Bauer Béla: Virtualitás mint ‘újkultúra’ Arctalan (?) nemzedék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
SZÉLSŐJOBBOLDALI HALLGATÓI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA Sőrés Anett A Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája, Miskolc,
Kultúra és internet Csepeli György Budapest, november 7. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság konferenciája
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2. Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
A Kultúra fogyasztás sajátosságai és változásai
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Kovács Klára Debreceni Egyetem Nevelés-és Művelődéstudományi Doktori Program november Kollektív traumák, határhelyzetek, természeti és társadalmi.
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Dr. Gombik Gergely pártfogó felügyelői szakreferens
SZÉLSŐJOBBOLDALI HALLGATÓI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA Sőrés Anett A Magyar Szociológiai Társaság éves konferenciája, Miskolc,
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
A népesség nem és kor szerint
Az autizmusról É l e t e m a s p e r g e r - s z i n d r ó m á v a l.
Készítette: Bukhár Máté.  Elemzésem alapján bemutatni az uniós tagországok gázolaj árait.  Azokhoz képest megállapítani, hogy a magyar gázolaj drága-e.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Kocsis Nikoleta – Spátay Anna Országos Tudományos Diákköri Konferencia
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
szakmérnök hallgatók számára
A társadalmi t ő ke, az internet- elérés és a túlzott TV-nézés összefüggései Dr. habil Németh Erzsébet, BKF, főiskolai tanár, a Viselkedéstudományi Intézet.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A Down szindróma (DS) szűrési eredményei a VRONY adatai alapján
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Eurobarometer, %-os jövedelemnövekedés 2,1%-os sportkiadás- növekedés.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Közgyűjtemények és NIIF szolgáltatások
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
015/timeuse-simulation /
Tényleg romkocsmákban merengenek? KREATÍV Milliók és ezer fők fő ≈ fő Forrás: Target Group Index Hungary - TGI –H 2012.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Könyvtár – Üllői út 255. Közvéleménykutatás március.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Korrupció érzékelési index 2006 Sajtótájékoztató november 6.
Digitális témahét.
Előadás másolata:

Bauer Béla: Virtualitás mint ‘újkultúra’ Arctalan (?) nemzedék.

Az oktatásban résztvevő fiatalok aránya, 2000 – 2008 (a kérdésre választ adók százalékában)

Hány könyv van abban a háztartásban, amelyben él? (átlag) Forrás: Ifjúság2008

Hány CD-je vagy DVD-je (akár másolt is) van abban a háztartásban, amelyben él? (átlag) Forrás: Ifjúság2008

A soha nem látogatott intézmények 2004-ben és ban, korcsoportonkénti bontásban (százalék) Soha nem látogatott intézmények 15–19 évesek20–24 évesek25–29 évesek Könyvesbolt Video-, DVD-kölcsönző Könyvtár Multiplex Art mozi Múzeum, kiállítás Hangverseny Színház Opera Forrás: Ifjúság2004; Ifjúság2008

Volt-e valaha a következő helyeken? (százalékos megoszlás azok körében, akik voltak már Budapesten) Forrás: Ifjúság2008

Volt-e valaha a következő helyeken? – budapesti kérdezettek (százalék) Forrás: Ifjúság2008

Volt-e valaha a következő helyeken? – Magyarország és Baranya megye, 2008 (százalékos megoszlás azok körében, akik voltak már Budapesten) Meglátogatott budapesti helyszínekAz országbólBaranya megyéből Nemzeti Színház1517 Operaház1815 Magyar Nemzeti Galéria24 54* Puskás F. S.2522 Budapest Sportaréna3028 PECSA3117 MÜPA3538 Szépművészeti Múzeum4845 Nemzeti Múzeum5650 Parlament5866 Margitsziget6665 Városliget6858 Budai vár75 Állatkert8579 *Véleményünk szerint itt valami félreértés vagy adathiba lehet. Forrás: Ifjúság2008

Hol tölti el a szabadidejét? (több válasz lehetséges, a kérdésre választ adók százalékában) Forrás: Ifjúság2008

Mivel tölti a szabadidejét? (több válasz lehetséges, a kérdésre választ adók százalékában). Forrás: Ifjúság2008

Kulturális helyszínek látogatásának gyakorisága a budapesti kérdezettek körében Milyen sűrűn jut el… Két látogatás közti napok száma kávéházba, teázóba, presszóba?28 sörözőbe, borozóba, kocsmába?29 könyvtárba?50 multiplexbe?52 könyvesboltba?64 videó-, DVD-kölcsönzőbe?71 kiállításra, múzeumba?120 színházba?130 art moziba?161 komolyzenei hangversenyre?235 operába?371 Forrás: Ifjúság2008

Az internetet egyáltalán nem használók aránya az Európai Unió néhány országában a 15–24, illetve a 25–34 éves korosztályban (2010) (százalék) Internetet m é g sohasem haszn á l ó k ar á nya 15 – 24 é ves koroszt á ly 25 – 34 é ves koroszt á ly Hollandia00 Sv é dorsz á g 01 Belgium13 Szlov é nia 14 Lengyelorsz á g 29 Magyarorsz á g 612 Portug á lia 817 Olaszorsz á g 1021 Bulg á ria 1831 Rom á nia 2839 EU 27 á tlaga 410 Forrás: Eurostat

Számítógépet és internetet használók aránya három korcsoportban (2004, 2008) (százalék) É letkori csoportok 15 – 19 é ves 20 – 24 é ves 25 – 29 é ves Teljes kor- oszt á l y 15 – 19 é ves 20 – 24 é ves 25 – 29 é ves Teljes kor- oszt á ly számítógépet használók aránya 86,469,558,87090,584,777,484 internetet használók aránya 76,959,745,95990,384,276,884 otthoni számítógéppel rendelkezők aránya 67,258,249,05783,779,973,679 otthoni internet- hozzáféréssel rendelkezők aránya 40,844,743,72473,871,364,570 Forrás: Ifjúság2004, 2008

Az egyes klasztercsoportok hierarchikus sorrendje és mintabeli nagysága (százalék)

Az egyes klaszterek demográfiai jellemzői (százalék) Digit á lis elit Digit á lis benn- sz ü l ö ttek Digit á lis k ö z é p-oszt á ly Hagyom á nyo s t ö megkult ú r a-fogyaszt ó k Hagyom á nyos sz ó rakoz ó k Elveszett nemzed é k é v k ö z ö tti fiatalok ö sszesen Nem férfi nő évnél fiatalabbak aránya 47,948,84461,347,436,454,1 Településtípus Budapest megyeszékhely város község főnél kisebb lélekszámú településen élők aránya

Digitális elit Digitális benn- szülöttek Digitális közép- osztály Hagyományos tömegkultúra- fogyasztók Hagyomán yos szórakozók Elveszett nemzedé k év közötti fiatalok összesen Szabadidő eltöltése, kultúrafogyasztás Azok aránya, akik az előző évben voltak külföldön 45,749,834,925,215,310,831,2 Könyvek átlagos száma a háztartásban Tv-nézésre fordított átlagos idő hétköznaponkén t Azok aránya, akik szoktak olvasni (hétvégenként) A baráti társasággal rendelkezők aránya 93,196,292,56898,55284,4 A legalább évi rendszerességgel színházba járók aránya 65,958,42611,38,63,631,3

A szabadidő eltöltésének helyszínei a hétvégéken (A leggyakrabban említett helyszínek említésének aránya az egyes csoportokban, százalék) Digitális elit Digitális benn- szülöttek Digitális középosztály Hagyományos tömegkultúra- fogyasztók Hagyományos szórakozók Elveszett nemzedék év közötti fiatalok összesen otthon barátoknál rokonoknál utcán bevásárlóközpontban klubban, művházban kocsmában kulturális intézményben sportpályán moziban Forrás: Ifjúság2008

A szabadidő eltöltésének módjai a hétvégéken (A leggyakrabban említett tevékenységek említésének aránya az egyes csoportokban) (százalék) Digit á lis elit Digit á lis benn- sz ü l ö ttek Digit á lis k ö z é p- oszt á ly Hagyom á nyos t ö megkult ú ra -fogyaszt ó k Hagyom á nyos sz ó rakoz ó k Elveszett nemzed é k é v k ö z ö tti fiatalok ö sszesen semmi k ü l ö n ö set nem csin á l olvas tv-t n é z sz á m í t ó g é pezik bar á taival l ó g sportol zen é t hallgat j á t é kkonzollal j á tszik gyereket nevel Forrás: Ifjúság2008

Köszönöm a figyelmet ! Elérhetőség: