A kompenzálásnak 3 lehetséges módja van: Δ=0 →amikor nincs kompenzálás Δ>0 →a kompenzálás érték pozitív Δ<0 →a kompenzálás értéke negatív A kompenzálási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az anyagszerkezet alapjai
Advertisements

Elemi algoritmusok Páll Boglárka.
ELEKTRONIKAI TECHNOLÓGIA 2.
Akolitusok továbbképzése
Beruházások elemzése Beruházás: tárgyi eszközök létesítésre, a tárgyi eszköz állomány bővítésére irányuló műszaki – gazdasági tevékenység. Jellemzői: Nagy.
Geodézia I. Magassági szögmérés Gyenes Róbert.
1 Hatékony forrásszerzés Dr. Madár Péter egyetemi docens.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Energetikai gazdaságtan
Hálózatok osztályozása csillagpontkezelés alapján
1. Megszilárdulás (kristályosodás)
Energiaellátás Hőellátás.
Holografikus adattárolásban alkalmazott fázismodulált adatlapok kódolása kettőstörő kristály segítségével Sarkadi Tamás 5.évf. mérnök-fizikus hallgató.
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
SZÁMRENDSZEREK SZÁMÁBRÁZOLÁS
Évközi beszámoló Képfeldolgozás csapat 2.
Kompenzálás a felnyitott hurok pólusai és fázistartaléka alapján
VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA
Sebességeloszlás sima csőben, és a határréteg fogalma
Elemei, tulajdonságaik és felosztásuk
A szervezeti centralizáció jelentősége
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Általános iskola 5. osztály
Az élethelyzethez igazított tanulás. A tanulás célja kompetencia-többlet megszerzése; ahol a kompetencia: gyakorlatban hasznosítható tudás a működtetéséhez.
2011.szeptember 26. Balatonalmádi
Falusi szállásadók képzése Budapest, április 19.
Antropogén eredetű éghajlatváltozás A globális átlaghőmérséklet eltérése az átlagtólÉvi középhőmérséklet Pécsett 1901 és 2001 között.
Kockázat, probléma, változás és dokumentumkezelés Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
ismétlődő (azonos vagy hasonló) tevékenységek megvalósítására szolgál
Gépi tanulás Tanuló ágens, döntési fák, általános logikai leirások tanulása.
A csoportvezető nehézségeinek forrásai és jellemző formái  A TAGOK MŰKÖDÉSI MÓDJÁBÓL ADÓDÓ NEHÉZSÉGEK- (VÉDEKEZŐ- MECHANIZMUSOK)  Elfojtás  Tagadás.
Útmutatások a szerepjátékok alkalmazásához  Magyarázd el a szerepjáték alkalmazásának folyamatát  Magyarázatodban ne használd a „eljátszani” szót Mond.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
1.Nevezze el illetve írja fel a képletét a következő vegyületeknek! (12 pont) bifenil, foszgén, fenil-litium 2.Az alábbi reakcióban két termék keletkezhet.
TÁMOP /A
PowerQuattro Rt Budapest, János utca175.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Impl 1 A HACCP végrehajtása Modul 04 - lecke 01. Impl 2 Tanulmány  Lehetséges veszélyek felsorolása  Veszélyelemzés  A jelentős veszélyek felsorolása.
Egyenletesen változó mozgás
A határérték Digitális tananyag.
TRANSZVERZÁLIS ALKOTTA SZÖGEK
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Energetikai gazdaságtan
Háló- (gráf-) algoritmusok
Tiszátúli Villamosenergia – ipari Szakszervezet TIVISZ Mozgósítás - tapasztalatok Siófok, Vértes Hotel június 20.
Faanyag: C30 1. MINTAFELADAT: 150/150 3,00 2×120/200 A 4,00 4,00
2005. Információelmélet Nagy Szilvia 2. A forráskódolás elmélete.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Célkitűzések Egyszerű leltározási program fejlesztése
Együttélés fluktuáló környezetben II. Elméleti ökológia szeminárium.
Kognitív személyiségelméletek
Raiffeisen Energiaszolgáltató Kft. Moha, október. 151 / 8 Természetes megoldások európai színvonalon Energiaültetvények egy lehetséges finanszírozási.
By: Nagy Tamás…. A rögzített tengely körül forgó merev testek forgásállapotát – dinamikai szempontból – a tehetetlenségi nyomaték és a szögsebesség szorzatával.
INFOÉRA 2006 Nagypontosságú aritmetika II.
Dijkstra algoritmus. Egy minimális költségű utat keres élsúlyozott gráfban A gráf lehet irányított vagy irányítás nélküli Feltétele, hogy pozitív élsúlyok.
Lord Kelvin William Thomson ( )
MAGNE B6 – A NAGYY STRESSZ TESZT Uniomedia Zrt.. A PROJEKT CÉLJA A Magne B6 ismertségének támogatása, valamint az eladási volumen növelése, branded megjelenések.
„FÜGG Ő SÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia Egy attitűd-vizsgáló kérdőív tapasztalatai Dr. Papp Éva.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Milyen lesz Székelyföld 2050-ben?
Az energetikai szakreferensi tevékenység előnyei
Klasszikus szabályozás elmélet
UEFA Grassroots Tornák szervezése
Másodrendű kötések molekulák között ható, gyenge erők.
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
Kockázat, probléma, változás és dokumentumkezelés
„FÜGGŐSÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia
Munkagazdaságtani feladatok
Előadás másolata:

A kompenzálásnak 3 lehetséges módja van: Δ=0 →amikor nincs kompenzálás Δ>0 →a kompenzálás érték pozitív Δ<0 →a kompenzálás értéke negatív A kompenzálási tényező pozitív értéke a leszárított mennyiség szempontjából előnyt jelent (többet tudok leszárítani). Ha kompenzálásról beszélünk, akkor azt többféleképpen is megadhatjuk (mind pozitív és negatív esetekben is): konkrét értékel pl: Δ=10 kJ a melegítésre szánt hőnek a 15%-apl: Δ=0,15 (i 1 -i 0 )

Határozzuk meg a szárításhoz szükséges hő és levegőmennyiséget, ha a nedves anyag óránkénti mennyisége kg, nedvessége 28 %. A szárítás 14 %-ra történik és a levegő kilogrammjára 10 kJ hő esik pozitív kompenzációként. A kaloriferbe belépő levegő hőmérséklete 10 °C-os, relatív nedvesség-tartalma 50 %, a szárítás 90 °C-on történik. A szárítóból kilépő levegő relatív nedvességtartalma 70 %. Adatok: G 1 =18000 kg/h W 1 =28% W 2 =14%

i (kJ/kg) (külső skála)  = 1 i0i0 x (kg/kg) X 0 =X 1 =X 1’ 0 t (°C) (belső skála)  =0,5 t=10 °C A kaloriferbe belépő levegő relatív nedvességtartalma A kaloriferbe belépő levegő hőmérséklete. i (kJ/kg) ( + kompenzálásos feladat) t=90 °C A szárítóba belépő levegő hőmérséklete A két metszéspont adja a szárítás kiindulási pontját, amit 0-val fogunk jelölni. Leolvasással az értéke (x 0 =x 1 =0,004 kg/kg) Leolvasással az értéke (i 0 =19 kJ/kg) i1i1 Leolvasással az értéke (i 1 =102 kJ/kg) 1  =0,7 A szárítóból kilépő levegő relatív nedvességtartalma (eddig az állapotig tart a szárítás) Ebben a pontban fejeződik be a szárítás (amit a 2’ -ős pont lesz) 1’ =i 2 X 2’ Leolvasással az értéke (x 2’ =0,029 kg/kg) Δx=x 2’ - x 0 =0,025 kg/kg Mivel a kompenzáció értéke (+10 kJ), ezért ezt a hőmennyiséget hozzáadjuk az 1-es pont értékéhez, és kapunk egy újabb pontot amit 1’-vel jelölünk. (i 1 ’=i 1 +10=102+10=112 kJ) 2 2’ i 1’ =i 2’ Az i 1’ már meg volt határozva (112 kJ/kg). Mivel ezek egy egyenesre esnek így az i 2’ értéke is adott

A többi a kompenzálás nélkülihez hasonlóan! Δx=x 2’ - x 0 =0, ,004= 0,025 kg/kg