CSŐVÉGI MEGOLDATLANSÁGOK A BUDAI ALSÓ RAKPART SZÉLESÍTÉSE KAPCSÁN Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet PÓDIUMBESZÉLGETÉS A VÉDEGYLET ÉS A MAGYAR.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
TERMÉSZETISMERETI TÚRÁK BUDAPEST VÉDETT TERÜLETEIN avagy nyitott szemmel és szívvel a természetben, a fővárosban. Zene: Fonográf. Menjünk gyerekek /részlet/
Közlekedés kerékpárral Hajdúböszörményben
Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
KÉSZÍTETTE: Takács Sándor
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Giethoorn Hollandia Egy falu utak nélkül.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
BERZSENYI DÁNIEL FŐISKOLA EURÓPA TANULMÁNYOK EGYETEMI SZAK Európai Politikák szakirány 2004/05 tanév első félév Oktató neve: Fleischer Tamás Kurzus címe:
A Barátság.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
Hogyan gondolkodjunk az árakról Állnak a falak… BUDAPEST május 22.
A kerékpáros közlekedés fejlesztése Budapesten hallgató: Gajárszki Áron belső konzulens: dr. Koren Csaba külső konzulens: Szele András Széchenyi István.
Red Bull repülőnap miatt tilos megállni és várakozni
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked 2005 február.
A csatorna ügye ma – Víziók és valóság Dr. Kákonyi Árpád www: knp.hu
TERÜLETI TERVEZÉS, TERÜLETI FOLYAMATOK Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Műhelymunka-sorozat a térbeli tervezési rendszer összehangolásának.
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Számitástechnikai alapismeretek
Banki termékek értékesítése elektronikus csatornákon keresztül Dr
Budapest turisztikai marketingje
Budapest turisztikai marketingje
AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola Felnőttképzési Központ Nemzetközi szállítmányozás.
1 AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola.
MÁSODIK MILLENNIUM VISSZANÉZVE (MMV) Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Második Millennium - másodszor Magyar Urbanisztikai Társaság Budapest,
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Schönherz Zoltán Kollégium
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked
Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.
Kisújszállási környezetvédelmi intézkedések Varga Emese.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Prezentáció KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT.
Környezetgazdálkodási alternatívák és kooperációs lehetőségek a Vajdaság és a Dél- Alföld határmenti területein Kovács András Donát PhD Geográfus, szociológus.
Egy világváros gondjai
A BKV ZRT. HAJÓINAK BEMUTATÁSA Tabán  Gyártási éve:1984.  Befogadó képessége: 100 személyes termes hajó, amely az alsó fedett részen biztosítja.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
A politikai rendszerváltás utáni években egyes szervezett bűnözői körök gyorsan végrehajtható, jelentős profittal kecsegtető, ugyanakkor nagy kockázattal.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet Humánökológia szakirány ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék Humánökológia szakirány Város, közlekedés,
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet Humánökológia szakirány ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék
Van egy rossz hírem, máshogy nem megy!
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
Erőforrások tárolhatóság klasszikus felosztás
Nyílt rendszerek összekapcsolása
M0 körgyűrű északi szektor (II. ütem) nyugati szektor
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest,
Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.
1 H-1134 Budapest, Váci út Postacím: 1325 Bp., Pf.: 355. Telefon: Fax: Tiszta vizet a Dunából.
KISTÉRSÉGI szennyvíztelep-kezelő képzés 2004 (3 napos) "Üvegház"-2001 Bt Budapest, Berend u. 3. OKÉV nyilvántartási szám:
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
A KÖZÚTHÁLÓZATRÓL ÉS AZ AUTÓPÁLYÁKRÓL
CSŐVÉGI MEGOLDATLANSÁGOK A BUDAI ALSÓ RAKPART SZÉLESÍTÉSE KAPCSÁN
Nagykovácsi - Budapest
Előadás másolata:

CSŐVÉGI MEGOLDATLANSÁGOK A BUDAI ALSÓ RAKPART SZÉLESÍTÉSE KAPCSÁN Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet PÓDIUMBESZÉLGETÉS A VÉDEGYLET ÉS A MAGYAR URBANISZTIKAI TÁRSASÁG BUDAPESTI ÉS PEST MEGYEI TERÜLETI CSOPORTJA SZERVEZÉSÉBEN Budapest, 2003 május 22.

Csővégi megoldatlanságok 4 Csővégi megoldás: amikor nem gondoljuk át az okokat, csak az okozatot látjuk - és azt akarjuk megoldani 4 Csővégi megoldatlanság: amikor nem gondoljuk át az okokat, csak az okozatot látjuk - és azt sem akarjuk megoldani

Csővégi megoldatlanságok 4 Madras-i (Chennai) séta 4 A folyó, mint a város barna övezete 4 Ahol a városlakók hátat fordítanak a folyónak 4 Európában szerencsére nem csinálunk ilyen csúnya dolgokat 4 Ugye?

Csővégi megoldatlanságok 4 Európában szerencsére nem csinálunk ilyen csúnya dolgokat? 4 Na és az Ördögárok?

Csővégi megoldatlanságok 4 Az Ördög-árok a Városmajorban. Barabás Miklós festménye 1854

Csővégi megoldatlanságok 4 A Duna kihasznált kereskedelmi útvonal volt, a partján vontatóúttal és rakodópartokkal. 4 Az árukirakodó szerep fokozatosan lecsökkent, a partvonal beépült, a város a folyó felé fordult. Uszodák, korzó, csónakok, hajók. 4 A házakhoz kiépült vízellátás nyomán egyre több szennyvíz érkezik a csatornákon keresztül a Dunába. Az Ördögárok torkolata most a cső vége. 4 Tulajdonképpen már mi is hátat fordítunk a Dunának, bár rossz lelkiismerettel. 4 …ezért a cső végét meghosszabbítjuk, és fél Buda szennyvizét 5 km-rel odébb szállítjuk, Csepelre. „Ezzel lehetővé tesszük, hogy a Duna ismét tiszta legyen, vonzó”

Csővégi megoldatlanságok 4 …és a csatornaépítés kapcsán, „ha már úgy is hozzá kell nyúlni a rakpart partfalához” remek alkalom nyílik, hogy mindjárt odaépítsünk még két közúti forgalmi sávot. 4 …hogy itt vezessük el azt a forgalmat, amit még akkor határoztunk el, hogy ideküldünk, amikor éppen háttal álltunk a folyónak. (Csak akkor még rossz lelkiismerettel) 4 Magát a csatornát egyébként el lehetne helyezni az alsó rakpart alatt, a felső rakpart alatt, a Fő utca alatt, bárhol. 4 Akkor azt kellene mondani, hogy ha már úgy is hozzányúlunk a burkolathoz, akkor mindjárt át is alakítjuk és kiépítjük a gyalogosburkolatot, a kizárólag tömegközlekedést kiszolgáló útfelületet, a csillapított forgalmú utcát, a meghosszabbított villamosvonalat stb.

Csővégi megoldatlanságok 4 A hivatalosan deklarált térségi cél ugyanis éppen ez lenne: csökkenteni a forgalmi terhelést, az átmenő forgalmat, a környezetszennyezést. 4 A városi szövetben egy útszakasz forgalmi terhelését úgy lehet csökkenteni, ha rontom az ottani autós közlekedés attraktivitását: ha ott nem lehet folyamatosan végighajtani, ha nem élvez elsőbbséget az útvonal, ha jelentős sebesség- korlátozás miatt nem érdemes arra menni, ha csak pénzért lehet behajtani stb. 4 Ezzel szemben a terv éppen vonzóvá kívánja tenni az átmenő forgalom számára a budai Duna-partot, növelni akarja az autós forgalmat, ezáltal keresztirányban ugyan-csak növelve a betápláló forgalmat, amivel végül is a mentesíteni kívánt térség forgalmi terhelése sem csökken, miközben a Dunával való kapcsolat viszont romlik.

Csővégi megoldatlanságok. Összefoglalás 4 A kiindulópontot egy környezeti szempontból vitatható megoldás, a budai szennyvizek tisztítatlan formában való összegyűjtése és Csepelre szállítása képezi. 4 Még ezt a szennyvízvezetéket sem kellene feltétlenül éppen az alsó rakpart (egy-két méteres) szélesítésével összekapcsolni. 4 Ebben az esetben azonban a kiinduló beruházás nem szolgáltatna ürügyet a koncepciójában elavult rakparti sztráda sürgős megépítésére. (Ami egyébként ellentmond a Duna irányába történő nyitást deklaráló városfejlesztési elképzeléseknek is.) 4 És akkor Buda belső részein a Duna mentén ma nem a forgalom növelésének, hanem éppen a forgalom csillapításának az eszközeiről folyhatna a vita.

CSŐVÉGI MEGOLDATLANSÁGOK A BUDAI ALSÓ RAKPART SZÉLESÍTÉSE KAPCSÁN Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet PÓDIUMBESZÉLGETÉS A VÉDEGYLET ÉS A MAGYAR URBANISZTIKAI TÁRSASÁG BUDAPESTI ÉS PEST MEGYEI TERÜLETI CSOPORTJA SZERVEZÉSÉBEN Budapest, 2003 május 22. KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !