 Alakuló ülés időpontja: 2011. február 16.  Dokumentumok benyújtása: 2011. március 03.  Bejegyzés: 2011. április 28.  Nyilvántartási szám: TT 700.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Advertisements

25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Előzmények: 2006-ban megalakult a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége és a 1043/2006.(IV.19.) kormányhatározattal támogatott Nemzeti Tehetségsegítő.
A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK FELADATAI, LEHETŐSÉGEI
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Több nemzetre kiterjedő programok lehetősége GRUNDTVIG Pécs, január 27. Szellő János osztályvezető.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A Magyar Mérnöki Kamara belső eljárásrendje az Országos Építésügyi és Településrendezési Tanács (OÉTT) munkájához kapcsolódóan Budapest, július 13.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
A tehetséggondozás helyzete a nagykanizsai térségben
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Ünnepélyes bizonyítvány átadás.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

 Alakuló ülés időpontja: február 16.  Dokumentumok benyújtása: március 03.  Bejegyzés: április 28.  Nyilvántartási szám: TT

 A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Tehetségsegítő Tanács feladatainak hatékonyabb ellátása érdekében munkacsoportokat hoz létre.  A munkacsoportok munkájukat felkérés alapján, segítő, támogató szándékkal és attitűddel végzik.  A munkacsoportok elsősorban tematikus elv alapján szerveződnek, elsődlegesen megyei hatáskörrel, az alábbiak szerint:

feladatai1:  Meglévő adatbázisok alapján, a tehetséggondozás megyei helyzetének elemzése  javaslattétel fejlesztési irányokra, konkrét fejlesztésekre  közreműködés a fejlesztés tartalmak kidolgozásában feladatai2:  Módszerek hatásosságának értékelése  tagjai: igény szerint.

feladatai:  módszerleírások készítése  módszerleírások fejlesztése  Interperszonális  Intraperszonális  logikai-matematikai  Nyelvészeti  Természeti  testi-kinesztetikus  térbeli-vizuális  zenei területeken  tagjai: igény szerint, de minimum 8 csoport (tehetségterületenként 1-1 csoport)

logikai-matematikai (pl. matematikai szakkör, IQ-klub, sakk és más logikai tevékenységek, tanulási stratégiák fejlesztése, illetve a máshova nem sorolható közismereti tantárgyakhoz kötődő gazdagító programok); logikai-matematikai (pl. matematikai szakkör, IQ-klub, sakk és más logikai tevékenységek, tanulási stratégiák fejlesztése, illetve a máshova nem sorolható közismereti tantárgyakhoz kötődő gazdagító programok); természeti (pl. mindenféle természettudományos témakörű foglalkozás, természetjárás); természeti (pl. mindenféle természettudományos témakörű foglalkozás, természetjárás); nyelvészeti (pl. anyanyelvi és idegen nyelvi programok); nyelvészeti (pl. anyanyelvi és idegen nyelvi programok); testi-kinesztetikus (pl. sportprogramok, tánc-, mozgáskultúra); testi-kinesztetikus (pl. sportprogramok, tánc-, mozgáskultúra); térbeli-vizuális (pl. képzőművészeti, filmművészeti foglalkozások, kézügyességet igénylő szakmai tevékenységek, népi mesterségek); térbeli-vizuális (pl. képzőművészeti, filmművészeti foglalkozások, kézügyességet igénylő szakmai tevékenységek, népi mesterségek); zenei (pl. mindenféle ének-zenei program); zenei (pl. mindenféle ének-zenei program); interperszonális (pl. drámafoglalkozások, színjátszás, kommunikációs foglalkozások, vezetői kompetenciák fejlesztése); interperszonális (pl. drámafoglalkozások, színjátszás, kommunikációs foglalkozások, vezetői kompetenciák fejlesztése); intraperszonális (pl. önismereti foglalkozások). intraperszonális (pl. önismereti foglalkozások).

Feladatai:  módszerek, „jó gyakorlatok” összegyűjtése  módszerek átadása MTST részére  (Kiadvány készítése)  tagjai: igény szerint.

Feladatai:  tehetségpontok létrehozásának ösztönzése  tehetségpontok létrehozásának szakmai segítése  javaslatok kidolgozása hálózaton belüli erőforrás koordinációra  Tehetségsegítő tanácsok létrehozásának segítése  Kapcsolódás a NTT munkájához  tagjai: MTST-be delegált kistérségi képviselők

Feladatai:  lehetőségek feltárása  forrásszerzés  tagjai: MTST elnöksége és delegált társadalmi- gazdasági tanácstagok. (önkéntes alapon)

 OKTATÁSÉRT közalapítvány  Wekerle Támogatáskezelő  ESZA  TÁMOP    – társadalmi vita lezajlott.

 A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács célja megkívánja, hogy a tehetségsegítés legfontosabb kérdéseiben a Tanács igen széles körben megfogalmazott véleményeket tükrözhessen.  A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (NTT) célrendszere, Szervezeti és Működési Szabályzata, különösen annak alábbi 3 pontja megkívánja azt, hogy a tehetségsegítés legfontosabb kérdéseiben NTT igen széles körben egyeztetetten megfogalmazott véleményt tükrözhesse  a Tanács állandó lehetőséget ad arra, hogy a Szervezetek egyeztessék álláspontjukat, hazai és külföldi példák tanulmányozásával, szakmai fórumok megszervezésével, támogatási lehetőségek megszerzésével, új támogatási formák átgondolásával, valamint pályázatok kiírásával segítsék és alakítsák a magyar tehetséggondozás rendszerének további fejlődését;  a Tanács a kormány 1043/2006.(IV.19.) Korm. sz. határozata alapján állandó és szervezett formát kínál a fenti Szervezetek és a kormányzat párbeszédére, a Szervezetek igényeinek megfogalmazására, a kormányzat tehetségsegítéssel kapcsolatos terveinek véleményezésére, és ilyen irányú munkájának társadalmi ellenőrzésére;  a Tanács állást foglal, és véleményt nyilvánít a tehetségek segítésével kapcsolatos kérdésekben, e véleményét a médiában megjeleníti.

 A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács tagjai lehetnek: Azon regionális Tehetségsegítő Tanácsok képviselői, amelyek teljesítik az alábbi feltételeket:  képviselik az adott legalább megyei szintű régió egészének tehetségsegítő munkáját;  legalább 10 résztvevő szerveződéssel bírnak, és  tagjaik között a régió tehetségbarát társadalmának építésében érintett más szerveződések képviselői is megtalálhatóak.

 Tehetség Műhely Iskola Fenntartók részére  Kifejezetten fenntartók (polgármesterek, önkormányzati vezetők, azok helyettesei, oktatási felelősök) számára FAT által nyilvántartásba vett 10 órás képzés.  Térítésmentes  Tehetségpontként nyilvántartott oktatási intézmények, civil szervezetek és más jogi személyiséggel rendelkező szervezetek munkatársai, tagjai, akik a Tehetségsegítő Tanács létrehozásával kapcsolatos tevékenységek elvégzésére vállalkoznak.  június 21, Budapest: Tehetségsegítő tanácsok megalakítása Tehetségsegítő tanácsok megalakításaTehetségsegítő tanácsok megalakítása  A Tehetségsegítő Tanács létrehozásával kapcsolatos feltételek ismerete.  Tehetségsegítő Tanács létrehozásának folyamatának ismerete, e folyamat menedzselése.  Tehetségsegítő Tanács létrehozásával kapcsolatos tanácsadói tevékenységek.  Tehetségsegítő Tanács létre  Tehetségsegítő Tanács létre hozásához kapcsolódó dokumentáció kezelése.  képzések (online jelentkezés) képzések (online jelentkezés) képzések (online jelentkezés)