A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
On-line kommunikáció a WebDokin WebDoki - a számok tükrében •Regisztráltak száma: fő •Napi hírlevelet kér: 85% •Napi látogatások száma:
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
A mobil távközlés, mint a növekedés motorja?
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
BEE Satisfaction / Piackutatás Vélemény felmérés Online elégedettség mérés.
A világ leggazdagabb emberei MA A többiek pedig munkát keresnek.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Copyright © 2012, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved. 1.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Statisztikák. Foursquare • 2014 Januári adatok forrás: foursquare.com/about • Több mint 45 millió felhasználó • Több mint 5 milliárd check-in • Több mint.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
3 millió közös ismerős A kormányzati kommunikáció első éve a közösségi médiában Böszörményi Nagy Gergely Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság.
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Pénzintézetek társadalmi felelősségvállalása és a Green Banking koncepció KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs.
Keresőmarketing stratégiák
Játék és reklám TNS Hoffmann.
TDM Szakmai Nap november 21.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
A tételek eljuttatása az iskolákba
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
MNB Növekedési Hitelprogram Sebők Orsolya Főszerkesztő
Kinek jut az MNB Növekedési Hitelprogramból? Sebők Orsolya Főszerkesztő
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
FÖLDRÉSZEK.
® ACN - Áttekintés március 21. MAGYARORSZÁG.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
szakmérnök hallgatók számára
HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
turizmusért felelős helyettes államtitkár
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Tudományos kommunikáció az interneten május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Hajós Katalin Budapest, június 5.
PRbiotikum, avagy kategória- építés a PR eszközeivel Tudatos márkaépítés a PR és a marketing együttműködésében Rózsa Iván, kommunikációs igazgató Dr Kovács.
NoSalty.hu a közösségi márka Marketing cél: Facebook aktivitással a NoSalty.hu márka felépítése és honlap látogatottságának növelése. Kommunikációs cél:
Study in Hungary Facebook Marketing
Az online marketing legújabb generációja
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Előadás másolata:

A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában LEGYÉL KÖZÖSSÉGI! A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában Szűts Ildikó OTP Bank Igazgató Budapest, 2013. március 6.

A SOCIAL MEDIA ≠ FACEBOOK, TWITTER & YOUTUBE Együttműködés Multimédia Vélemények Kommunikáció Szórakozás

„A GYORS HAL ESZI MEG A NAGYOBBAT” Feltörték a Burger King Twitter profilját Megújult a Yahoo Borítóképet kaptak az események a Facebookon Rövidülnek a tweetek Adatközpontot épít a Facebook Elindult az outlook.com Mindjárt itt a Google okosszemüvege Halálhírrel reklámoz egy spam

FONTOS A MINDENNAPI ÉLETBEN A Facebook fölözi le a közösségi médiából származó reklámbevételek 71%-át A közösségi médiában hirdetésekre fordított összeg 2016 végére Amerikában elérheti a 9,8 milliárd dollárt A Google viheti el idén az ameriai online reklámköltés 44,9%-át A Twitteren minden korábbinál több felhasználó jelent meg a 18-24 éves korosztályból.  A tévézés is egyre inkább közösségi tevékenység.  A Facebook fölözi le a közösségi médiából származó reklámbevételek 71%-át, azonban ez még mindig nincsen összhangban azzal, milyen mértékben uralja a közösségi médiát. A közösségi médiában hirdetésekre fordított összeg 2016 végére Amerikában elérheti a 9,8 milliárd dollárt, amiből várhatóan 3,1 milliárdot helyi hirdetésekre fordítanak majd. A Google viheti el idén az ameriai online reklámköltés 44,9%-át, az ötödik helyen álló AOL-nak már csak 2,4% jut. Bár a Google Plus-on még mindig nincsenek hirdetések, a cégek mégis fontos reklámfelületnek tartják. Már 9 olyan vállalat van, amelyn több mint 500000 követővel rendelkezik a felületen. Tavaly december óta a Youtube nézettsége meglepően 28%-kal esett vissza. A videómegosztó oldal azt mondja, éppen a felhasználók megtartásán, elkötelezésén dolgoznak. Valószínűleg éppen emiatt. A Twitteren minden korábbinál több felhasználó jelent meg a 18-24 éves korosztályból. Számuk Amerikában az eddigi 18%-ról 31%-ra emelkedett tavaly május és idén február között. A tévézés is egyre inkább közösségi tevékenység. Az amerikai internetezők 51%-a beszéli ki közösségi oldalakon a műsorokat, 49%-uk lájkolja azokat, és 45% figyeli a stáb kommentjeit a közösségi médiában.

A KÖZÖSSÉGI MÉDIA VS DIGITÁLIS MÉDIA Célok Elérés Tudatosság Hatás Elkötelezettség Mérés Látogatók száma Oldallátogatottság Oldalon töltött idő Átvételek Közösségi média Célok Támogatás Hűség Bizalom Befolyás Mérés Vélemények Kommentek Visszajelzések Említések Organikus elérés

A SOCIAL MEDIA, MINT A KÖZVETLEN PÁRBESZÉD TERE Követelmények a közösségi térben folytatott párbeszédben Őszinteség Nyitottság Elkötelezettség Érdeklődés Odafigyelés Hitelesség

BANKOK A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN NEM ÁLL RENDELKEZÉSRE PONTOS ADAT ARRÓL HÁNY BANK VAN MA JELEN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN! A 2011-ben készült, az EU-ra és Amerikára kiterjedő Oracle kutatás szerint 10-ből hat pénzintézet újoncnak számít a social mediában A vállalatok 90%-a 2012-ben a közösségi térben folyó tevékenységre elkülönített büdzsét. A pénzintézetek 40%-a úgy tervezte, hogy marketing büdzséjének 2-10%-át fekteti a közösségi média tevékenységbe A twittert a vállalatok 44%-a, a YouTube-ot pedig 38%-a használta A Cicero 2011-es, a social mediáról és a pénzügyi szektorról szóló globális jelentése szerint: a pénzügyi szolgáltatók 57%-a érdeklődik a SM használata iránt 81%-uk a twitter tekinti a legfontosabb közösségi média eszköznek Ma: „ A legfontosabb marketing csatorna: a social media:69%” (a 2012-es Bank & Credit Union marketing felmérésben megkérdezett 228 pénzintézetből)

A BANKOK JELENLÉTE A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN A KÖZÉP-KELET-EURÓPAI RÉGIÓBAN A bankok közel 50%-a jelen van a közösségi térben, jellemzően a facebookon (30%), a twitteren és a Youtube-on. A facebookon a bankok követői száma havi szinten 10%-kal nőtt a Xallis Consulting jelentése szerint. …ÉS MIVEL MAGYARÁZZÁK?

Facebook felhasználók kor és nem szerinti eloszlása Magyarországon: A FACEBOOK FELHASZNÁLÓK MAGYARORSZÁGON Facebook felhasználók kor és nem szerinti eloszlása Magyarországon: 4.358.280 aktív Facebook felhasználó Magyarországon A 26-35 majd ezt követően a 19-25 éves korosztály aránya a legmagasabb, növekvő tendenciát mutat az „idősebb korosztályok” jelenléte OTP Bank Facebook oldal követőinek kor és nem szerinti eloszlása Az OTP Bank FB oldalának követőbázisában a 18-24 éves korosztály részaránya a legmagasabb, ezt követi a 25-34 éves korosztály

MAGYAR BANKOK FACEBOOK JELENLÉTE Az OTP Bank aktív jelenléte erőteljesen Facebook központú. 2012 végén ~ 70.000 követője volt. „Az év legjobb közösségi média szolgáltató bankja a régióban 2012” 2011. December 31. 2012. december 31.

AZ OTP BANK JELENLÉTE A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN Dinamikus követőszám növekedés 2012-ben közel duplájára nőtt az OTP Bank követőinek számát a Facebookon 2012-es kampányok  KártyaPark LEGO Istálló Segítségtérkép Totalcar Veszprémi Utcazene Fesztivál Juniverzum Irány Murau! Pilvaker Mit hoz a holnap? Kampányok  Irány Murau! Pilvaker Mit hoz a holnap? Totalcar VUF 2012 Juniverzum KártyaPark LEGO Istálló Segítségtérkép

AZ OTP BANK JELENLÉTE A KÖZÖSSÉGI TÉRBEN 3 csatorna 2 brand Külön pénzügyi edukációs platform

SZÓRAKOZTATUNK, TÖRŐDÜNK, SEGÍTÜNK

PÉNZÜGYI EDUKÁCIÓ – ÉLETREVALÓ KVÍZ Pénzügyi, gazdálkodási edukációs játék tinédzserek, diákcsoportok, iskolák számára Online ismeretterjesztő játék, amivel a pénzügyi, banki tudásuk fejlesztése mellett a diákok a mindennapokban előforduló problémákra is válaszokat kapnak. 6.000 játékos 508.570 válasz 95 középiskola Feleletválasztós játék pontgyűjtéssel Az alapkérdéseken túl villámkérdésekre, bónuszkérdésekre válaszolhattak a játékosok, illetve képrejtvényeket oldhattak meg KÖVETEKEZŐ FORDULÓ: 2013. ÁPRILIS

Köszönöm a figyelmet!