1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia 2010. szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Iskolai tehetséggondozástól a tehetségsegítő tanácsig
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
MÁS-KÉPp 60 Esély a tanulásra – csatlakozás a jövőhöz Hatvanban Hatvan Város Önkormányzata Hatvan Városi Művelődési Központ és Könyvtár Grassalkovich Oktatási.
A Múzeumok és Látogatók Alapítvány felnőttképzési és konferencia programjai Országos Múzeumandragógia Konferencia május Széphalom.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
KGYTK Országos tehetségsegítő módszertani konferencia
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
Az önfejlesztő terület bemutatása
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Előadás másolata:

1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

2 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” A társadalmaknak a kiemelkedő tehetségek iránti érdeklődése tehetségek iránti érdeklődése egyidejű az emberiség egyidejű az emberiség történelmével, de koronként eltérő megítélést hordoz Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

3 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

4 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

5 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

6 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” TEHETSÉG A tehetséges gyerekek azok, akikben ez az együttes megnyilvánul, vagy kifejlesztik magukban ezt az integrációt, és alkalmazni is tudják valamely, az emberiség számára potenciálisan értékes területen. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

7 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” A TEHETSÉGFEJLESZTÉS KRITIKUS PONTJAI (Dr. Balogh László): a tehetség azonosítása, felismerése, a tehetség azonosítása, felismerése, a programok célkitűzései, a programok célkitűzései, szervezeti formák, szervezeti formák, gazdagítás, dúsítás, gazdagítás, dúsítás, tantestületi munkamegosztás, speciális funkciók, tantestületi munkamegosztás, speciális funkciók, együttműködés a családdal. együttműködés a családdal. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

8 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” A ZMÖPI a TÁMOP „Országos Tehetségsegítő Hálózat kialakítása – Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program” „Országos Tehetségsegítő Hálózat kialakítása – Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program” című konstrukció keretében Ft támogatást nyert Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

9 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Címe: A projekt megvalósításának ideje: augusztus 1 – július 31-ig. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

10 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Előzmények: 2009-ben létrehoztuk a „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő hálózat”-ot. ZMÖPI és nyolc általános iskola Minden iskola rendelkezik valamilyen fő specifikummal: pl. művészeti nevelés, környezeti nevelés, tanulmányi versenyre való felkészítés, integrált nevelés, tudományos ismeretterjesztés, aktív társadalmi lét pl. művészeti nevelés, környezeti nevelés, tanulmányi versenyre való felkészítés, integrált nevelés, tudományos ismeretterjesztés, aktív társadalmi lét Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

11 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” 1.Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete 2.Béke Ligeti Általános Iskola, Speciális Szakiskola 3.Dél-Zalai Általános Iskola Becsehely, 4.Egry József Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 5.Fazekas József Általános Iskola, Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde. 6.Hevesi Sándor Általános Iskola 7.Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola 8.Móra Ferenc Általános Iskola 9.Zalabéri Általános Iskola és Művészetoktatási Intézmény, Óvoda Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

12 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

13 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Tevékenységeinket a fenti iskolák együttműködésével valósítjuk meg, de minden programunk nyitott, várjuk az érdeklődőket a megye többi intézményéből is. várjuk az érdeklődőket a megye többi intézményéből is. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

14 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” A projekt célja: Tehetségek, tehetségígéretek segítésének szakmai-módszertani fejlesztésének megvalósításaTehetségek, tehetségígéretek segítésének szakmai-módszertani fejlesztésének megvalósítása Tehetségek felkutatása, kiválasztása, tehetségük kibontakozását célzó programok megvalósításaTehetségek felkutatása, kiválasztása, tehetségük kibontakozását célzó programok megvalósítása Tehetséggondozással foglalkozó szakemberek képzéseTehetséggondozással foglalkozó szakemberek képzése Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

15 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Tehetséggondozó műhelyek októbertől májusig októbertől májusig Zalaegerszegen, Keszthelyen, Nagykanizsán, Sümegcsehiben, Zalakaroson, Becsehelyen, Zalabéren (művészeti, hagyományőrző, tudományos diákköri) Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

16 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Tanulmányi versenyek szervezése megyei szinten Tehetségleltár készítése iskolákban levő tehetségígéretek és aziskolákban levő tehetségígéretek és az iskolák tehetséggondozó tevékenységének felmérése)iskolák tehetséggondozó tevékenységének felmérése) „Zalai tehetségígéret” programban való részvétel„Zalai tehetségígéret” programban való részvétel Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

17 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Akkreditált 30 órás képzés 20 pedagógus részére november án. Címe: A tehetség felismerése és gondozása: tehetségfejlesztés a mindennapi pedagógiai gyakorlatban Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

18 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” „Zalai Tehetségígéret” program: A tehetségleltár készítésével egy időben: kit neveznek? A lehetséges pályázóknak és mentoraiknak januárban két helyszínen, két alkalommal felkészítést tartunk. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

19 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Tanulmányút: Tavasszal tehetséges diákoknak és tehetségsegítő pedagógusoknak 1-1 napos tanulmányutat szervezünk. Megyei és iskolai tehetségnapok szervezése Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

20 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Módszertani tábor: júniusában 20 fő hátrányos helyzetű, tehetséges 6-7. osztályos diák számára módszertani tábort szervezünk. Foglalkozások: filmnézés beszélgetésselfilmnézés beszélgetéssel kézműves foglalkozásokkézműves foglalkozások éjszakai csillaglesőéjszakai csillagleső versíróverseny, rajzverseny, kavicsfestésversíróverseny, rajzverseny, kavicsfestés zászló és címerkészítészászló és címerkészítés activityactivity kiránduláskirándulás Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

21 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Kiadványok: A projekt, a partneriskolák és az eredmények bemutatásaA projekt, a partneriskolák és az eredmények bemutatása Módszertani útmutatók: A weblapunkon megjelenő segédanyagok, a művészeti nevelés, tudományos alkotások, tanulmányi versenyekre való felkészítés, integrált nevelés témakörébenA weblapunkon megjelenő segédanyagok, a művészeti nevelés, tudományos alkotások, tanulmányi versenyekre való felkészítés, integrált nevelés témakörében Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

22 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Köszönöm figyelmüket! Panácz Ágnes Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete 8900 Zalaegerszeg, Béke-ligeti u. 1. Honlap: Tel.: 92/ Közvetlen: Tel.: 92/ Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete