Az anyanyelvi nevelés elmélete MR-351, előadás Steklács János KF TFK Nyelvészeti és Irodalomtudományi Intézet

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Sáráné Lukátsy Sarolta könyvtári szakértő Szeged
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
A digitális számítás elmélete Előadás:kedd 10:10-11:40, 0/13. terem előadó: Dr. Ruszinkó Miklós Gyakorlat: Kedd 14:15-16:00,
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szűts József Általános Iskola
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Makroökonómia I.2006/2007. tanév, 2. félév 1. előadás 1 A kurzus programja előadás: kedd 14-16, TIK nagyelőadó előadók:Czagány László, docens –
RE-PE-T-HA Angol Módszertani Munkacsoport Dr. Csépes Ildikó
A mesterséges intelligencia alapjai
Anyanyelvi nevelés tematika
PEDAGÓGIAI SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA (NMP_PS021K2)
XVI. Apáczai-napok Tudományos Konferencia Győr, október 26.
1 Előadó: Tóth Anikó (Szabad bölcsészet szak, II. évfolyam) Kommunikáció az egyetemen Kommunikáció az egyetemen A Kommunikáció az egyetemen c. kurzus Kommunikáció.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása Bemutatkozik az Árkádia és irodalomtudomány-irodalomtanítás felülete TÁMOP /1/B.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Közoktatás – pedagógusképzés - neveléstudomány
Előzetes kérés a hallgatókhoz! Írják fel választott szakdolgozati témájukat! Foglaljanak helyet témájuk (ennek hiányában: szakmai érdeklődési területük)
Bevezető előadás ANDRAGÓGIA IFJÚSÁGSEGÍTŐKNEK Az akkreditált, iskolai rendszerű, felsőfokú szakképzésben 1. előadás.
Metakognicióra épülő olvasási stratégiák és szövegértő olvasás
KÖZIGAZGATÁSI URBANISZTIKA I-II.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Sajátos nevelési igény a fels ő oktatásban Sulyok Tamás f ő iskolai adjunktus Zsigmond Király F ő iskola.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
A PEDAGÓGIA ALPJAI.
NEVELÉSTÖRTÉNET.
NEVELÉSELMÉLET.
ANDRAGÓGIATÖRTÉNET.
Kommunikáció az egyetemen
Az allergiás megbetegedésekhez társuló pszichés zavarok kezelése
EGYÜTTHALADÓ IV. MAGYARNYEL-VOKTATÁSI SEGÉDANYAGOK MIGRÁNS GYERMEKEK ÉS PEDAGÓGUSAIK SZÁMÁRA Miskolci Egyetem, Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi.
SZMPSZ Galánta - Vágsellye régió RPK és TV tevékenysége
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Így készítek fel a „Bod-ra”…. A verseny három fordulós: 1. iskolai forduló 1. iskolai forduló 2. megyei/fővárosi forduló 2. megyei/fővárosi forduló 3.
Csájiné Knézics Anikó Szilvásiné Turzó Ágnes Dr. Steklács János
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány – Hagyomány és megújulás az iskolai olvasmányok kánonjában Dr. Gordon Győri János elnök Magyar Olvasástársaság.
Irodalomtanítás – de meddig? Egy lehetséges válasz: irodalom_12_11_10_9 Fűzfa Balázs – Irodalomtanítás a harmadik.
Az idegen nyelvi képzés kihívásai, tanulás-módszertani problémái
KULCS AZ OLVASÁSHOZ Sáráné Lukátsy Sarolta könyvtári szakértő Szeged.
Az olvasóvá nevelés (tév)útjai Jó és rossz példák iskolákból, könyvtárakból Gombos Péter Kaposvári Egyetem április 28.
BEVEZETŐ.
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
1 KÖZPONTOSÍTOTT REZIDENSKÉPZÉS AZ UROLÓGIÁBAN Prof. Dr. Pajor László szeptember 19.
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Az informatika logikai alapjai
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Számítógéphálózatok Távadatfeldolgozás 2000/2001. Tanév, II. félév Dr. Vadász Dénes.
Sokféle neveknek sorsáról az Utónévbizottság munkájáról
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Biztosítási matematika és kockázatelemzés I. Egészségbiztosítási szakirány Előadó és gyakorlatvezető: Vályi Sándor Fogadóóra: kedd 14-15, 208/4. szoba.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Szülői értekezlet
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Tantárgyi követelmények szeptember 8.
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
1./ A magyar közoktatás rendszere
A nyelvtantantanítás módszertana Ludányi Zsófia tavasz
Előadás másolata:

Az anyanyelvi nevelés elmélete MR-351, előadás Steklács János KF TFK Nyelvészeti és Irodalomtudományi Intézet

Az előadás tematikája 1. Az anyanyelvi nevelés rendszere, alapjai, céljai 2. A beszédfejlesztés 3. Az olvasástanítás tudományos alapjai 4. Az olvasástanítás módszerei 5. Az írástanítás 6. A szövegértés 7. A szövegfeldolgozás 8. A nyelvtan és a helyesírás tanítása 9. A fogalmazás tanítása

Tankönyvek: Adamikné Jászó Anna: Anyanyelvi nevelés az ábécétől az érettségiig. Trezor, Bp Adamikné (és mktsai): Az anyanyelvi nevelés módszerei. Általános iskola 1-4. oszt. Kaposvári Egyetem, Kaposvár Steklács János: Funkcionális analfabetizmus a hipotézisek, tények, számok tükrében. Akadémia Kiadó Készülő kéziratos jegyzet… (????)

A kurzus teljesítése Zárthelyi dolgozat az előre megadott kérdésekből Szóbeli kollokvium