ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Sajó-Bódva regionális hulladékgazdálkodási program
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
Ökoiskola cím elnyerése előtt és után
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Kölyökkuckó Napközi Mekényes
Erdélyiné Forgó Erzsébet UFS Group Holding Zrt. Credit üzletágvezető
Iskolánkról.
Egy kis település lehetőségei a környezet- tudatossá válás útján napjainkban Pirtyák Zsolt Lajoskomárom polgármestere.
Beruházás a 21. századi oktatásba február 12.
 Pedagógiai program  MIP  IMIP  Helyi tantervek minden tantárgy esetében  Munkaközösségek munkatervek  Ökoiskola munkatervek.
Az ökoiskola kritériumrendszer megújítása Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója Budapest 2009 OKM OFI Szontagh Pál.
III. Magyarországi Klímacsúcs Szakmai Konferencia
Megújuló energiák felhasználásának helye és lehetősége a nemzeti vagyon kezelése során Marjay Gyula ingó- és ingatlanvagyonért felelős főigazgató.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Belvárosi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Ökoiskolák szakmai tanácskozása, Miskolc, A Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium ökoiskolai programja Készítette: dr.Velkey László.
Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Civil Kezdeményezések Programja
Új évszázad - Új módszerek1. 2 Támogató: ESZA A projekt megvalósításának kezdete: A projekt befejezésének időpontja:
Erdei iskola Szálkán. CélokEredmények Tantárgyi ismeretanyag elmélyítése, bővítése, közvetlen tapasztalatszerzés – cselekvés útján Vízinövények és állatok.
Zrínyi Ilona Általános iskola
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pályázati beszámoló június Matolcsiné dr. Szimon Ildikó.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A pedagógiai program készítése
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Óvodánk 6 csoportos, 135 férőhellyel rendelkezik.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
PROGRAM.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Óvodai környezeti nevelési program megvalósításának tapasztalatai a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság és Újbuda Önkormányzat közötti együttműködésben.
Környezeti nevelés uniós forrásokból
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
Ökoiskola-vezetőképzés Debrecen április 15.
Ötletek, javaslatok a kritériumok teljesítését szolgáló szükségletek, célok és megjelenő igények szintjén Budapest, 2014.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
A fenntarthatóság szempontrendszere és a jövő iskolája Varga Attila, Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest,2011. november 3.
ÖKO ISKOLA 2008 tavaszától Környezettudatos élet: Kiállítások, rendezvények Túraversenyek, kirándulások.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Önkormányzati lehetőségek a gyermekek környezeti nevelésének segítésére Önkormányzati lehetőségek a gyermekek környezeti nevelésének segítésére Előadó:
ZÖLDEK Klaszter Nemzetközi Konferencia A megújuló energia jövője a Közép-dunántúli régióban Edutus Főiskola,
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Projektzáró rendezvény
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása
Szeretettel köszöntjük
Közoktatási alapismeretek
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Támogató alap dokumentumok
Magyarországi Ökoiskolák VII. Országos Találkozója
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

ÖKO iskola, de hogyan?

Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás

Természeti környezet Tállya Szőlő Világörökség

Fenntartó-önkormányzat környezetbarát tevékenységei Pályázatokon keresztül épületek felújítása Szelektív hulladékgyűjtés Természetbarát környezet

Az iskola munkája Környezetvédelmi hét Kirándulások, túrák Virágosítás, parkosítás

Feltételek Iskolánk külső- és belső környezete a tavalyi évben nyerte el a megálmodott formát. Megtörtént a teljes korszerűsítés. Nyílászárók cseréje, fűtés korszerűsítés, külső szigetelés. Víz-, villany-, gáz fogyasztás folyamatos nyomon követése, költségtakarékosság megvalósítása.

Belső tartalom 1.Az iskolában működő művészeti iskola munkái visszaköszönnek a dekorációból. 2.A folyosókon, tantermekben, iskolánk környékén minél több virág elhelyezése és gondozása. 3.A tanulók körében megszerveztük az elemgyűjtést. 4.A hulladékgyűjtés régóta folyó tevékenység. 5.Hagyományos környezetvédelmi hét megrendezése

Feladat Szándék Tevékenységek rendszerezése Környezettudatos szemlélet Pályázat

Megvalósítás Környezettudatos szemlélet beépítése a mindennapi oktató-nevelő munkába Tantestület azonosulása a szemlélettel Tantestület azonosulása a szemlélettel Partnerség Partnerség Programok Programok Intézmény dokumentumaiban való megjelenés Intézmény dokumentumaiban való megjelenés –Pedagógiai program –Éves munkaterv –Diákönkormányzat munkaterve –Tanmenet

Tervek, célok Kapcsolatok kiépítése Környezeti nevelés beépülése a tehetséggondozásba Zöld Óvoda Tapasztalatcsere Fenntarthatóság biztosítása Pályázatban meghatározott tervek megvalósítása Tevékeny, jól működő ÖKO iskola ÖKO iskola népszerűsítése Erdei iskola

LEGYÜNK MINÉL TÖBBEN!