Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Projekt kezdete: szeptember 1. Projekt zárása: augusztus 31. Forrás: ,- Ft Főkedvezményezett: Pázmány Péter Katolikus Egyetem Vitéz János Kar Konzorciumi partner: Szociális Szakemberek Fóruma egyesület
A projekt célja: a szociálpedagógus képzés… transzdiszciplináris és interprofesszionális tartalmainak fejlesztése, kompetencia-elvű tartalomfejlesztése, a szakmai tudástár bővítése
Szociálpedagógus képzés
Közvetlen céljaink… a szociálpedagógus képzés minőségi fejlesztése, interprofesszionális képzések, közös kurrikulumok kifejlesztése, a szociális képzéshez kapcsolódó tananyagok fejlesztése, on-line felületek kialakítása,
Közvetlen céljaink… digitalizált tananyagok hozzáférhetőségének biztosítása, a kidolgozott képzési modulok gyakorlatban történő kipróbálása és értékelése, a „jó gyakorlat” és képzési módszer dokumentálása,
Célcsoport A karon folyó képzések hallgatói: szociálpedagógusok, andragógusok, tanítók, óvódapedagógusok, és kommunikációsok A kar oktatói, tereptanárok, …
Szükségletfelmérés…
Szükségletfelmérés 117 szociális és gyermekvédelmi szolgáltató és ellátó, szociális képzésünk terephelyei, és 17 közoktatási intézmény körében
Legfontosabb tevékenységeink Interprofesszionális modul rendszerű tanterv fejlesztés Interprofesszionális modul rendszerű tanterv fejlesztés 10 – 10 kredit, 4 – 4 tanegység SNI pedagógia, Romológia, Szociálpolitika, és Tanácsadás
Modulok felvétele félév 5 szakon 67 hallgató legtöbben a tanító szakról Legnépszerűbb modul: SNI ped. és pszich Modulok felvétele félév 5 szakon 102 hallgató legtöbben a tanító szakról Legnépszerűbb modul: SNI ped. és pszich.
Kiegészítő tevékenységek Képzők képzése: 2 x 2 nap Workshop: 2 alkalom Jó gyakorlatok gyűjtése Sajtónyílvánosság: 14 újságcikk, Televízió 2 + Rádió 4 Internet banner webes felület Nyitó és zárórendezvény 2 Sajtóközlemény + szórólap : 2 – 2 C típusú tábla: 1 db.
Tananyagok digitális és nyomtatott formában Romológiai ismeretek SNI pedagógia és pszichológia Szociálpolitika A terepmunka gyakorlata Szociáletikai és keresztény társadalmi tanítás I – II. A tanácsadás és konfliktuskezelés elmélete és gyakorlata
A vég kezdete… 2010.október – 2011.január A képzésfejlesztő szakemberek képzésmetodikai továbbképzése szeptember: A modulok bevezetése, kipróbálása Június projekt zárás
…és ami fennmarad…az értelem… 1.A modulok bevezetésre kerültek - tudatos képzésfejlesztés - kompetencia bővítés, - piaci, társadalmi igényekhez igazodás 2.A tananyagok használatba kerülnek - begyakorlott tudományos publikációk 3.A munkakapcsolat a terep tanárokkal és a terepintézményekkel fönnmarad, rendszeresítődik – folyamatos visszajelzés
Ha mindezt kibírjuk…
…akkor nagyon okosak …
…és nagyon jó munkaerők leszünk…
Mindenesetre megszületik a szociális szakma új embere,
Aki… TÁMOP-os programok nélkül is szépeket álmodik. Köszönöm a figyelmet !