztikai rendszer részei
Öltözködés és kozmetikumok
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Értékesítési csatornák
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
Megújul a Sulinet Expressz. Az SZDSZ elnöke felkérte a liberális minisztereket, hogy vizsgálják meg tárcáiknál vannak-e olyan programok, amelyek azokat.
Környezetbarát termékjelek
Dr. Mikulás Ildikó november 3. A borpiaci helyzet és a borpiaci rendtartás várható reformja.
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A területi árszínvonal különbségei, különös tekintettel a városi és falusi árszínvonalak számíthatóságára Dusek Tamás Széchenyi István Egyetem, Győr Gödöllő,
Melyik a legmegfelelőbb lótáp vemhes kancák számára?
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
ATL - mit hirdessünk és hol?
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
É - Édességfogyasztási és étrend T - Trendek
5 KONTINENS MIKULÁSA ÉS KARÁCSONYA A SZEZONÁLIS ÉDESSÉGEK JEGYÉBEN
2006 LAKOSZ Jáky Géza & Lanczki Miklós VOC előírások és költség hatékony technológiák a jármű javító fényezésben Május 19. Jáky Géza elnök Lakk Kereskedők.
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
? Államadósság Jól állunk-e vagy sem? Nagy a jólét, vagy éppen ellenkezőleg, romlik az élet minősége? Dübörög-e a gazdaság, vagy éppen ellenkezőleg, válság.
Europapier Hungária A logisztika szerepe a versenyképességben Laskai István - Kócsó Tamás
Mobilra optimalizált webáruházak, avagy felkészülés az új évtizedre Zajdó Csaba.
A cukor szabályozása A termelés 98 %-a répacukor1.
Kellenek-e hulladéklerakók Magyarországon?
Édességek szőlőből.. Decemberben már megismerkedtünk különböző karácsonyi szőlős süteményekkel, melyekből anyukánkkal és nagymamánkkal otthon el is készíttettünk.
Cseber Kht évi gyűjtés eredménye január.
FIFO ÉS ELSZÁMOLÓ ÁR © R-TREND Kft
Gumicukor készítése Készítette: Szanda Brigitta
Termék & Márka Kopcsay László.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Csökkentsük együtt a hulladékot!
Őstermelők adózása - SZJA - Kompenzációs felár - TB
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
„Istenek eledele” A csokoládé.
Előzmények, jellemzők munkavállaló, 2500 cég vagy vállalkozó,
Tojás prezentáció Kategória áttekintés…. Az elmúlt évben jelentős defláció ment végbe a kategórián, ami az év elején visszafordulni látszott,
A évi személyi jövedelemadó- és Tao-bevallások tapasztalatai, valamint kata és kiva jellemzők Komárom-Esztergom megyében Karácsonyi Norbert igazgató.
1 éves a Sulinet Expressz. A program első éve Az Oktatási Minisztérium nyarán indította el a Sulinet Expressz programot. A program célja: az Internet.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Biyovis Egészség Koncepció a napi gyakorlatban A Biyovis összegyűjtötte az Ön számára, a modern tudományt, medicinát, és a múlt tapasztalatát amelyet ötvözött.
Pogány András stratégiai igazgató
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
Operatív menedzsment és versenyképesség
Megbecsülés az idős embereknek
Az árképzés pszichológiája
Előadás másolata:

New York Kávéház, Budapest, 2009. november 18. ÉDESSÉG IRÁNYTŰ A MIKULÁSFIGURÁKTÓL A SZALONCUKORIG Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban? SÁNTA SÁNDOR Elnök, Magyar Édességgyártók Szövetsége New York Kávéház, Budapest, 2009. november 18.

A prezentáció tartalma Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban? Karácsonyi édességfogyasztási trendek Az ismétlés kedvéért: Mitől minőségi egy termék? Minőség ABC Csokoládé vagy bevonó? A figurás édességek készítése

Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban Mi kerül a magyar fogyasztók édesség kosarába a karácsonyi szezonban? A szezonális édességek a számok tükrében

Pillanatkép édességfogyasztásai szokásainkról Magyarország 3,9 kg / fős éves édesség fogyasztásunk egy negyede a Mikulás és karácsonyi szezonra tehető

Ünnepi fogyasztási szokásaink – szaloncukor Szaloncukrokra több, mint 6 milliárd forintot költünk: 5 és fél ezer tonnát meghaladó mennyiség a tavalyi év 4%-os növekedésének köszönhetően a termékek 2/3-a zacskós, a többi kimért és dobozos kiszerelésben az értékesített mennyiségnek mindössze 1/3-a sajátmárkás termék családonként kb. 1,7 (fejenként 0,6) kilogramm kedvelt ízek: vajkaramellás zselés marcipános kókuszos diós, mandulás, mogyorós feketeerdős Forrás: GFK Hungária

Ünnepi fogyasztási szokásaink – ünnepi édességek Ünnepi édességekre (943 tonna) 2,7 milliárd forintot költünk, ebből: csokoládé figurákra 1,8 milliárd forintot 1,6 milliárd forintot Mikulás figurákra, 100 millió forintot karácsonyfa dísz figurákra, 120 millió forintot egyéb csokoládé figurákra költünk klasszikus Mikulás csomagokra 370 millió forintot ajándékzsákokra: játékkal kiegészített csomagokra 222 millió forintot adventi naptárakra 220 millió forintot speciális csomagolásokra 65 millió forint 4-5 hét alatt az éves csokoládé-figura forgalom fele Forrás: AC Nielsen

Ünnepi fogyasztási szokásaink A csokoládé és bevonómassza mennyiségi arányának változása 2007-ben megfordult a trend: előtérbe került a minőségi csokoládé

Ünnepi fogyasztási szokásaink A csokoládé és bevonómassza értékbeni arányának változása Költéseinkben szerkezetében már 2005-től a minőségi termékek a meghatározók

Ünnepi fogyasztási szokásaink A csokoládé és bevonómassza mennyiségének változása (1000 kg) 2008-ban 943 tonnányi édességet vásároltunk a karácsonyi szezonban

Ünnepi fogyasztási szokásaink A csokoládé és bevonómassza értékének változása (milliárd Ft) Csokoládéból készült termékekre három és félszer többet költünk, mint bevonómasszából készült figurákra

Ünnepi fogyasztási szokásaink A karácsonyi édesség fajták értékesítésének mennyisége (1000 kg) A legnagyobb mennyiségben a Mikulás figurákat vásároljuk

Ünnepi fogyasztási szokásaink A karácsonyi édesség fajták mennyiségének megoszlása Az ünnepekre vásárolt édességek közel 2/3-a Mikulás figura

Ünnepi fogyasztási szokásaink A karácsonyi édesség fajtákra fordított összegek (milliárd Ft) Mikulás figurákra 1,6 milliárd forintot költünk

Ünnepi fogyasztási szokásaink A karácsonyi édesség fajtákra fordított összeg megoszlása A Mikulás figurák több, mint költéseink felét teszik ki

Trendek a karácsonyi édességfogyasztásban Mikulás figurák Trend 1.: a minőségi csokoládéból készülő figurák fogyasztása mind értékben, mind pedig mennyiségben tovább bővült Trend 2.: tovább nő a valódi csokoládéból készült figurák iránti igény, háromszor annyit költünk csokoládé figurákra, mint bevonómasszából készültekre Trend 3.: a legkedveltebb szezonális édesség a Mikulás figura, de az adventi naptárak népszerűsége is folyamatosan nő Szaloncukrok Trend 4.: tovább nő az esztétikus dobozos illetve állótasakos kiszerelések fogyasztása Trend 5.: új ízek jelennek meg a termékkínálatban Trend 6.: stagnál a sajátmárkás szaloncukrok iránti kereslet Trend 7.: a hipermarketek súlya a legnagyobb, de növekszik a szupermarketek szerepe is Szezonális édességek Trend 8.: intenzív kereslet az ismert csokoládé márkák egyedi kiszerelésű termékei iránt (pl.: közkedvelt desszertek, pralinék karácsonyi öltözetben)

Az ismétlés kedvéért

A minőségi termékek kritériumai Mitől minőségi egy termék? „A minőség az igényeknek való megfelelést és nem az eleganciát jelenti.” Philip B. Crosby A minőségi termék főbb kritériumai: 1., Megfelel a rá vonatkozó törvényi előírásoknak 2., Megfelel az élelmiszerbiztonsági előírásoknak 3., Gyártója működő minőségirányítási rendszereket alkalmaz 4., Gyártója jó minőségű és ellenőrzött alapanyagokat használ 5., Gyártója megfelelő műszaki technológiát alkalmaz 6., Jó gyártási gyakorlat - „A jó terméket nem ellenőrizni kell, hanem jól gyártani” 7., A gyártó dolgozói következetesek és elkötelezettek 8., A gyártó rendszeres ellenőrzéseket folytat 9., A gyártási tevékenység szigorúan szabályozott 10., A raktározás és a szállítás szintén szigorúan szabályozott

A minőségi termékek kritériumai Hogyan válasszunk, mire figyeljünk a vásárlásnál? A minőség ABC C, mint címke Ö, mint összetevők D, mint dúsítók CS, mint csomagolás I, mint információs vonal T, mint tápanyag jelölés M, mint minőség-megőrzési idő

A minőségi termékek kritériumai Csokoládé vagy bevonómassza? Mi a különbség? Csokoládé: kakaómassza kakaóvaj tejpor cukor Kakaós bevonó: kakaópor cukor tejpor speciális növényi zsír magasabb ár kakaó tartalom magasabb beltartalmi érték alacsonyabb ár kakaóvaj helyett növényi zsírok alacsonyabb beltartalmi érték

A figurás édességek készítése

A csokoládéfigura gyártás története Magyarországon 1920-as évek: a kezdetek Gerbeaud és Hauer először formáltak csokoládéból figurákat a figurákat még kézzel készítik A kezdetek „technikája” egy formába kevés csokoládét tettek a formát lezárták majd megforgatták Az alufóliára történő nyomtatás technikáját az 1970-es évektől használják a csokoládéfigurák csomagolásához

Hogyan készül a csokoládéfigura? Üreges, töltetlen figurák pl.: mikulás, csizma, krampusz jellemzően csokoládémasszából A csokoládé masszát felmelegítik, majd lehűtik kakaóvaj kristályok alakulnak ki fényes, roppanós, a formától könnyen elválló termék keletkezik Visszamelegítés könnyebben önthető, alakítható (bolygatható) csokoládémassza keletkezik formába öntés Bolygatás, vagyis a formázás a formát bolygó mozgást végző karokra helyezik a figura elnyeri végső formáját Lehűtés a formákban lévő figurák egy hűtőalagúton haladnak keresztül a formákat leválasztják a megszilárdult figurákról

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk! Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánunk!