Bauer Béla: Virtualitás mint ‘újkultúra’ Arctalan (?) nemzedék.
Az oktatásban résztvevő fiatalok aránya, 2000 – 2008 (a kérdésre választ adók százalékában)
Hány könyv van abban a háztartásban, amelyben él? (átlag) Forrás: Ifjúság2008
Hány CD-je vagy DVD-je (akár másolt is) van abban a háztartásban, amelyben él? (átlag) Forrás: Ifjúság2008
A soha nem látogatott intézmények 2004-ben és ban, korcsoportonkénti bontásban (százalék) Soha nem látogatott intézmények 15–19 évesek20–24 évesek25–29 évesek Könyvesbolt Video-, DVD-kölcsönző Könyvtár Multiplex Art mozi Múzeum, kiállítás Hangverseny Színház Opera Forrás: Ifjúság2004; Ifjúság2008
Volt-e valaha a következő helyeken? (százalékos megoszlás azok körében, akik voltak már Budapesten) Forrás: Ifjúság2008
Volt-e valaha a következő helyeken? – budapesti kérdezettek (százalék) Forrás: Ifjúság2008
Volt-e valaha a következő helyeken? – Magyarország és Baranya megye, 2008 (százalékos megoszlás azok körében, akik voltak már Budapesten) Meglátogatott budapesti helyszínekAz országbólBaranya megyéből Nemzeti Színház1517 Operaház1815 Magyar Nemzeti Galéria24 54* Puskás F. S.2522 Budapest Sportaréna3028 PECSA3117 MÜPA3538 Szépművészeti Múzeum4845 Nemzeti Múzeum5650 Parlament5866 Margitsziget6665 Városliget6858 Budai vár75 Állatkert8579 *Véleményünk szerint itt valami félreértés vagy adathiba lehet. Forrás: Ifjúság2008
Hol tölti el a szabadidejét? (több válasz lehetséges, a kérdésre választ adók százalékában) Forrás: Ifjúság2008
Mivel tölti a szabadidejét? (több válasz lehetséges, a kérdésre választ adók százalékában). Forrás: Ifjúság2008
Kulturális helyszínek látogatásának gyakorisága a budapesti kérdezettek körében Milyen sűrűn jut el… Két látogatás közti napok száma kávéházba, teázóba, presszóba?28 sörözőbe, borozóba, kocsmába?29 könyvtárba?50 multiplexbe?52 könyvesboltba?64 videó-, DVD-kölcsönzőbe?71 kiállításra, múzeumba?120 színházba?130 art moziba?161 komolyzenei hangversenyre?235 operába?371 Forrás: Ifjúság2008
Az internetet egyáltalán nem használók aránya az Európai Unió néhány országában a 15–24, illetve a 25–34 éves korosztályban (2010) (százalék) Internetet m é g sohasem haszn á l ó k ar á nya 15 – 24 é ves koroszt á ly 25 – 34 é ves koroszt á ly Hollandia00 Sv é dorsz á g 01 Belgium13 Szlov é nia 14 Lengyelorsz á g 29 Magyarorsz á g 612 Portug á lia 817 Olaszorsz á g 1021 Bulg á ria 1831 Rom á nia 2839 EU 27 á tlaga 410 Forrás: Eurostat
Számítógépet és internetet használók aránya három korcsoportban (2004, 2008) (százalék) É letkori csoportok 15 – 19 é ves 20 – 24 é ves 25 – 29 é ves Teljes kor- oszt á l y 15 – 19 é ves 20 – 24 é ves 25 – 29 é ves Teljes kor- oszt á ly számítógépet használók aránya 86,469,558,87090,584,777,484 internetet használók aránya 76,959,745,95990,384,276,884 otthoni számítógéppel rendelkezők aránya 67,258,249,05783,779,973,679 otthoni internet- hozzáféréssel rendelkezők aránya 40,844,743,72473,871,364,570 Forrás: Ifjúság2004, 2008
Az egyes klasztercsoportok hierarchikus sorrendje és mintabeli nagysága (százalék)
Az egyes klaszterek demográfiai jellemzői (százalék) Digit á lis elit Digit á lis benn- sz ü l ö ttek Digit á lis k ö z é p-oszt á ly Hagyom á nyo s t ö megkult ú r a-fogyaszt ó k Hagyom á nyos sz ó rakoz ó k Elveszett nemzed é k é v k ö z ö tti fiatalok ö sszesen Nem férfi nő évnél fiatalabbak aránya 47,948,84461,347,436,454,1 Településtípus Budapest megyeszékhely város község főnél kisebb lélekszámú településen élők aránya
Digitális elit Digitális benn- szülöttek Digitális közép- osztály Hagyományos tömegkultúra- fogyasztók Hagyomán yos szórakozók Elveszett nemzedé k év közötti fiatalok összesen Szabadidő eltöltése, kultúrafogyasztás Azok aránya, akik az előző évben voltak külföldön 45,749,834,925,215,310,831,2 Könyvek átlagos száma a háztartásban Tv-nézésre fordított átlagos idő hétköznaponkén t Azok aránya, akik szoktak olvasni (hétvégenként) A baráti társasággal rendelkezők aránya 93,196,292,56898,55284,4 A legalább évi rendszerességgel színházba járók aránya 65,958,42611,38,63,631,3
A szabadidő eltöltésének helyszínei a hétvégéken (A leggyakrabban említett helyszínek említésének aránya az egyes csoportokban, százalék) Digitális elit Digitális benn- szülöttek Digitális középosztály Hagyományos tömegkultúra- fogyasztók Hagyományos szórakozók Elveszett nemzedék év közötti fiatalok összesen otthon barátoknál rokonoknál utcán bevásárlóközpontban klubban, művházban kocsmában kulturális intézményben sportpályán moziban Forrás: Ifjúság2008
A szabadidő eltöltésének módjai a hétvégéken (A leggyakrabban említett tevékenységek említésének aránya az egyes csoportokban) (százalék) Digit á lis elit Digit á lis benn- sz ü l ö ttek Digit á lis k ö z é p- oszt á ly Hagyom á nyos t ö megkult ú ra -fogyaszt ó k Hagyom á nyos sz ó rakoz ó k Elveszett nemzed é k é v k ö z ö tti fiatalok ö sszesen semmi k ü l ö n ö set nem csin á l olvas tv-t n é z sz á m í t ó g é pezik bar á taival l ó g sportol zen é t hallgat j á t é kkonzollal j á tszik gyereket nevel Forrás: Ifjúság2008
Köszönöm a figyelmet ! Elérhetőség: