Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Advertisements

Nyerjünk együtt! TAMOP /
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Könyvtárhasználati verseny
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A munka világával kapcsolatos tudás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Szervezetfejlesztési Program
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Tudásmenedzsment fejlesztések a tudásközösség – közösségi tudás – tudástőke hármas egységének jegyében az MTV-nél Móriczné Zvornik Csilla (MTV - humánerőforrás.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A team-munka elméleti alapjai
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A stratégiai tervezés folyamata
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
A vezető a legjobb HR-es.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Vállalkozásmenedzsment I.
A BKF tudástranszfer modellje a
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
TÁMOP projektek megvalósításának „nyeresége” Kemecsei Judit – Hajléktalanokért Közalapítvány TÁMOP / december 13. Miskolc.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Dr Máthé Ákosné HR vezető tanácsadó Interim.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az üzletek operatív működtetése
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
Kérdések a második zh-hoz
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
SEEM alapok.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában

Miért pont mentor I.? Két lábon járó tudásközpont A tacit tudások kinyerésének legjobb modellje

3 példa Iránytű – új belépők programja Tehetségmenedzsment Shop

Iránytű Új munkatársak bevezető programja Vállalattal kapcsolatos legfontosabb ismeretek – küldetés, jövőkép, értékek, stratégia, márka, termékek, stb. Integrációs program – mentor segítségével Nem vezető beosztású! Fókuszban szervezeti integráció támogatása szervezeti működés ismeretének fejlesztése formális / informális információs csatornák megismerése vállalati kultúra- értékekkel történő azonosulás erősítése Eredmény spontaneitás helyett tervezett beilleszkedés „új szem többet lát” tényleges teljesítmény hamarabb tapasztalható

Tehetségmenedzsment Vezető beosztású On the job fejlesztés Fókuszban A Vállalat számára kiemelt értékkel bíró munkatársak Vállalati elvárások alapján + egyéni kompetenciák alapján felépített program Vezető beosztású On the job fejlesztés Fókuszban meghatározott kompetenciák és szakmai feladatok mentén nyújtott támogatás helyzetbehozás kapcsolati tőke kiaknázása Eredmény keresztfunkcionalitás erősödése kiterjedtebb network új ismeretek megszerzése

Shop Nem vezető beosztású Fókuszban munkafolyamatok betanulása Ügyfélkapcsolati képviselők fejlesztése Alapképzés + ismeretbővítő fejlesztések On the job szakasz + mindennapi munkavégzés támogatása Nem vezető beosztású Fókuszban munkafolyamatok betanulása rendszer ismeretek elsajátítása profi ügyfélkezelés készségének fejlesztése Eredmény korai hasznos teljesítmény „belső tréner”-i pozíció állandó mérce a munkatársak számára

Miért pont mentor II.? Tudásmenedzsment szempontból HR szempontból Elismert szaktekintély – munkatárs / vezető Mikro kultúrák keveredése Különböző ismeretek + új tudások + új kontextusok = kreatív értékteremtés Információ áramlás Legjobb gyakorlatok megosztása Fontos tudásközösségek alakulása Üzleti érték - a tudás és tapasztalat Kompetencia fejlesztés Karrierlépcső, önmenedzselési forma Elismert teljesítmény Értékek, elvárt viselkedésminták közvetítése HR szempontból

A jövő – mentori rendszer kialakítása Input: mentori készségek; mentoring technikák; szakmai-személyes célok; vezetői elvárások; szervezeti és szakmai érték-, normarendszer; releváns információk a mentoráltról VEZETŐI CÉL ÉRTÉ-KE-LÉS, VISSZAJELZÉS, HATÁSVIZS-GÁLAT MENTOR KIVÁLASZTÁSA SZERZŐDÉS, CÉLOK KÖZÖS MEGHATÁROZÁSA FOLYAMAT, HELYZETBE-HOZÁS MENTORI TRÉ-NING EGYÉNI PÁLYA ÍV FOLYTATÁS MÁSODLAGOS HATÁSOK: MENTOROK KÖZÖTTI TUDÁSMEGOSZTÁS, INFOÁRAMLÁS MENTORÁLT Output: személyes értékelés a mentorált teljesítményéről, készségeiről, lehetséges karrierlépésről, irányról, alkalmasságról, esetleges további fejlesztési célokról; a mentor tevékenységéről, a tevékenység hatásáról

A mentori rendszer bevezetésének indokai, szükségessége Üzleti hatások MT stratégiai célok (minőség, hatékonyság) megvalósítása vállalati értékek és kultúra megerősítése „Egy vállalat vagyunk” csoport szintű gondolkodás (szakmai tudás átadás, tudás megszerzés, megoldásszállítás képessége ) fejlesztése működő mentori programok számára (ügyfélszolgálat, HR, műszak) elfogadottságot, javuló keretfeltételeket biztosít szakmai tudások hatékonysága személyes tudások hasznosítása kiválasztási, képzési, fejlesztési, megtartási költségek optimalizálása a mentori hálózat felerősíti a tudásmegosztás és az információáramlás hatásait Munkatársi attitűd-hatások belső véleményfelmérések tapasztalata (fejlődés, előrejutás, utánpótlás fejlesztés) „Legjobb munkahely” – motivált, megbecsült munkatársak, vonzó munkahely karrierlépés, munkaerő-piaci értéknövekedés pozitív együttműködési hatások (erősödő munkatársi kapcsolatok, egymás iránti felelősségérzet növekedése)