Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok 2010. június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Advertisements

DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Elégedettség a felsőoktatással és a hallgatói szolgáltatásokkal a TÁMOP fejlesztési program első eredményei dr. Székely Mózes elnök Felsőoktatási.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
DPR adatok AVIR-ban való megjeleníthetőségének lehetőségei július 4. Nyüsti Szilvia Educatio Nonprofit Kft. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Hallgatók karrierstratégiái és elhelyezkedési motivációi Fábri István vezető elemző Educatio Nonprofit Kft.- Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Frissdiplomások munkaerőpiaci sikeressége Kötetbemutató műhelykonferencia február 8. Veroszta Zsuzsanna.
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
A diplomások helyzete Magyarországon a pályakövetési adatok tükrében
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
A DPR SZEMÉLYES KÉRDEZÉS MÓDSZERTANI KÖVETELMÉNYEI TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
Hallgatói kiválóság és intézményválasztási motivációk a hazai felsőoktatási felvételiknél Budapest, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem október 28.
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Országos Munkaerő-piaci Szolgáltató És Szakmai Támogató Hálózat.
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Motivációs kutatások kutatási kérdései
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Előadás másolata:

Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem Veroszta Zsuzsanna Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.

A központi DPR empirikus kutatási programja: A program célja Kutatások Diplomás kutatás : Módszertani bemutatás A kutatás területei - várakozások Kiemelt témák: A diplomázás: kezdet vagy állomás? Elhelyezkedési mintázatok Mérleg: diploma után három évvel Boldogulás a munka világában Miről lesz szó?

DPR központi kutatási program Miért szükségesek a központi kutatások az intézményi adatfelvételek mellett? Országos és képzésterületi szintű információszerzés a diplomások elhelyezkedéséről, munkaerő-piaci tapasztalatairól (nem intézményi szint!) Reprezentatív vizsgálatok, az intézményinél részletesebb kérdőívvel Mint próbavizsgálatok: kutatási modellalkotás megalapozása – az intézményi pályakövetéses vizsgálatok módszertani támogatása, az intézményi eredmények viszonyítási pontja

DPR központi kutatási program Szakmai előkészítő szakasz (2008. tavasz tavasz): nemzetközi és hazai vizsgálatok elemzése fókuszcsoportos vizsgálatok (10 képzésterület), pilot vizsgálatok (ELTE, SZTE, SZE, BME) képzésterületi és módszertani munkacsoportok létrehozása (több mint 50 FOI szakértő bevonása), 4 fős Szakmai Tanácsadó Testület (SZTT) felállítása Munkaerő-piaci kutatás a munkaadók körében Kb cég, MKIK-GVI-vel közösen Jelentkezési Tendenciák Kutatás 2009, 2010 Kérdőíves vizsgálat kb diák, tanárok, iskolaigazgatók, nem jelentkezők bevonásával Hallgatói motivációs kutatás 2009 Országosan reprezentatív kérdőíves vizsgálat, kvóta szerinti mintavétel 7837 fő alapképzésben résztvevő hallgató Diplomás kutatás 2010 Országosan és képzési területenként reprezentatív kérdőíves vizsgálat Kb fő, 2007-ben végzett friss diplomás személyes lekérdezése

Diplomás kutatás módszertan Alapsokaság: A 2007-ben végzettek (oklevelet szerzettek) minden tagozaton és finanszírozási formában, az alábbi képzési formákban: alapképzés, kiegészítő alapképzés, diplomás képzés Minta: Kb fős, országosan és képzési területeken belül nemek és intézmények szerint súlyozott, reprezentatív minta Adatfelvételi módszer: személyes megkeresésen alapuló elektronikus kérdőíves lekérdezés (adatfelvétel: Medián-GFK) Ütemezés: - Adatfelvétel elindulása: április - Kutatási részeredmények: május: 2700 fős, súlyozott részadatbázis - Kutatás zárása: június vége: ≈ 5500 fős, súlyozott adatbázis

Diplomás kutatás dimenziók Főbb vizsgálati dimenziók: Alapelv: szakmai, képzési területi differenciáltság Közgazdasági mutatók (jövedelem, foglalkozási pozíció) Részletes képzési életút (érettségitől) Részletes munkaerő-piaci életút (érettségitől) Szakma-specifikus elhelyezkedési profilok Beválás, kompetenciák, tanultak hasznosítása Munkerő-piaci és továbbképzési stratégiák Szubjektív elégedettség Intézményi visszacsatolás és kapcsolattartás, alumni

Államvizsga utáni munkakeresés Százalékos megoszlás, N=2655 A diplomázás: kezdet vagy állomás?

Államvizsgája után hány hónappal talált munkát? Százalékos megoszlás az államvizsga után munkát keresők körében, N=1402 Elhelyezkedési mintázatok A diplomázás: kezdet vagy állomás?

Elhelyezkedési mintázatok A sikeres munka-keresés átlagos időtartama az egyes képzési területeken A munkába állás átlagos ideje (hónap) az államvizsga után állást keresők körében, N=1402

Hogyan jutott államvizsgája utáni első munkájához? Százalékos megoszlás az államvizsga után munkát keresők körében, N=1402 Elhelyezkedési mintázatok

Jelenlegi/utolsó munkája mennyire kapcsolódik végzettségéhez? Százalékos megoszlás, N=2549 Mérleg: diploma után három évvel

Jelenlegi/utolsó munkahely cégformája Százalékos megoszlás, N=2524 Mérleg: diploma után három évvel

Milyen beosztásban dolgozik jelenlegi/utolsó munkahelyén? Százalékos megoszlás, N=2535 Mérleg: diploma után három évvel

Boldogulás a munka világában Mennyire elégedett jelenlegi/utolsó munkájával? 1-5-ig adható értékelések átlaga

Mennyire elégedettek az egyes szakterületek végzettjei jelenlegi jövedelmükkel, juttatásaikkal? 1-5-ig adható értékelések átlaga képzési területenként Boldogulás a munka világában

Mennyire elégedettek az egyes szakterületek végzettjei munkájuk szakmai/tartalmi tényezőivel? 1-5-ig adható értékelések átlaga képzési területenként Boldogulás a munka világában

A jelenlegi/utolsó munkára vonatkozó értékelések korrelációs mátrixa Pearson-féle korrelációs együtthatók Boldogulás a munka világában a munka szakmai, tartalmi részével a szakmai előmenetellel, karrierépítéssel a szakmai presztízzsel a jövedelemmel, juttatásokkal a munka személyi körülményeivel a munka tárgyi körülményeivel a munka szakmai, tartalmi részével 10,61 0,300,410,36 a szakmai előmenetellel, karrierépítéssel 0,6110,690,460,420,37 a szakmai presztízzsel 0,610,6910,510,480,45 a jövedelemmel, juttatásokkal 0,300,460,5110,460,50 a munka személyi körülményeivel 0,410,420,480,4610,71 munka tárgyi körülményeivel 0,360,370,450,500,711

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kapcsolatfelvétel: